Graviditet udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Blirnokaldrigfru

Hej alle.. skrev herinde for et par dage siden at jeg har testet positiv og at jeg er gravid .. jeg har idag ringet til lægen og først fået tid d 1 september synes der er længe til, når man går og føler sig fortvivlet og nervøs over graviditeten, den er ønsket, men er nervøs!! derudover synes jeg at jeg har mange mens smerter og frygter nu en graviditet udenfor livmoderen, måske er det bare mine hormoner der driller mig har lyst til at fortælle det til mine arbejdsgivere, da jeg har mange tunge løft hver dag og jeg er bange for det skader ? men hva synes i? jeg er kun 4+1?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Kofoed.

Det er meget normalt, at man først kommer til læge i 3. måned. Men ellers kan du evt tage ned til din læge og få de graviditets boger/folder osv man normalt for, hvis det nu kan minske din tvivl lidt. Derudover er smerter i et vis omfang også helt normalt, det er sikkert også derfor din læge ikke reagere på dine bekymringer. Personligt tror jeg at det gør HAMMER SINDSYGT ONDT, hvis det er en graviditet udenfor livmoder, det gør sikkert så ondt, at hver gang man tænker på at skrække maven ud, må man krumbøje sig, da det bare gør så ondt - men jeg ved det så ikke.

Så mit forslag er, tag ned forbi sekretæren og hent graviditets bøgerne og så hygge læse lidt i dem, så er du også bedre forberedt til første lægebesøg

Anmeld

11. august 2011

pia27

Hej,

Jeg kan godt forstå at du er bekymret. Jeg har haft to gange udenfor graviditet udenfor livmoder. Den ene gang blødte jeg mere en 14 dage let. Den sidste gang var det slet ikke noget blødning. Jeg havde brystspænding, mens. lign smerter og kvalme fornemmelse.  Jeg var en til en tidlig scanning i 8. uge, hvor det vidste sig a være muligvis en gravidetet uden for livmoder. Jeg fik voldsomme smerte, tog til lægevagten, som mente at det ikke var noget og jeg skulle tage panodil. Men det hjalp ikke. næste morgen ringede jeg 112. Hvis du få voldsomme smerte i underlivet/maven ring 112. 

Anmeld

11. august 2011

4xGreve

anonym88 skriver:

Hej alle.. skrev herinde for et par dage siden at jeg har testet positiv og at jeg er gravid .. jeg har idag ringet til lægen og først fået tid d 1 september synes der er længe til, når man går og føler sig fortvivlet og nervøs over graviditeten, den er ønsket, men er nervøs!! derudover synes jeg at jeg har mange mens smerter og frygter nu en graviditet udenfor livmoderen, måske er det bare mine hormoner der driller mig har lyst til at fortælle det til mine arbejdsgivere, da jeg har mange tunge løft hver dag og jeg er bange for det skader ? men hva synes i? jeg er kun 4+1?

Nu har jeg jo første gang født meget fortidligt og her 2 gang må jeg overhovedet ingen ting, ingen løft, må ikke støvsuge, må ingen ting men jeg fik at vide at før uge 12 har det ingen betydning om du løfter da det endnu hverken gør fra eller til først efter uge 12 har dt en betydning.

Derudover jeg havde her i 2 graviditet rigtig mange smerter i underlivet og jeg tror at det er fordi det hele gir sig, men hvis du virkelig bekymre dig om graviditet udenfor livmoderen så syntes jeg du skal ringe og sige det til din læge som det er også håbe på de kan presse dig ind lidt før... men igen de vil ikke kunne se noget før omkring uge 6 (så vidt jeg ved)

Held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.