Gravid udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2011

Musen1983

Hey,

Som overskriften sir, gravid udenfor livmoder, er der nogen som kan forklare mig omkring det? Godt? Skidt? Går det alligevel=`?

Det var bare en tanke jeg fik nu hvor man venter sig, hvad det vil sige og hvordan det kunne føle at være gravid sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Kofoed.

Meget skidt. Ægget sidder fast i æggelederne i stedet for livmoder, så går der for lang tid før det bliver opdaget, så kan din æggeledder briste og din facilitet halveres.

Anmeld

9. august 2011

Musen1983

Kofoed. skriver:

Meget skidt. Ægget sidder fast i æggelederne i stedet for livmoder, så går der for lang tid før det bliver opdaget, så kan din æggeledder briste og din facilitet halveres.

Uh :-( Så denne graviditet gennemføres ikke?  Ikke at jeg tror jeg har det, men ja, man sidder og tænker og funderer over alt muligt!

Anmeld

9. august 2011

Maise86

Musen1983 skriver:

Uh :-( Så denne graviditet gennemføres ikke?  Ikke at jeg tror jeg har det, men ja, man sidder og tænker og funderer over alt muligt!

En graviditet uden for livmoderen kan aldrig gennemføres. Den bliver afbrudt så snart man finder ud af det. Men finder ofte ud af det meget hurtigt da det giver store smerter.

Anmeld

9. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Kofoed. skriver:

Halveres fertiliteten? Jeg har forstået det som, at har man en æggeledder, så producerer den blot æg i hver cyklus. 

Anmeld

9. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Musen1983 skriver:

Man kan dø af en graviditet uden for livmoderen, så man afbryder den altid. Nogle gange kræver det at æggelederen bliver fjernet, men du kan stadig blive gravid 

Anmeld

9. august 2011

Kofoed.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Halveres fertiliteten? Jeg har forstået det som, at har man en æggeledder, så producerer den blot æg i hver cyklus. 

Den ene halvdel er hvert fald sat ud, så man går tidligere i overgangs alderen (hvad jeg har hørt), mener også, at man for færre ÆL, men om det er et par mindre om året eller det kun er hver anden cyklus kan jeg intet huske af.

Anmeld

9. august 2011

Mettemus

Kofoed. skriver:

Nej, den halveres ikke, men nedsættes.

En æggeleder kan bøje sig og fange æg fra begge æggestokke. Det er selvfølgelig ikke lige så godt som at have to, men fertiliteten er bedre end 50%. Præcis hvor meget er svært at sige, men heldigvis mere en halvdelen af en normalt fungerende livmor med tilbehør

Anmeld

9. august 2011

Mettemus

Musen1983 skriver:

Hey,

Som overskriften sir, gravid udenfor livmoder, er der nogen som kan forklare mig omkring det? Godt? Skidt? Går det alligevel=`?

Det var bare en tanke jeg fik nu hvor man venter sig, hvad det vil sige og hvordan det kunne føle at være gravid sådan.

Det gør møg p*sse ondt og er SÅ ubehageligt. De fleste graviditeter uden for livmoderen kommer ikke længere end uge 6-8, og kan ikke fuldføres. Det er ikke en sund graviditet, og der er bare ikke noget at gøre for at redde det.

Du er ikke i tvivl om at der er noget galt - det gør simpelthen for ondt til at man kan tro på at det er som det skal være

Anmeld

9. august 2011

Kofoed.

Mettemus skriver:

Nej, den halveres ikke, men nedsættes.

En æggeleder kan bøje sig og fange æg fra begge æggestokke. Det er selvfølgelig ikke lige så godt som at have to, men fertiliteten er bedre end 50%. Præcis hvor meget er svært at sige, men heldigvis mere en halvdelen af en normalt fungerende livmor med tilbehør

Kraftig nedsættes så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.