2. gangs gravid...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er gravid i 6 mdr. nu og har i forvejen en datter på 2 år, men er det kun mig som ikke syns´ det er så "spændene" at være gravid her 2. gang?

Sidst talte jeg jo nærmest dage, men når folk spør´ nu, hvor langt, jeg er henne, siger jeg bare hvornår jeg har termin og at jeg har ca. 3½ mdr. igen. Siger ikke i hvilken uge, jeg er i.

Syns´ da det er meget sjovt om aftenen, når maven bevæger sig, men det er bare ikke det samme som 1. gang...

Hmmmm. Undrede mig bare lidt. Er jeg den eneste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Sommersko

nej sådan havde jeg det også 2. gang. Tænkte nærmest ikke over at jeg var gravid. Og ja kunne aldrig huske præcis hvor langt jeg var henne.

Bare ikke så spændende 2. gang, men vidste jo ligesom hvad man skal igennem..

Anmeld

8. august 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er gravid i 6 mdr. nu og har i forvejen en datter på 2 år, men er det kun mig som ikke syns´ det er så "spændene" at være gravid her 2. gang?

Sidst talte jeg jo nærmest dage, men når folk spør´ nu, hvor langt, jeg er henne, siger jeg bare hvornår jeg har termin og at jeg har ca. 3½ mdr. igen. Siger ikke i hvilken uge, jeg er i.

Syns´ da det er meget sjovt om aftenen, når maven bevæger sig, men det er bare ikke det samme som 1. gang...

Hmmmm. Undrede mig bare lidt. Er jeg den eneste?

Jeg er kun gravid for første gang, men det er da helt sikkert naturligt! Første gang man er gravid er det jo netop første gang. Hver gang man går ind i en ny uge sker der noget nyt, som man ikke har prøvet før. Det er en helt ny verden der åbner sig med scanning, indkøb af babyting osv.

Anden gang har du jo prøvet det hele før og ved hvad du skal forvente. Og det er da helt naturligt, at det ikke føles på samme måde som første gang

Det er nok heller ikke tilfældigt, at rigtig mange forældre har langt flere fotos af det første barn end af det andet - Sådan har jeg i hvert fald set det både i egen familie og hos dem man kender. Ikke fordi man ikke elsker nr. 2 lige så højt, men fordi det hele er prøvet før, så det er ikke helt det samme 

Anmeld

8. august 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Jeg er kun gravid for første gang, men det er da helt sikkert naturligt! Første gang man er gravid er det jo netop første gang. Hver gang man går ind i en ny uge sker der noget nyt, som man ikke har prøvet før. Det er en helt ny verden der åbner sig med scanning, indkøb af babyting osv.

Anden gang har du jo prøvet det hele før og ved hvad du skal forvente. Og det er da helt naturligt, at det ikke føles på samme måde som første gang

Det er nok heller ikke tilfældigt, at rigtig mange forældre har langt flere fotos af det første barn end af det andet - Sådan har jeg i hvert fald set det både i egen familie og hos dem man kender. Ikke fordi man ikke elsker nr. 2 lige så højt, men fordi det hele er prøvet før, så det er ikke helt det samme 

Hehe, har snart fyldt et stort, stort album med billeder af mit første barn. Mon det blir til lige så mange med nr. 2?

Og tak! Det er nok fordi man jo som sagt ved hvad man går igennem...

Anmeld

8. august 2011

TbCp

Jeg synes det er ligeså fedt denne gang som jeg gjorde sidst...

Anmeld

8. august 2011

1012lmp

Jeg synes faktisk det var mere facinerende 2 gang...

Der vidste man hvad der kom ud og alle de ting der sker med kroppen og med baby så jeg havde det helt omvendt... selvom det også var fantastisk første gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.