indfarvning af fondant!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. august 2011

Malli

Har lige et spørgsmål, til jer som har prøvet at indfarve meget fondant af gangen. 

Er der nogle smarte metoder at gøre det på, jeg synes bare jeg tilsætter og tilsætter farve, uden at det egentlig får den helt rigtige farve? 

Nogle smarte tricks? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2011

Malli

slet heller ingen der ved noget om dette? 

Anmeld

6. august 2011

Fines mor

NU ved jeg ikke hvormeget du skal farve, men jeg har farvet lidt af gangen, og så æltet det godt og grundigt. Det er hårdt arbejde må jeg indrømme, og jeg har ofte overtalt min mand til at gøre det, da jeg ikke har krafter til det. ;-)

Anmeld

6. august 2011

Malli

slet heller ingen der ved noget om dette? 

Anmeld

7. august 2011

Malli

7. august 2011

Mussi30

Det kommer helt an på hvilken farve du gerne vil ende op med?

Skal den være sort eller julerød etc, altså en virkelig mættet farve, kan det oftest bedre betale sig at købe fondant, der er indfarvet på forhånd.

Ellers kan man hurtigt få bugt med en bøtte pastafarve, hvis man skal indfarve en stor mængde fondant

Anmeld

7. august 2011

Malli

Tak for svar!  Jeg skal farve en rimelig stor klump pink, men man kan da ikke købe pink fondant kan man? 

Anmeld

7. august 2011

AndreasMor84

Malli skriver:

Tak for svar!  Jeg skal farve en rimelig stor klump pink, men man kan da ikke købe pink fondant kan man? 

nej det er ofte kun baby lyserød man kan købe Men det er min erfaring, at farvet fondant bliver mørkere efter et par dage - hvis altså du farver det selv

Anmeld

7. august 2011

Malli

Solstråle2011 skriver:

nej det er ofte kun baby lyserød man kan købe Men det er min erfaring, at farvet fondant bliver mørkere efter et par dage - hvis altså du farver det selv

Aha, det må jeg prøve! Tak for tippet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.