Hjælp er det plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Anonym11

Jeg har de sidste to dage oplevet min mave blev stenhård og udspilet men uden det gjorde ondt.I morges vågnede jeg så ved 5 tiden ved at jeg havde rigtig ondt i min mave. Den føltes spændt, øm og samtidigt føltes det som kraftig mens smerter. Blev helt dårlig af det og ville se om det hjalp at gå på toilettet. Men det gjorde det ikke og da jeg lagde mig ned gjorde det rigtig ondt i musklerne i maven. Blev ret forskrækket. Kl 6 vågner jeg så igen ved at det gør ondt på samme måde.Kl halv 8 vågner jeg så endnu engang pga det dog var det ikke ligeså kraftigt denne gang. Nu er det så aftaget åbenbart men jeg er stadig øm i maven når jeg bukker mig ned, rejser mig op og lign.Er det plukveer? Er førstegangsgravid og desuden 30 uger henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Frøken J.

Anonym11 skriver:

Jeg har de sidste to dage oplevet min mave blev stenhård og udspilet men uden det gjorde ondt.I morges vågnede jeg så ved 5 tiden ved at jeg havde rigtig ondt i min mave. Den føltes spændt, øm og samtidigt føltes det som kraftig mens smerter. Blev helt dårlig af det og ville se om det hjalp at gå på toilettet. Men det gjorde det ikke og da jeg lagde mig ned gjorde det rigtig ondt i musklerne i maven. Blev ret forskrækket. Kl 6 vågner jeg så igen ved at det gør ondt på samme måde.Kl halv 8 vågner jeg så endnu engang pga det dog var det ikke ligeså kraftigt denne gang. Nu er det så aftaget åbenbart men jeg er stadig øm i maven når jeg bukker mig ned, rejser mig op og lign.Er det plukveer? Er førstegangsgravid og desuden 30 uger henne.

Plukveer må slet ikke gøre ondt på den måde. De kan godt nive en smule hen mod slutningen af graviditeten, men ikke sådan som du beskriver. Så jeg ville nok lige give fødegangen et kald for en sikkerheds skyld og høre, hvordan du skal gribe det an 

Anmeld

8. august 2011

Anonym11

Men mon det så er ligamentsmerter? Synes bare det virkede anderledes.Føler mig lidt hysterisk at ringe til fødegangen hvis det ikke er noget

Anmeld

8. august 2011

Frøken J.

Anonym11 skriver:

Men mon det så er ligamentsmerter? Synes bare det virkede anderledes.Føler mig lidt hysterisk at ringe til fødegangen hvis det ikke er noget

Når det er så voldsomme smerter med "jævne" mellemrum tror jeg ikke det er ligamenterne. Men hellere ringe én gang for meget end én gang for lidt. Fødegangen lytter hellere end gerne til dine bekymringer, det er det de får deres penge for  

Anmeld

8. august 2011

modesty

Hvis maven bliver hård og trækker sig sammen (nogle kan opfatte det som at den udspiles, nærmest som om der bliver pustet en ballon op inde i maven), så er det ikke ligamentsmerter, men plukveer.

Jeg vil også give hospitalet et kald - eller i det mindte din jordemoder :-)

Hvis det er gået i sig selv, er det dog nok ikke noget du skal være vildt bekymret for, men du skal snakke med dem m.h.t. hvordan du skal forholde dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.