Mor med til fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.760 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg har gået og tænkt over det og har netop spurgt min mor om hun vil med når jeg skal føde. Jeg tænkte slet ikkr tanken da jeg sku føde vores første barn men nu fortalte min veninde om at hun havde sin mor med også, og så bestemte jeg mig for at jeg gerne ville gi min mor den store gave og ære at være med til fødslen. Så vil høre om der er nogen der vil dele ud og erfaringer med at ha sin mor med. Gode som dårlige. Knus en der er lykkelig over at give sin mor den store gave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Kamulla

Min mor var med.. 

min mor syntes det var en god men også skræmmende oplevelse, da min fødsel gik som den gjorde, og så var det hårdt at se hendes datter have så ondt men ikke kunne gøre noget.. MEN den største oplevelse hun havde haft (udover at føde sine egne børn).. 

min oplevelse var at min mor holdte sig meget i baggrunden.. hvor jeg havde brug for hun var ved mig og holdte mig i hånden f.eks.. men hun var bange for at være for tæt på, for sådan havde hun det med sin mor til hendes fødsel.. men det var dejligt hun var der.. hun var til stor hjælp efter fødsel og dagene hvor vi var indlagt...

Anmeld

10. august 2011

SjeBets

jeg havde min mor med, min mor er så også Cool, og totalt nede på jorden med alt, ingen kan gøre hende panisk eller handlings lammet, og på det tidspunk var jeg ikke fantastisk gammel min kæreste var heller ikke og han blev ofte handlings lammet, vi havde aldrig snakket om det, det blev bare sådan da hun kørte mig på sygehuset for at blive sat i gang. 

Nummer to der var det "kun" manden, og så diverse jordmødre, jordmødre stud., og læge stud og ja synes faktisk der var mange ...

Anmeld

10. august 2011

N&J

Anonym skriver:

Jeg har gået og tænkt over det og har netop spurgt min mor om hun vil med når jeg skal føde. Jeg tænkte slet ikkr tanken da jeg sku føde vores første barn men nu fortalte min veninde om at hun havde sin mor med også, og så bestemte jeg mig for at jeg gerne ville gi min mor den store gave og ære at være med til fødslen. Så vil høre om der er nogen der vil dele ud og erfaringer med at ha sin mor med. Gode som dårlige. Knus en der er lykkelig over at give sin mor den store gave.

Jeg havde både min mor og far med, meget atypisk, men jeg var nu ret ligeglad da jeg lå der, min mor var også med da min lillesøster skulle føde, men jeg tror min mor var glad for at min far var med, da det var en ret hård omgang - min fødsel, hvorimod min søsters bare var en dejlig nem en af slagsen., men når hun min datters far ikke var med, så var det da dejligt, men personligt havde det ikke noget betydning for mig, da jeg lukkede mig ind i mig selv, men det var en stor oplevelse for mine forældre, som også tog sig af min datter de første par timer efter fødslen, da jeg skulle opereres. 

Anmeld

10. august 2011

Topp

Anonym skriver:

min mor har været med til begge mine fødsler - så dejligt med en man kender godt og stoler på - og ikke mindst SELV har prøvet det...

sku der komme én mere skal hun da helt sikkert også med

Anmeld

10. august 2011

N&J

Må lige tilføje efter at have læst Camillas indlæg, at det er enorm vigtig tror jeg at forklare ens mor/forældre hvad det er man har brug for, jeg råbte lidt af min mor, fordi hun hele tiden ville holde mig i hånden, da det var hvad min søster havde haft brug for 3 mdr. tidligere da hun fødte, og jeg kunne bare ikke tage nogen rørte ved mig, da jeg ikke kunne styre smerterne, så jeg var lidt grov istedet min mor kunne heldigvis bagefter huske at hun vist også selv havde været sådan så kunne lidt bedre forstå det der, jeg syntes ikke jeg havde råbt af dem, men jeg syntes også fødslen gik voldsom langsomt, til tros for at den kun varede 6½ time fra vandafgang/første ve til hun var ude.. 

Anmeld

10. august 2011

B&J

Min mor var med hun var den første der skulle se vores barn ud over min kæreste self.

men min mor holde sig i baggrunden hele tiden fordi hun mente det var min kæreste der skulle være der for mig og vise mig den støtte som han bare gjorde så meget

men trykheden ved min mor var der var så skønt og min mor var sååå stolt bagefter... og hun skal helt klart med til næste gang

Anmeld

10. august 2011

evamor

Til min første fødsel var det kun min mand der var med, og det er jeg egentlig glad for den dag i dag. Til min anden fødsel besluttede vi efter lang tids overvejelse frem og tilbage at min mor skulle med - som jordemoder! Så hun fik lov at tage i mod barnebarn nummer to, og hun var super glad for det. Og det er jeg også. Fødslen gik så også lige efter bogen, så der skulle ikke tages nogle drastiske beslutninger undervejs - min mor havde dog en aftale med en back-up jordemor, en af hendes kollegaer, som kunne tage over hvis det blev for meget for enten mig eller min mor.

Men god oplevelse, for alle parter

Anmeld

10. august 2011

bullerbassen

Min mor var med til min fødsel , en beslutning som blev truffet i sidste øjeblik. Da manden en uge før begyndte at tvivle på han kunne klare det. Da jeg stod med veer og der var ringet efter min mor som skulle være barnepige på de store blev oldemor ringet efter istedet så min mor kunne komme med på sygehuset ( min mands beslutning )

Og det var en god beslutning , min fødsel gik stærkt 2½ time fra ankomst til fødsel. Da min første fødsel endte i kejsersnit var det nyt for os. Min mor var nok min primære støttet under veer & presse veer , hvor manden var mere praktisk gris med kolde klude & vand osv ( hans egen beslutning ) da han ikke var tryg ved det hele .
Og det fungere så fint for os - min mor var der når der var behov og træk sig tilbage når tiden var til det.

En god beslutning for os alle ...

Anmeld

10. august 2011

Moar2011

Anonym skriver:

jeg var rigtig glad for at min mor var med , bare det at hun er der hvis man har brug for hende ! feks da storm kom ud og var livløs knækkede både mig og kæresten sammen , der gik hun ind og beroligere os . jamen det var bare fantastisk ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.