Anonym skriver:
Min søn er født 7uger for tidligt og bliver snart 4mdr - han kan endnu ikke ligge på mave og løfte hovedet
skal han ikk snart kunne det? (han hader det og går ud i en stor gråd) .. er ked af at jeg ikke har fået ham lært det er jo hans mor og skal søgere for at han udhvilker sig 
ideer til hvordan jeg får ham trænet til at kan løfte hovedet? - har ladet mig fortælle at hvis han ikke snart kan, bliver han også langsom til at kan lære at sidde , kravle og gå
hvor har jeg bare dårlig samvigtighed.
Det kunne min FTF datter heller ikke da hun var 4 mdr.
tror hun var omkring 6 mdr. før hun kunne det.
Har du prøvet et rulle et lille håndklæde sammen, og putte ind under hans brystkasse, så skal han ikke bruge så mange krafter, men vænner sig til at det måske er meget sjovt at lægge på maven.
og som der bliver skrevet herovre, skal du gå udfra den korrigeret alder mht. motorikken.
Min datter var også senere til det grovmotoriske, men ved du hvad søde du, alle børn lære at sidde på måsen, alle børn lære og kravle og alle børn lære at gå. (hvis der ikke er noget fysisk der forhindre det)
Du skal også tænke på at din dreng har været gennem en hård tid (om der har været komplikationer efter fødsel eller ej) har det været hårdt for ham at kikke ud til verden.
Anmeld