Halløjsa....
Jeg lever for ca 1000 KCAL om dagen... Sådan +/- 100 KCAL.
Men det er ikke en decideret kur, men blot at jeg vælger flere grøntsager - som utroligt få KCAL i forhold til hvor meget det mætter.
Og så er madportionerne bare mindre.
En ting - som jeg ikke helt kunne se om du havde tænkt på - er at dit stofskifte også bliver mindre, idet at din krop vænner sig til det mindre KCAL indtag... SÅ indimellem så "æder jeg igennem"... Dvs f.eks. til arrangementer og sådan - så vælger jeg de sunde ting, men tænker ikke lige over hvor meget det er.
Nå.. men her er hvad jeg spiser - sådan ca på en dag:
Morgenmad: 1 nuposhake (hjemmeryst). Alternativt kan du også tage en lille portion havregrød (på vand) med en lille sjat rør/kanelsukker
Formiddag: 1 stykke frugt, eller et stykke knækbrød (kanelknækbrød er mums) eller riskiks
Frokost: 1 halv skive rugbrød med hytteost og skinke, eller råkostsalat med æble + evt tunfrikadeller
Eftermiddag: 2 stk "enheder" - dvs enten af frugt, knækbrød eller riskiks.
Aftensmad: 1 stykke kylling med grøntsager, eller min hjemmebrygede forbrændingssuppe (den har 200 KCAL og mætter kanon).
Aften: Tjah.. det kommer an på hvad jeg har lyst til. Det kan godt blive til en lille portion chips, knækbrød, frugt eller lign. Men det er ca/højst 100 KCAL.
Jeg giver gerne opskriften på suppen og tunfrikadellerne :-D
Anmeld