Potte træning hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2011

B&J

Nu så jeg lige en anden tråd omkring potten...

hvor gammel var jeres da de begynde at bruge potten/wc???

og hvordan viste de tegn på at nu skal vi bruge potte eller wc??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Ciss

Storesøster her i huset var 2 år og 5 mndr.

Hun begyndte at klage om morgenen, at hun ville ikke have ble på. Nogen af hendes bedste venner i vuggestuen var ca et halvt år ældre end hende og var begyndt at bruge toilettet. Jeg tror, det var de,r hun fik ideen. Hun havde slet ikke styr på sine egne funktioner endnu og det var bare to uger før vi skulle på en længere bilferie, så vi var slet ikke fornøjede med tidspunktet. Men vi måtte jo bare prøve. Hun nåede ikke at blive helt blefri før ferien og pga lange strækninger i bil og besøg hos folk med fine gulvtæpper var vi nødt til at sætte ble på hende alligevel igen mange dage, så vi kunne næsten starte forfra, da vi kom hjem, men hun fik det lært.

Anmeld

7. august 2011

B&J

Ciss skriver:

Storesøster her i huset var 2 år og 5 mndr.

Hun begyndte at klage om morgenen, at hun ville ikke have ble på. Nogen af hendes bedste venner i vuggestuen var ca et halvt år ældre end hende og var begyndt at bruge toilettet. Jeg tror, det var de,r hun fik ideen. Hun havde slet ikke styr på sine egne funktioner endnu og det var bare to uger før vi skulle på en længere bilferie, så vi var slet ikke fornøjede med tidspunktet. Men vi måtte jo bare prøve. Hun nåede ikke at blive helt blefri før ferien og pga lange strækninger i bil og besøg hos folk med fine gulvtæpper var vi nødt til at sætte ble på hende alligevel igen mange dage, så vi kunne næsten starte forfra, da vi kom hjem, men hun fik det lært.

jamen hvor er det dejligt hun har lært det nu

og glæder mig til den tid kommer min søn beder om det for det bliver sjovt men dejligt med en masse viden og ting man skal ligge mærke til når tiden er inde

Anmeld

7. august 2011

Nessie

Har læst et eller andet sted, at de fleste børn først er klar til at smide bleen omkring 3-års alderen.

Daniel herhjemme siger ikke engang til endnu, når han trænger til en ren ble Han er 22 mdr. i overmorgen

Anmeld

8. august 2011

B&J

Nessie skriver:

Har læst et eller andet sted, at de fleste børn først er klar til at smide bleen omkring 3-års alderen.

Daniel herhjemme siger ikke engang til endnu, når han trænger til en ren ble Han er 22 mdr. i overmorgen

Jamen det vil jeg da håbe det passer så vi først skal tænke på det til den tid

Anmeld

8. august 2011

december-babyen

Jeg gjorde slet ikke i potte træning da jeg mener barnet nok selv skal sige til når han/hun er parat og bevidst om hvad der sker. Bryder mig ikke om at pæce barnet bare fordi det er nået en vis alder.

Min søn blev aldrig pottetrænet men kom selv en dag i 2½ års alderen og ville på toilet. Han lagde ud med at lave nr 1 og 2 og var renlig om dagen derefter. Han havde dog stadig natble på som han engang imellem tissede i men en dag var det også slut og han har været helt renlig siden han var ca 3 år gammel

Anmeld

8. august 2011

B&J

december-babyen skriver:

Jeg gjorde slet ikke i potte træning da jeg mener barnet nok selv skal sige til når han/hun er parat og bevidst om hvad der sker. Bryder mig ikke om at pæce barnet bare fordi det er nået en vis alder.

Min søn blev aldrig pottetrænet men kom selv en dag i 2½ års alderen og ville på toilet. Han lagde ud med at lave nr 1 og 2 og var renlig om dagen derefter. Han havde dog stadig natble på som han engang imellem tissede i men en dag var det også slut og han har været helt renlig siden han var ca 3 år gammel

Jamen du har helt ret, det kan også være det bare er bedre at lytte og når tiden er så er det wc stedet for potten nu må vi se til den tid hvad han vil og gør. for han har altid været dygtig til at ville tingene selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.