Anonym skriver:
Hej!
Jeg er gravid i 6 mdr. nu og har i forvejen en datter på 2 år, men er det kun mig som ikke syns´ det er så "spændene" at være gravid her 2. gang?
Sidst talte jeg jo nærmest dage, men når folk spør´ nu, hvor langt, jeg er henne, siger jeg bare hvornår jeg har termin og at jeg har ca. 3½ mdr. igen. Siger ikke i hvilken uge, jeg er i.
Syns´ da det er meget sjovt om aftenen, når maven bevæger sig, men det er bare ikke det samme som 1. gang...
Hmmmm. Undrede mig bare lidt. Er jeg den eneste?
Jeg er kun gravid for første gang, men det er da helt sikkert naturligt! Første gang man er gravid er det jo netop første gang. Hver gang man går ind i en ny uge sker der noget nyt, som man ikke har prøvet før. Det er en helt ny verden der åbner sig med scanning, indkøb af babyting osv.
Anden gang har du jo prøvet det hele før og ved hvad du skal forvente. Og det er da helt naturligt, at det ikke føles på samme måde som første gang 
Det er nok heller ikke tilfældigt, at rigtig mange forældre har langt flere fotos af det første barn end af det andet - Sådan har jeg i hvert fald set det både i egen familie og hos dem man kender. Ikke fordi man ikke elsker nr. 2 lige så højt, men fordi det hele er prøvet før, så det er ikke helt det samme 
Anmeld