Tilbagevendende dårlig mave som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2011

<3

Jeg bliver nødt til at spørge alle jer kloge kvinder - som de fleste af jer ved så var min første graviditet ikke særlig god. Jeg led meget af tynd mave, kvalme, alle mulige symptomer på SSF osv. og havde sukker i urinen...

Den her er indtil videre gået MEGET bedre MEN for der skal jo gerne være et men i sådanne indlæg og det er at jeg lider stadig meget af tynd mave. Det er ikke konstant men her de sidste par dage har det være min. en gang om dagen hvor det render ud af mig med mavekramper og kvalme - virkelig som om jeg er syg!

Jeg er bare så bange for at opleve en ny omgang 9mdr sygdom som sidst. Er der andre der kender til det med dårlig mave?! Og hvad jeg evt. kan gøre? JEg spiser fornuftigt og varieret med masser af grønt og fibre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Rebecca Persson

Jeg tænker, at det kan hænge sammen med de høje hormonniveauer. Lige som en del kvinder får tynd mave op til menstruationen.

Du kan forsøge at tage probiotika, dvs. frysetørrede mælkesyrebakterier. Vælg f.eks. Udo's Choice Adult's Blend Probiotic eller NDS Probiotic Classis. Fås i helsekosten eller helseshops på nettet. Det styrker tarmfloraen og dermed også dit immunforsvar.

Sørg for at få nok essentielle fedtsyrer. Koldpresset olie, avocado, mandler og nødder i kosten. Tilskud af fiskeolie er meget vigtigt. jeg anbefaler omega-3 fra Nordic Naturals, 1/2 tsk eller 2 kapsler. Kvaliteten er meget vigtig her!
Andre kosttilskud kunne også være relevante.

Tjek om du reagerer på noget i din kost. F.eks. mælkeprodukter og gluten. Tag det ud i en periode, sæt så fødevarerne på menuen igen én efter én. 

Yoga hjælper mange. 

Du kan overveje akupunktur.

Jeg håber noget af dette kan afhjælpe dine gener.

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

7. august 2011

<3

Rebecca Persson skriver:

Jeg tænker, at det kan hænge sammen med de høje hormonniveauer. Lige som en del kvinder får tynd mave op til menstruationen.

Du kan forsøge at tage probiotika, dvs. frysetørrede mælkesyrebakterier. Vælg f.eks. Udo's Choice Adult's Blend Probiotic eller NDS Probiotic Classis. Fås i helsekosten eller helseshops på nettet. Det styrker tarmfloraen og dermed også dit immunforsvar.

Sørg for at få nok essentielle fedtsyrer. Koldpresset olie, avocado, mandler og nødder i kosten. Tilskud af fiskeolie er meget vigtigt. jeg anbefaler omega-3 fra Nordic Naturals, 1/2 tsk eller 2 kapsler. Kvaliteten er meget vigtig her!
Andre kosttilskud kunne også være relevante.

Tjek om du reagerer på noget i din kost. F.eks. mælkeprodukter og gluten. Tag det ud i en periode, sæt så fødevarerne på menuen igen én efter én. 

Yoga hjælper mange. 

Du kan overveje akupunktur.

Jeg håber noget af dette kan afhjælpe dine gener.

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Jeg får faktisk alle de ting du nævner undtagen mælksyrebakterier men det kan være jeg skal begynde på det også.
Tak for svar!

Anmeld

7. august 2011

FrkAnnette

Jeg synes også at jeg har fået lidt mere dårlig mave end jeg plejer, så det er ikke kun dig der har det sådan

Anmeld

7. august 2011

<3

lillePutte skriver:

Jeg synes også at jeg har fået lidt mere dårlig mave end jeg plejer, så det er ikke kun dig der har det sådan

Ja generelt er min mave løsere men det her er direkte syg mave så det er helt ekstremt Men nu vil jeg prøve at tale med min læge om mælkesyrebakterier i morgen så jeg kan få den åndsvage mave på plads Jeg skal nok give update på om det virker og hvad lægen siger

Anmeld

8. august 2011

modesty

Probiotics er en god ting, dem tager jeg også (ikke på grund af tynd mave generelt, men jeg bliver altid ramt af infektioner når sådanne er i omløb eller jeg er ude at rejse. Det hjælper med probiotics).

Men altså - der er jo nogle kvinder der bliver ramt af enten hård eller tynd mave under graviditeten. Det er hormonelt betinget, og det at du har haft det i din første graviditet tyder jo ret meget på at du er én af dem. Jeg ved ikke om mælkesyrebakterier kan hjælpe i den situation, men det er jo værd at give det en chance :-)

Anmeld

8. august 2011

<3

Har talt med min læge som synes jeg skal tage Amino jern og Dicoflor mælkesyrebakterier

Så nu må jeg se om det virker xxx!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.