Eksperthjælp: 6-årig tisser i bukser og seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.595 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. august 2011

Kari Skovmand

"6-årig tisser i bukser og seng"

Min søn er 6år og tisser i bukserne næsten hver dag, nogle dage sker det 4-5gange om dagen. Han bruger også stadigvæk ble om natten, bleen har aldrig været tør om morgen. Vi har haft ham til lægen, men lægen sagde at der ikke var noget i vejen med ham. Det er ret frusrende og træls for min søn og også for min mand og  jeg.

Men her den anden dag, var jeg i odense og der overhørte jeg en samtale mellem 2 damer. Kort fortalt: den enes barn tissede i bukserne tit og de havde været til kiropraktor med barnet, hvor der blev konstanteret, at det ene ben var længere end det andet og at det havde trykket på blærene og at det var derfor, at barnet ikke kunne finde ud af, hvornår man skulle på wc.

Mit spørgsmål er så, er sådan noget muligt?? og kan man evt gøre noget ved det? Hvis man kan gøre noget ved det, kender du så en god børne kiropraktor i nærheden af Sønderborg ??

Karis svar

Kære "Mor87"

Tak for dit spørgsmål. Det er helt rigtigt, at kiropraktisk behandling kan have en positiv indflydelse på ufrivillig vandladning - oftest er det sengevædning, vi får børn i behandling for, og ofte med gode resultater. 

I jeres situation ligger jeg dog vægt på, at jeres søn fortsat er så "utæt" i dagtiden også. Det kunne tyde på, at han snarere lider af inkontinens frem for sengevædning. Der er jo mange drengebørn der ikke ligger tørre om natten i hans alder, men ikke mange, der har så mange uheld i dagtiden. Det er derfor vigtigt, at det bliver vurderet "ordentligt" fra lægelig side før I søger kiropraktor. Du skriver at I har været til læge, og at vedkommende sagde, der ikke var noget i vejen. Jeg er lidt i tvivl om, om det blev slået hen med, at der ikke var noget i vejen, eller om det blev konstateret efter en nærmere undersøgelse, hvor der blev spurgt grundigt ind til problemet, dag- og natmønster for vandladning, lavet undersøgelse af urin, evt. ført væskeskema og givet gode råd til, hvordan I kan træne "gode rutiner" hjemme??? I nogen situationer vil det være relevant, at barnet sendes til en ultralyds undersøgelse af urinvejene, for at udelukke eventuelle mindre misdannelser. 

Hvis I har følt jer taget alvorligt hos lægen, og er jeres søn blev grundigt undersøgt, synes jeg I skal prøve at opsøge en kiropraktor. Hvis I ikke følte jer taget alvorligt, skal I henvende jer igen, evt. hos en anden læge, hvis der er flere læger tilknyttet jeres lægehus. 

Du kan læse mere via disse link: 

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2831

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/boern-og-inkontinens/inkontinens-hos-b-oslash;rn-(ufrivillig-vandladning-hos-b-oslash;rn)-/

Af kompetente kiropraktorer i Sønderborg kan jeg nævne Lone Kousgaard og Monica von Arenstorff.

Held og lykke med det,

med venlig hilsen

Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.