nogen der har en slankekur med 1000 kalorie om dagen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.916 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. august 2011

Anonym trådstarter

jeg gider ikke høre på noget ævl det siger jeg lige med det samme

jeg er en voksen kvinde som ved hvad der er sundt og hvad der ikke er

jeg vil bare have kickstartet mit vægttab og så gå i gang med min nye kostplan og livstils ændring

det behøves ikke være en kur på mange dage 3 til 5 dage er rigeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

eElak

Halløjsa.... 

Jeg lever for ca 1000 KCAL om dagen... Sådan +/- 100 KCAL.

Men det er ikke en decideret kur, men blot at jeg vælger flere grøntsager - som utroligt få KCAL i forhold til hvor meget det mætter.

Og så er madportionerne bare mindre.

En ting - som jeg ikke helt kunne se om du havde tænkt på - er at dit stofskifte også bliver mindre, idet at din krop vænner sig til det mindre KCAL indtag... SÅ indimellem så "æder jeg igennem"... Dvs f.eks. til arrangementer og sådan - så vælger jeg de sunde ting, men tænker ikke lige over hvor meget det er.

Nå.. men her er hvad jeg spiser - sådan ca på en dag:

Morgenmad: 1 nuposhake (hjemmeryst). Alternativt kan du også tage en lille portion havregrød (på vand) med en lille sjat rør/kanelsukker

Formiddag: 1 stykke frugt, eller et stykke knækbrød (kanelknækbrød er mums) eller riskiks

Frokost: 1 halv skive rugbrød med hytteost og skinke, eller råkostsalat med æble + evt tunfrikadeller

Eftermiddag: 2 stk "enheder" - dvs enten af frugt, knækbrød eller riskiks.

Aftensmad: 1 stykke kylling med grøntsager, eller min hjemmebrygede forbrændingssuppe (den har 200 KCAL og mætter kanon).

Aften: Tjah.. det kommer an på hvad jeg har lyst til. Det kan godt blive til en lille portion chips, knækbrød, frugt eller lign. Men det er ca/højst 100 KCAL.

Jeg giver gerne opskriften på suppen og tunfrikadellerne :-D 

Anmeld

8. august 2011

katrineoerum

Jeg har prøvet det før jeg fik børn. Det er lidt hårdt for for at holde sig mæt spiste jeg rigtig mange grønsager men det kan godt lade sig gøre.

Anmeld

10. august 2011

Carina:-)

KaLee skriver:

Halløjsa.... 

Men det er ikke en decideret kur, men blot at jeg vælger flere grøntsager - som utroligt få KCAL i forhold til hvor meget det mætter.

En ting - som jeg ikke helt kunne se om du havde tænkt på - er at dit stofskifte også bliver mindre, idet at din krop vænner sig til det mindre KCAL indtag... SÅ indimellem så "æder jeg igennem"... Dvs f.eks. til arrangementer og sådan - så vælger jeg de sunde ting, men tænker ikke lige over hvor meget det er.

Morgenmad: 1 nuposhake (hjemmeryst). Alternativt kan du også tage en lille portion havregrød (på vand) med en lille sjat rør/kanelsukker

Formiddag: 1 stykke frugt, eller et stykke knækbrød (kanelknækbrød er mums) eller riskiks

Frokost: 1 halv skive rugbrød med hytteost og skinke, eller råkostsalat med æble + evt tunfrikadeller

Aftensmad: 1 stykke kylling med grøntsager, eller min hjemmebrygede forbrændingssuppe (den har 200 KCAL og mætter kanon).

Aften: Tjah.. det kommer an på hvad jeg har lyst til. Det kan godt blive til en lille portion chips, knækbrød, frugt eller lign. Men det er ca/højst 100 KCAL.

Jeg vil gerne have opskrifter

Anmeld

10. august 2011

Kruse90

Jeg vil også vildt gerne have opskrifter

Anmeld

10. august 2011

Kløver

Har kun hørt om pulvermad som kan give så få kalorier om dagen, feks nupo osv, mm man skal spise meget meget få mængder mad'

har du prøvet madlog, der kan man vist regne ud hvor mange kalorier man får, såe r det måske nemmere at finde ud af hvor meget du kan spise og hvad du kan spise

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Halløjsa.... 

du må lige give opskriften op den der suppe

Anmeld

10. august 2011

eElak

Her er lidt opskrifter:

7 personer

1 alm løg
4 alm gulerod
1 alm porre
1 alm peberfrugt, rød
400 g hvidkål
2 dåser hakkede tomater, dåse
1 lille dåse tomatpure, koncentreret
2 x 1 terning hønsebouillon, grand menu
350 g kylling, kød
1 stk hel peberfrugt, grøn
1 stk chili, røde, friske
2 fed hvidløg

Evt. salt, peber

Hak alle grøntsager + kylling i mellemstore stykker.
Hæld herefter vand på så det dækker.
Det hele koges til det er mørt.

Velbekommen!

Denne indeholder 173 KCAL pr portion - der skulle være til 7 portioner i opskriften. 
Hvis du vil spice suppen endnu mere op og også forbrændingen - så prop 2 stk chili i... Det sparker RØV!  

Anmeld

10. august 2011

eElak

KaLee's tunfrikadeller

13 stk

2 dåser tun i vand
2 stk æggehvide
1 alm løg
2 fed hvidløg
1 dl havregryn, grovvalsede
1 tsk salt
3 g peber, sort
150 g skyr 0,2%, øko, løgismose eller græsk youghurt 0,1% eller fromage frais.

Hæld vandet fra tunen. kom den i en skål og rør æggehvider, løg, hvidløg, persille salt og peber i.
Tilsæt den græske youghurt og havregrynene. 
Rør "farsen" godt sammen med håndmixer eller foodprocessor, og stil den tildækket i køleskabet i ca. 30 min.
Steg frikadellerne ved jævn varme til de er gyldne. 
Panden pensles med olie eller flydende becel.

I stedet for persille kan Dild og/eller basilikum også bruges

Anmeld

11. august 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Her er lidt opskrifter:

7 personer

1 alm løg
4 alm gulerod
1 alm porre
1 alm peberfrugt, rød
400 g hvidkål
2 dåser hakkede tomater, dåse
1 lille dåse tomatpure, koncentreret
2 x 1 terning hønsebouillon, grand menu
350 g kylling, kød
1 stk hel peberfrugt, grøn
1 stk chili, røde, friske
2 fed hvidløg

Evt. salt, peber

Hak alle grøntsager + kylling i mellemstore stykker.
Hæld herefter vand på så det dækker.
Det hele koges til det er mørt.

Velbekommen!

Denne indeholder 173 KCAL pr portion - der skulle være til 7 portioner i opskriften. 
Hvis du vil spice suppen endnu mere op og også forbrændingen - så prop 2 stk chili i... Det sparker RØV!  

kan man bruge friske tomater i steden for dåse tomater og tomat pure?  og så evt lidt chili

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.