3 praktik på pædagogudd. og sygdom/dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

681 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Anonym trådstarter

Af personlige årsager er jeg anonym.

Sagen er den, at jeg påtænker at blive gravid i midten af november måned. Det betyder så at jeg vil føde i midten af august måned 2012.

Jeg starter i 3.praktik på pædagoguddannelsen som forløber fra februar 2012 - august 2012.

Men hvis jeg nu går hen og får ekstrem kvalme, bækkenløsning eller andet i min praktik - hvordan er jeg så stillet økonomisk?

Umiddelbart vil jeg gå på sygedagpenge.... Men er det så kun indtil min praktik er slut i august 2012, eller fortsætter dagpengene til min barsel slutter i august 2013?

HJÆLP PIGER.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Anonym trådstarter

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, og ved hvordan reglerne er. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

10. august 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg påtænker at blive gravid i midten af november måned. Det betyder så at jeg vil føde i midten af august måned 2012.

Jeg starter i 3.praktik på pædagoguddannelsen som forløber fra februar 2012 - august 2012.

Men hvis jeg nu går hen og får ekstrem kvalme, bækkenløsning eller andet i min praktik - hvordan er jeg så stillet økonomisk?

Umiddelbart vil jeg gå på sygedagpenge.... Men er det så kun indtil min praktik er slut i august 2012, eller fortsætter dagpengene til min barsel slutter i august 2013?

HJÆLP PIGER.

https://www.borger.dk/Emner/familie-ogboern/Orlov/Sider/barselsorlov.aspx 

Anmeld

10. august 2011

Lunae

Anonym skriver:

HJÆLP PIGER.

Hvis du har termin senest 4 uger efter dit ansættelsesforhold stopper, så vil du være berettiget til barselsdagpenge under din barsel!

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Hvis du har termin senest 4 uger efter dit ansættelsesforhold stopper, så vil du være berettiget til barselsdagpenge under din barsel!

Jamen det vil jeg jo være. For jeg vil jo først skulle føde omkring d. 15-16 august, og praktikken stopper d. 3 august.

Men så ryger jeg automatisk over på fødselsklip....MEDMINDRE at jeg går fra praktikken pga. sygdom tidligere og får sygedagpenge. Men mit spørgsmål er så bare om sygedagpengene fortsætter - også efter min praktikperiode er udløbet?!

Anmeld

10. august 2011

Lunae

Anonym skriver:

Jamen det vil jeg jo være. For jeg vil jo først skulle føde omkring d. 15-16 august, og praktikken stopper d. 3 august.

Men så ryger jeg automatisk over på fødselsklip....MEDMINDRE at jeg går fra praktikken pga. sygdom tidligere og får sygedagpenge. Men mit spørgsmål er så bare om sygedagpengene fortsætter - også efter min praktikperiode er udløbet?!

Hvis du har termin d. 15 august, kan du gå fra 4 uger før. Det betyder at du går fra i din ansættelse og er derfor berettigt til barselsdagpenge! Hvis du er sygemeldt går du automatisk over til barselsdagpenge!

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Hvis du har termin d. 15 august, kan du gå fra 4 uger før. Det betyder at du går fra i din ansættelse og er derfor berettigt til barselsdagpenge! Hvis du er sygemeldt går du automatisk over til barselsdagpenge!

Fedt fedt fedt!

Tak for hjælpen!

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Ved du hvor meget barselsdagpenge er i øvrigt?

Anmeld

10. august 2011

Hasselnødden

Anonym skriver:

Ved du hvor meget barselsdagpenge er i øvrigt?

3830kr. i 2011 iflg. denne hjemmeside...

http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendenser/Satser.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.