Ny gravid og job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2011

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er ikke så langt henne i min graviditet, har ikke fået 1. scanning endnu.

Jeg arbejder i en dagligvare butik, og ville høre jer, hvor tidlig i fortalte jobbet omkring graviditeten?

Jeg skal til lægen idag, som jeg selvfølgelig vil spørge ind til det. Også fordi jeg har rigtig mange tunge løft hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

hyskystar

Vil fortælle det efter NF skanning hvis jeg kunne klare jobbet

Ved mit nuværende arbejde fik de det først afvide i uge 20

Anmeld

9. august 2011

henh01

de har først krav på at vide det 3 mdr inden forventet fødsel. Jeg sagde det efter 3,5 mdr - altså efter NF.

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

ja jeg ved godtat først har krav på det senere hen,  jeg tænkte mere på, omkring løft osv....

Anmeld

9. august 2011

lycly

Jeg arbejder også i butik og jeg sagde det efter de første 12 uger. Men jeg gik på skole i de 12 uger, og havde jeg ikke gjort det, men været på arbejde, så havde jeg sagt det før, netop fordi man ikke må løfte for meget, især i starten hvor fosteret udvikler sig så meget og er meget sårbart . Så synes helt klart du skal sige ligeså snart du er klar til det

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Luna F. skriver:

Jeg arbejder også i butik og jeg sagde det efter de første 12 uger. Men jeg gik på skole i de 12 uger, og havde jeg ikke gjort det, men været på arbejde, så havde jeg sagt det før, netop fordi man ikke må løfte for meget, især i starten hvor fosteret udvikler sig så meget og er meget sårbart . Så synes helt klart du skal sige ligeså snart du er klar til det

Ja det er netop de løft der bekymrer mig, da jeg er en torsk til at løfte rigtigt (i knæ), det skal jo liiiige gå hurtigt,  jeg har bla. mejeri afdelingen, og får jo rigtig mange tunge mælkekasser hver dag (15 liter ca. i hver). Jeg må høre lægen ad hvad han synes,  for vil jo nødig have det sku gå galt

Anmeld

9. august 2011

lycly

Anonym skriver:

Ja det er netop de løft der bekymrer mig, da jeg er en torsk til at løfte rigtigt (i knæ), det skal jo liiiige gå hurtigt,  jeg har bla. mejeri afdelingen, og får jo rigtig mange tunge mælkekasser hver dag (15 liter ca. i hver). Jeg må høre lægen ad hvad han synes,  for vil jo nødig have det sku gå galt

Ellers så kan du jo starte med at fortælle din leder det, så han/hun i hvert fald tager hensyn til dig . Så kan du senere, når de første usikre 12 uger er overstået, fortælle det til folk For det er nemlig enormt vigtigt i den branche at der tages hensyn til gravide. 

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Luna F. skriver:

Ellers så kan du jo starte med at fortælle din leder det, så han/hun i hvert fald tager hensyn til dig . Så kan du senere, når de første usikre 12 uger er overstået, fortælle det til folk For det er nemlig enormt vigtigt i den branche at der tages hensyn til gravide. 

hehe ja,  men jeg tror helt sikkert at de vil opdage det med det samme, hvis jeg nu ikke skulle have mejeriet længere Men hva, så må de alle jo vide det, og holde mund til jeg har været til NF :-) Vi er heldigvis en lille butik

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Har netop været ved lægen med urinprøve idag, blot en samtale før jeg skal til den første undersøgelse.

Han fortalte at man max. må løfte 10 kg ad gangen og max 1 ton om dagen, så jeg er nok nødt til at få det fortalt til chefen. selvom det ikke er sikkert det kan forsage en abort, men på den anden side, så vil jeg nok få det dårligt hvis det skete, og bebrejde mig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.