ondt i maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.139 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg har de sidste par dage haft rigtig ondt i maven, helt nede i underlivet kan ikke forklare smerten. jeg er i uge 24+5.
- og mærker ikke spark, men den lille bevæger sig .
er lidt i tvivl om det evt kan være livmoren der strækker sig, eller om jeg bare er pylrede og bange for at der er noget galt med baby.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Anonym trådstarter

ingen der har lyst til at svare?

Anmeld

7. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har de sidste par dage haft rigtig ondt i maven, helt nede i underlivet kan ikke forklare smerten. jeg er i uge 24+5.
- og mærker ikke spark, men den lille bevæger sig .
er lidt i tvivl om det evt kan være livmoren der strækker sig, eller om jeg bare er pylrede og bange for at der er noget galt med baby.

Det kan være plukveer, men jeg synes faktisk du skal kontakte FG og høre dem ad.

Det kan nemlig også være fx blærebetændelse eller noget helt 127'ende.
Så snak med FG eller lægen.
Man må aldrig ignorere mavesmerter når man er gravid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det kan være plukveer, men jeg synes faktisk du skal kontakte FG og høre dem ad.

Det kan nemlig også være fx blærebetændelse eller noget helt 127'ende.
Så snak med FG eller lægen.
Man må aldrig ignorere mavesmerter når man er gravid.

Kærligst
Sussie

okay. tak for svaret. tror du der kan være noget galt?

Anmeld

7. august 2011

Moms

Det havde jeg også en overgang, ret meget midt i og i regionen fra skamben og 5 cm op mod navlen. Jeg er lige knap i uge 24. Og det var en ny slags smerte.

Jeg fik testet min urin, og det synes jeg også du skal gøre, for man kan godt have en blærebetændelse uden at vide det. Jeg havde ikke blærebetændelse og mener det kan være smerter fra blærens ligamenter. Det kan jo også være nede omkring livmoderhalsen og derfor kunne det måske være en god idé, som én skriver at blive tjekket, ihvertfald hvis det bliver ved. Mine smerter gik væk igen, så jeg gjorde ikke mere ved det.

Hvis smerten sidder mere til venstre, kan det være din tyktarm. Hos mig kan det gøre helt vanvittigt ondt op til og lige efter afføring. Det er bare tarmen, der bliver strukket og det er ikke farligt.

Håber  du finder ud af det

Moms

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

opper lige for at få lidt morgenfriske svar !

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Det havde jeg også en overgang, ret meget midt i og i regionen fra skamben og 5 cm op mod navlen. Jeg er lige knap i uge 24. Og det var en ny slags smerte.

Jeg fik testet min urin, og det synes jeg også du skal gøre, for man kan godt have en blærebetændelse uden at vide det. Jeg havde ikke blærebetændelse og mener det kan være smerter fra blærens ligamenter. Det kan jo også være nede omkring livmoderhalsen og derfor kunne det måske være en god idé, som én skriver at blive tjekket, ihvertfald hvis det bliver ved. Mine smerter gik væk igen, så jeg gjorde ikke mere ved det.

Hvis smerten sidder mere til venstre, kan det være din tyktarm. Hos mig kan det gøre helt vanvittigt ondt op til og lige efter afføring. Det er bare tarmen, der bliver strukket og det er ikke farligt.

Håber  du finder ud af det

Moms

havde ikke lige set du havde skrevet .

men mine kommer og går, nogen dage gør det ondt, andre dage gør det ikke s;.

kunne måske godt være blærebetændelse, var bare ved lægen sidste uge og der var ingenting i urinen, men kan jo være kommet efterfølgende. må prøve at aflevere en urinprøve hos egen læge imorgen, skal heldigvis til skanning på onsdag

Anmeld

7. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

okay. tak for svaret. tror du der kan være noget galt?

Jeg tror du har blærebetændelse..men da jeg ikke er læge, så er det vigtigt der lige bliver kigget på dig.

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg tror du har blærebetændelse..men da jeg ikke er læge, så er det vigtigt der lige bliver kigget på dig.

jeg tager ned til min egen læge imorgen med en urinprøve og jeg skal heldigvis til skanning på onsdag .

- men blærebetændelse gør det kun ondt engang i mellem? imorges da jeg vågnede havde jeg stadig rigtig ondt, og det har jeg ingen nu :-S men tænker også om det ikke evt kan være fordi jeg ikke rigig slapper af, jeg kører på højtryk HELE dagen, jeg bor alene med mine tvillinger på 3 år, og de står op halv syv - syv og er vågen HELE dagen til kl ni om aften, og det er jo regngøring, madlavning, leg, hygetid, endnu mere regngøring, og jeg går altid først i seng kl 00:00 + så min krop kan vel også kører på højtryk, der i inklusre at jeg ikke rigtig har tid til at sætte mig og slappe af, spiser sjældent,plejer faks som regl kun at spise aftensmad, og der er det også MEGET begrænset.

Anmeld

7. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

jeg tager ned til min egen læge imorgen med en urinprøve og jeg skal heldigvis til skanning på onsdag .

- men blærebetændelse gør det kun ondt engang i mellem? imorges da jeg vågnede havde jeg stadig rigtig ondt, og det har jeg ingen nu :-S men tænker også om det ikke evt kan være fordi jeg ikke rigig slapper af, jeg kører på højtryk HELE dagen, jeg bor alene med mine tvillinger på 3 år, og de står op halv syv - syv og er vågen HELE dagen til kl ni om aften, og det er jo regngøring, madlavning, leg, hygetid, endnu mere regngøring, og jeg går altid først i seng kl 00:00 + så min krop kan vel også kører på højtryk, der i inklusre at jeg ikke rigtig har tid til at sætte mig og slappe af, spiser sjældent,plejer faks som regl kun at spise aftensmad, og der er det også MEGET begrænset.

Puhhh det må være hårdt

Det kan da godt tænkes det er overanstrengelse, men..det er bedre at være på den sikre side.

Blærebetændelse kan opføre sig på 117 forskellige måder hos gravide, gå og komme, give smerter on and off og de underligste steder. Det behøver ikke svi når man tisser osv.
Så derfor kan du sagtens have det uden at du er klar over du har det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.