Hej :-)
Jamen, så melder jeg mig også i denne gruppe...
Dette indlæg bliver dog kun kort (i forhold til hvor laaaangt det reelt kunne blive, hehe) - jeg er vist for sent oppe kan jeg se på klokken! : -) Men skriver lidt mere en af de nærmeste dage... dette kun for en start :-)
Min lille dreng Thomas er lige fyldt 2 år og har siden august 2008 været under observation for mulig autisme gennem sundhedsplejersken og en småbørnskonsulent fra kommunen.
Vuggestuen blev opmærksom på, at de manglede øjenkontakt, manglende sociale færdigheder samt manglende sprog (vi har intet problem med øjenkontakten, men han har nogle helt bestemte lyd-kæder han "lirer af", så dér kan vi godt se den sene udvikling) og derefter har vi gennem tæt samarbejde med pædagogen på stuen fået lavet 2 Kuno Beller test og samtidig haft småbørnskonsulenten med til hjemmebesøg og til observation i institutionen.
Thomas er bagud i udviklingen (ud fra Konu Beller testene) hvad angår det sociale og leg, men rent grovmotorisk og finmotorisk er han "helt fremme i bussen" :-) Sprogligt kan han kun sige de samme lyd-kæder, indimmellem når han er RIGTIG ked af det, lyder det som om han siger MOAR.
Vi er lige netop i disse juledage blevet henvist til en pædiater på Kolding Børneafdeling og Thomas og jeg skal indlægges til observation den 22. januar, så alt er meget nyt for os! Men jeg vil sige, at støtten fra vuggestue, sundhedsplejerske og kommune samt lægen indtil nu har været super! Jeg er så spændt på, hvordan tingene kommer til at gå, når man først kommer med doagnosen - og hvor længer der kommer til at gå inden vi har en sådan!
Er der nogen der kan fortælle lidt mere om sådan en indlæggelse, når Thomas kun er 2 år. Jeg kan forstå, at psyk-afd. åbenbart først kommer på banen tidligst når barnet er 3 år?
Alle der har lyst til at fortælle om deres egne erfaringer er også velkomne til at maile til mig på:
fogdal@youmail.dk, da jeg ikke logger så ofte på computeren og fora, men dog tjekker mails til tider ;-P
På forhånd rigtig mange tak for jeres input!!! Jeg glæder mig til at høre mere fra og om jer!
Knus fra
Tina