Vaskemaskine og Eddike... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.216 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. august 2011

Mira0911

Hvordan fungere det? Skal det bare hældes ned i hvor skyllemidlet normalt skulle i ? 

Kommer tøjet ikke til at lugte? 

Og afkalker det maskinen? 

Jeg har ikke en dyt forstand på det, så håber der sidder nogle derude... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Nitz - <3 David

Mira0911 skriver:

Hvordan fungere det? Skal det bare hældes ned i hvor skyllemidlet normalt skulle i ? 

Kommer tøjet ikke til at lugte? 

Og afkalker det maskinen? 

Jeg har ikke en dyt forstand på det, så håber der sidder nogle derude... 

Jeg har prøvet det 2 gange.. Og jeg hældte det bare ned hvor skyllemidlet skal i.. Tøjet lugtede ikke af eddike.. (jeg havde bare en slat, men har overvejet at købe en liter mere.. og prøve igen) Det skulle fjerne lugt, og holder vist også på farven i tøjet.. Men ved faktis ikke så meget om det så jeg læser lige med

Anmeld

9. august 2011

mariamiss6

Min farmor bruger ikke andet end eddike, til skyllemiddel, og hun tørrer så sit tøj hængende ude....

Har aldrig lugtet grimt synes jeg....

Anmeld

9. august 2011

Mi

Vi bruger altid eddike, på nær til håndklæder, hvor vi bruger skyllemiddel.

Jeg køber helt alm farvet eddike, hælder noget ned hvor du ellers ville hælde skyllemiddel i.

Tøjet lugter ikke overhovedet. Om det afkalker maskinen ved jeg ikke, men eddiken binder jo kalken, så i princippet skal hverken maskine eller tøj blive tilkalket. Det skulle holde farverne friske, netop fordi der ikke vil sidde kalk i tøjet.

Anmeld

9. august 2011

Zafir

Det virker. :-) vi har brugt det i mange år. Ingen problemer og Gid samvittighed.

Anmeld

9. august 2011

K&S

Vi bruger tit eddike som erstatning for skyllemiddel, det har samme funktion men uden duften - og nej, tøjet kommer ikke til at lugte af eddike  Og så holder eddike bedre på tøjets farver  men husk det skal være den hvide eddike, for der er sukker i den brune og det har maskinen ikke godt af...!

Jeg bruger altid citronsyre til afkalkning af vaskemaskinen - ind i tromlem og derefter kører jeg en vask på 60 grader og så er maskinen afkalket og klar igen

Anmeld

9. august 2011

Michelle88

jeg brugte hvid eddike der hvor vi boede før fordi der var meget kalk i vandet, så for at undgå hvide streger på tøjet. jeg puttede det i skyllemiddel skuffen. har ikke oplevet at tøjet lugter af det. 

Anmeld

9. august 2011

Mira0911

Tusind tak for Jeres svar.... 

Det skal helt klart prøves her... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.