2x akut kejsersnit :-( (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Sara85

Hej Piger:-)For 6 år siden kom min første søn til verden ved AKS.-Hans hjertelyd forsvandt hele tiden, så det blev meget akut!Det vidste sig så at han har fået lavet 2 rigtige knuder på navlestrengen så han ikke fik næring nok den sidste tid:-(Jeg skulle i fuld narkose og det hele gik så stærkt.Rigtig dårlig oplevelse! Heldigvis overlevede min dejlige dreng, og er nu sund og rask:-)Sidste år blev jeg så gravid igen, med termin 1/1-11 (i know;-))Jeg blev indkaldt til en ekstra scanning på grund af forløbet med min store dreng, og fik af vide at der under fødslen ville være flere til stede end normalt, ligesom jeg denne gang IKKE ville få lov at gå over tid.. (gik 7 dage over med den første)Alligevel ender jeg med at gå 12 dage over tid, fordi de ikke kan finde ud af hvornår jeg skal sættes i gangFår veer om aftenen (blev aldrig sat i gang) har veer i 17 timer og ender alligevel med endnu et Akut kejsersnit, fordi det gamle ar var ved at sprænge! :-o (ja 6 år efter!!) - og ja det gjorde ondt, har ALDRIG oplevet så meget smerte..- denne gang var jeg vågen, hvilket var helt enormt ubehageligt!! De stak forkert da de skulle lægge epiduralblokaden, og hele min krop rystede fordi jeg nærmest var gået i chok da de sagde det skulle være kejsersnit igenDog var det rigtig dejligt at jeg hørte hans første skrig og så ham med det samme osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Sara85

Ved ikke hvor linieskifts blev af - sorry det er lidt rodet!

Anmeld

7. august 2011

karina pigen

jeg fik oz lavet akut og det du beskriver er min frygt  hvis/når jeg bliver gravid igen. at aret går op.. jeg ville jo gerne ha der var 2-3 år igennem mine børn, felix kom til verden den 14.1.2011 og fik af vde at jeg først må blive gravid tidligst 1 år efter. jeg røg i fuld narkose efter han kom ud, da de lavede nogen dybe  rever inde i mig.. hvilke gjorde jeg først havde min søn i MINEarme ca 10 timer  efter han kom til verden.. deeeet var ik rart...

Anmeld

7. august 2011

Sara85

Øv - nej et er altså ikke sjovt det med fuld narkose:-(Jeg fik af vide at det er fordi min livmoder er bagudvendt at det var ved at sprænge.. Normalt når barnet er på vej skulle det åbenbart nærmest presse arret sammen, men fordi jeg er "spejlvendt" så får det arret til at gabe i stedet for - så kan jeg så undre mig over at jeg ikk bare fra start fik af vide at det ikke ville kunne lade sig gøre at føde normalt.

Anmeld

7. august 2011

SussieThyssen

Sara85 skriver:

Hej Piger:-)For 6 år siden kom min første søn til verden ved AKS.-Hans hjertelyd forsvandt hele tiden, så det blev meget akut!Det vidste sig så at han har fået lavet 2 rigtige knuder på navlestrengen så han ikke fik næring nok den sidste tid:-(Jeg skulle i fuld narkose og det hele gik så stærkt.Rigtig dårlig oplevelse! Heldigvis overlevede min dejlige dreng, og er nu sund og rask:-)Sidste år blev jeg så gravid igen, med termin 1/1-11 (i know;-))Jeg blev indkaldt til en ekstra scanning på grund af forløbet med min store dreng, og fik af vide at der under fødslen ville være flere til stede end normalt, ligesom jeg denne gang IKKE ville få lov at gå over tid.. (gik 7 dage over med den første)Alligevel ender jeg med at gå 12 dage over tid, fordi de ikke kan finde ud af hvornår jeg skal sættes i gangFår veer om aftenen (blev aldrig sat i gang) har veer i 17 timer og ender alligevel med endnu et Akut kejsersnit, fordi det gamle ar var ved at sprænge! :-o (ja 6 år efter!!) - og ja det gjorde ondt, har ALDRIG oplevet så meget smerte..- denne gang var jeg vågen, hvilket var helt enormt ubehageligt!! De stak forkert da de skulle lægge epiduralblokaden, og hele min krop rystede fordi jeg nærmest var gået i chok da de sagde det skulle være kejsersnit igenDog var det rigtig dejligt at jeg hørte hans første skrig og så ham med det samme osv

Det er rigtig synd for dig at du skulle igennem 2 så negative oplevelser og så meget drama.

Jeg er da ikke fri for at tænke, at de da har været utroligt inkompetente på det sygehus.
Nu er jeg lige lidt nysgerrig...men hvor i landet er det?
Man kan jo med god grund godt skrive sig bag øret, at det måske ikke lige er der man skal tage hen, hvis man skal føde og der evt kan opstå komplikationer.

