Hjælp til siliconeforme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Mette+Mathias

Jeg har lige købt nogle hjerteformede siliconforme til muffins på ferien, som skulle afprøves i dag.

Jeg havde forestillet mig, at jeg bare vendte formen på hovedet og faldt muffinsene (hvad hedder muffins egentlig i bestemt flertal??) ud, men det gjorde de ikke!

Hvad har jeg gjort forkert? Skal man smøre formene? Skal man vente til de er kolde?

Det var æble/kanelmuffins, hvor æblestykkerne var i tern, kan det betyde noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

twinboys

Mette+Mathias skriver:

Jeg har lige købt nogle hjerteformede siliconforme til muffins på ferien, som skulle afprøves i dag.

Jeg havde forestillet mig, at jeg bare vendte formen på hovedet og faldt muffinsene (hvad hedder muffins egentlig i bestemt flertal??) ud, men det gjorde de ikke!

Hvad har jeg gjort forkert? Skal man smøre formene? Skal man vente til de er kolde?

Det var æble/kanelmuffins, hvor æblestykkerne var i tern, kan det betyde noget?

Godt spørgsmål... jeg har aldrig haft problemer, trykkede bare i bunden og vred dem ud...

>Andre gange har jeg smurt dem med lidt olie...

Kan det måske være de ikke var nok indeni???

Majbritt

Anmeld

10. august 2011

FjolleTrold

Har haft samme problem - de skal være HELT KOLDE, og så kan du vende dem ud. Jeg blev en gang så arrig, at jeg klippede siliconeformen i stykker, og så lærte jeg at de skal være helt kolde

Anmeld

10. august 2011

Mette+Mathias

Tak for svar.

Der var 4 i den ene form som jeg havde ladet stå, og de var - sådan nogenlunde - nemme at få ud i ét stykke, så konklusionen må være, at de skal være heeeelt kolde.

Anmeld

10. august 2011

Dot D

FjolleTrold skriver:

Har haft samme problem - de skal være HELT KOLDE, og så kan du vende dem ud. Jeg blev en gang så arrig, at jeg klippede siliconeformen i stykker, og så lærte jeg at de skal være helt kolde

HI HI HI, hold da op et godt grin

Kan lige se det for mig: Tålmodigheden er helt i bund, så FREM med saksen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.