9 mdr- vugges i søvn !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.092 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Anonym trådstarter

Argh er simpelthen så forvirret med min datter på 9 mdr. Hun SKAL vugges i søvn for ellers flår hun sig i håret og ørene. Kan det virkelig passe at jeg skal vugge hende heletiden ? Jeg kan jo næsten ikk holde op med at vugge, ellers råber og skriger hun ! Er jeg virkelig den eneste der stadig vugger min store baby ?? Jeg er så træt i kroppen, og det tager 30-45 min. Nogle der har nogle råd? Og betyder putteritualerne noget i forhold til det her ?? Hilsen den trætte mor (

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Argh er simpelthen så forvirret med min datter på 9 mdr. Hun SKAL vugges i søvn for ellers flår hun sig i håret og ørene. Kan det virkelig passe at jeg skal vugge hende heletiden ? Jeg kan jo næsten ikk holde op med at vugge, ellers råber og skriger hun ! Er jeg virkelig den eneste der stadig vugger min store baby ?? Jeg er så træt i kroppen, og det tager 30-45 min. Nogle der har nogle råd? Og betyder putteritualerne noget i forhold til det her ?? Hilsen den trætte mor (

nej det kan ikke passe at hun skal vugges i søvn.

mit råd er:
indfør nogle faste putte ritualer. børste tænder, læse/synge(eller hvad i syns/plejer) og så godnat.

jeg ville starte med at hun skal ligge selv men så sidde ved siden af og nusse. når det så kører så sidde ved siden af men ikke rører. og så langsomt flytte længere og længere væk. det er en kamp. og hun vil kæmpe (ville vi alle hvis vi havde en kanon ordning som der var en der ville ta fra os ) men det bliver ikke nemmere af at vente.

du kan også vælge den lidt hårdere metode(men tror ikke det er din stil ) sige godnat, lægge hende i sengen og gå. når hun græder eller rejser sig op så gå ind, sig godnat og læg hende ned igen.

uanset hvilken metode du vælger skal du være forberedet på at de første par gange tager det lidt lang tid at putte. (men det gør det jo også som det er nu) og hun vil ikke være helt tilfreds med dig/jer. men hun skal bare finde ud af hvordan det skal være. og at det er trygt selv om man ikke bliver vugget. og jeg er sikker på at hvis i er konsekvente og enige og holder fast i at nu gør I det sådan så går der max 3 uger så er det meget nemmere.

hvordan er det hvis hun vågner om natten? skal hun også vugges der?

Anmeld

9. august 2011

Mi

Vanens magt er stor.

Nej, hun burde sagtens kunne falde i søvn uden at blive vugget. Jeg tænker at der er to måder at fravænne hende det.

Enten at du stopper fra den ene dag til den anden, og så tager det skrigeri med som det giver, indtil hun giver op.

Eller at du over flere dage vugger hende mindre og mindre. Altså ikke i kortere tid, men at bevægelsesrne bliver mindre vuggende dag for dag.

Held og lykke med det.

Anmeld

9. august 2011

Trolde_mor

En fra min mødregruppe havde det samme problem, og det endte med at de måtte vugge i op til 1½ time før han ville sove. SP rådede til at stoppe fra den ene dag til den anden. 

Lad ham græde 1 min. gå ind og trøst uden at snakke, bare shhh eller tage op indtil hun stopper med at græde og læg hende så igen - ikke vugge! Og sådan må man bare blive ved. Det tager gerne 3 dage at fravænne.

Han lærte det på 2 dage så vidt jeg husker. Han blev enormt ked af det og skreg og kastede sig rundt, men fandt hurtigt ud af at det hjalp altså ikke noget.

Håber I får det hen, for det er da ikke til at stå og vugge hver gang hun skal sove..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.