Min den ældste fik sin den første ved AKS, men har siden født to troldunger selv...uden problemer, fordi hun kort og kontant blev sat igang før tid, så de ikke blev for store.
Der var fuld kontrol med hende igennem det hele, og alt gik flot.
Hun fik alle 3 på Svendborg sygehus, som jeg bestemt synes havde flot hånd om det hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. august 2011

Sara85

Ihh Sussie det var lige præcis den oplevelse jeg gerne ville ha haft :-)Og var jo sådan set også blevet lovet ikke at gå over tidMen ja vi fik også indtryk af at de var meget inkompetente, den ene vidste ikke hvad den anden havde sagt osv. De er begge født på Hillerød hospital.Det var nok blevet akut kejsersnit uanset hvor jeg havde født den første, men nr 2 burde jo så ha været planlagt kejsersnit når nu de vidste at min livmoder er bagudvendt. - jeg anede ikke det havde betydning, men det skulle man da tro at jordemoderen vidste!

Anmeld

7. august 2011

Christina.78

Øv at du har fået sådan en oplevelse og så to gange..

Jeg har også to akutte kejsersnit bag mig af forskellige grunde, og ved en evt tredje graviditet bliver det planlagt kejsersnit 3 uger før tid, så jeg får ikke lov at prøve at føde selv, men er i bund og grund også godt tilfreds med det..

Det første AKS var nov 07 i uge 28 (med en bettefis på 648 g som vi desværre kun fik lov at beholde i 25 dage) her var jeg ved bevidsthed men med epidural..derefter hurtigt gravid igen sommeren 08.

Blev sat igang 12 marts 09 med stikpille (dumt gjort af sygehus), hvilket resulterer i AKS, da min livmoder brister (ikke helet nok) og tøzens hjertelyd dykker..denne gang i fuld narkose..min datter bliver født livløs men bliver genoplivet..hun kommer i hypotermibehandling for at mindske evt hjerneskader og får hende først i armene da hun er 4 dage gammel - og det var slemt  ikke at have hende hos mig før..

Disse to kejsersnit har gjort mig lidt angste for overhovedet at blive gravid igen men synes ikke jeg er skræmt nok ikke til at prøve igen..ved jo de holder øje med mig og barnet og især den næste gang bliver det med kontrol i hoved og r..

Skal siges jeg har haft SSF i begge graviditeter; første gang i svær grad anden gang i mildere grad..får det sikkert også i næste men derfor også den store kontrol konstant..

Håber for dig at disse oplevelser ikke helt skræmmer dig, for ingen siger at det går galt hver gang..man er nødt til også at tænke positivt..der gør jeg..

Anmeld

7. august 2011

SussieThyssen

Sara85 skriver:

Ihh Sussie det var lige præcis den oplevelse jeg gerne ville ha haft :-)Og var jo sådan set også blevet lovet ikke at gå over tidMen ja vi fik også indtryk af at de var meget inkompetente, den ene vidste ikke hvad den anden havde sagt osv. De er begge født på Hillerød hospital.Det var nok blevet akut kejsersnit uanset hvor jeg havde født den første, men nr 2 burde jo så ha været planlagt kejsersnit når nu de vidste at min livmoder er bagudvendt. - jeg anede ikke det havde betydning, men det skulle man da tro at jordemoderen vidste!

Altså normalt så har en bagudvendt livmoder ingen betydning for en fødsel.
Både min datters og min er bagudvendt..og vi har hver især fået 3 børn..1 ved kejsersnit og 2 normalt, såe...
Det er kun ved befrugtning, at en bagudvendt livmoder kan give lidt forhindringer.

Så jeg vil da sige at de på det sygehus ER totalt inkompetente.
Jeg ved ikke om du med tiden vil have mod på at prøve endnu en graviditet, men hvis du har, så vil jeg bestemt anbefale at du søger et andet sygehus til den tid.

Anmeld

7. august 2011

Sara85

Ej okay, ja det kan da godt være jeg skal finde et andet hospital så:-o
Så forstår jeg ikke helt hvorfor arret var ved at sprænge, eller det er måske så fordi jeg fik lov at gå 12 dage over tid? De skulle nok bare ha sat mig i gang et par uger før termin.

Puha det giver mig ikke videre lyst til at skulle gennem endnu et kejsersnit
Er faktisk rigtig ked af at jeg ikke kommer til at føde normalt (det er måske svært at forstå?)
Det eneste positive jeg kan se ved en graviditet mere er at jeg ikke går over tid næste gang :-D -hvis de da ikke laver en eller anden fejl på hospitalet

Nu må vi se, lillebror er jo kun 6 mdr så jeg har heldigvis lidt tid til at "glemme" de dårlige oplevelser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.