ligge på maven og løfte hovedet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.615 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. august 2011

Anonym trådstarter

Min søn er født 7uger for tidligt og bliver snart 4mdr - han kan endnu ikke ligge på mave og løfte hovedet skal han ikk snart kunne det? (han hader det og går ud i en stor gråd) .. er ked af at jeg ikke har fået ham lært det er jo hans mor og skal søgere for at han udhvilker sig  ideer til hvordan jeg får ham trænet til at kan løfte hovedet? - har ladet mig fortælle at hvis han ikke snart kan, bliver han også langsom til at kan lære at sidde , kravle og gå hvor har jeg bare dårlig samvigtighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Kath.

Jeg ved ikke så meget om det desværre. Dog ved jeg, at når man ser på hvordan et fortidligt født barn klarer sig motorisk, går man ud fra korrigeret alder, altså barnet alder, hvis det var født til tiden. Så er dit barn jo "kun" 8-9 uger, korrigeret. 
Derfor er der også mange fortidligt fødte, som kan kravle og gå senere end "normalt".
Når man regner med den korrigerede alder, kan de, for det meste, det samme, ved samme alder som andre børn. De har bare brug for lidt mere tid  

Håber du kan bruge svaret til noget - og held og lykke med din basse

Anmeld

9. august 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Min søn er født 7uger for tidligt og bliver snart 4mdr - han kan endnu ikke ligge på mave og løfte hovedet skal han ikk snart kunne det? (han hader det og går ud i en stor gråd) .. er ked af at jeg ikke har fået ham lært det er jo hans mor og skal søgere for at han udhvilker sig  ideer til hvordan jeg får ham trænet til at kan løfte hovedet? - har ladet mig fortælle at hvis han ikke snart kan, bliver han også langsom til at kan lære at sidde , kravle og gå hvor har jeg bare dårlig samvigtighed.

Det kunne min FTF datter heller ikke da hun var 4 mdr.

tror hun var omkring 6 mdr. før hun kunne det.

Har du prøvet et rulle et lille håndklæde sammen, og putte ind under hans brystkasse, så skal han ikke bruge så mange krafter, men vænner sig til at det måske er meget sjovt at lægge på maven.

og som der bliver skrevet herovre, skal du gå udfra den korrigeret alder mht. motorikken.

Min datter var også senere til det grovmotoriske, men ved du hvad søde du, alle børn lære at sidde på måsen, alle børn lære og kravle og alle børn lære at gå. (hvis der ikke er noget fysisk der forhindre det)

Du skal også tænke på at din dreng har været gennem en hård tid (om der har været komplikationer efter fødsel eller ej) har det været hårdt for ham at kikke ud til verden.

Anmeld

26. august 2011

Tanja1234

Vores pige er heller ikke særlig begejstret for at ligge på maven og hun er derfor også lidt bagud i forhold til dem vi er i mødregruppe med.

Når vi træner bruger vi bl.a. tricket med at rulle et håndklæde eller et tæppe sammen og ligge det under brystet. Vi ligger hende også over vores ben så hun kigger ud over knæene med armene fri eller over lårene også med armene fri. Vi bruger også en sækkestol. Det er kun fantasien der sætter grænser og vi kan helt sikkert mærke at hun er blevet bedre til at ligge på et tæppe eller lignende, nu hun kan løfte hovedet højere efter at have trænet på de andre måder.

Anmeld

29. august 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Benjamin blev også født for tidligt. Ca. 5 uger. Han vejede dog kun 1800 gram og var meget undervægtig.

Lige da Benjamin blev 4 måneder begyndte han at kunne ligge på maven og løfte hovedet. Han er fra den 18/4, så det er jo ikke lang tid siden. For hver dag der går kan han løfte hovedet sådan i længere tid ad gangen, men han kan slet ikke ligge der i flere minutter ad gangen.

Men du skal holde op med at have dårlig samvittighed  Jeg havde det på præcis samme måde som dig. Men tingene kommer ligeså stille. Benjamin er stadigvæk for lille i forhold til hans alder, men det går hele tiden fremad.

Du kan altid skrive PB til mig, hvis du har brug for at snakke

Anmeld

22. september 2011

kirsten35

Hejsa

Svømning er godt til at styrke rygmusklerne hvis i har mulighed for det - men som alle andre skriver skal det nok komme ingen grund til dårlig samvittighed.

Anmeld

5. november 2011

aklejel

Hvor længe vil han ligge på maven ? For min egen søn ville heller ikke ligge på maven da han var lille.

Men hver gang han kom i kravlegården, eller bare hver gang jeg lagde ham fra mig, lagde jeg ham på maven til han ikke ville mere. Og til sidst ville han ikke andet

Så prøv at ligge din på maven hver gang du ligger ham fra dig, så skal det nok komme Og det skal lige siges at min søn kunne kravle i en alder af 6 måneder, så det går hurtigt når han først har vænnet sig til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.