1. Lægebesøg - Blandede følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. august 2011

Soleil

Ja så har jeg været til mit første lægebesøg. Alle prøver jeg fik taget forleden dag, så fine ud og der er ikke noget at være bekymret over.

Dog skal det siges at jeg sidder med lidt blandede følelser. Min termin er ekstrem usikker idet jeg har taget p-piller og blev gravide på dem (Jeg har en mavevirus der har gjort at de ikke var 100% sikre). Jeg spurgte så om jeg ikke kunne få en terminsscanning, men det sagde han blankt nej til! Kan man slet ikke få det længere?

En anden ting er at jeg ønsker en hjemmefødsels, men der fik jeg godt nok ikke noget positiv respons. Han gik MEGET op i, hvad nu hvis der sker noget med barnet, så er der jo meget langt til fødeafdelingen (60 km) og der ville kunne ske meget dårligt på den tur.

Måske jeg overreagere, men jeg blev helt vildt ked af det. Det er jo et ønske, og jeg ved hvor meget der bliver kæmpet for at man for flere hjemmefødsler...Så nu blev jeg helt vildt usikker

Jeg er ifølge den usikre beregning 7+0 idag, men synes godt nok der er laaaang tid til NF scanningen....I realiteten kunne jeg ligesåvel være 10 uger henne som 7...

Men nu skal jeg ikke være negativ, er taknemmelig for at det hele ser godt ud...Så må vende det hele til noget positivt, og bare bide ventetiden til scanningen i mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

TbCp

Øv kan godt forstå du har det lidt surt efter det besøg..

Da jeg ventede min datter i 2007 fik jeg en terminsscanning og forstår ikke hvorfor de ikke vil give dig det nu.... hvis du er usikker på terminen, kan der jo blive problemer i forhold til hvornår du skal til nakkefoldsscanning osv.

Og i forhold til hjemmefødsel så skal din læge da bare blande sig helt udenom!!! Du tager snakken med din jordmoder og forklarer hvor stort dit ønske er! Er sikker på hun nok skal tage godt imod det.

Har du flere læger i lægehuset? Så ville jeg måske vælge en ny!

Anmeld

5. august 2011

anynom

Du kan jo evt. købe en tryghedsscanning på en privat klinik og få en nogenlunde termin at vide der?

Anmeld

5. august 2011

MetteS81

Min menstraution er lidt uregelmæssig når jeg ikke tager p-piller, og derfor var min læge lidt i tvivl om min termin...hun tøvede overhovedet ik med at sende mig afsted! Og det er ik engang halvandet år siden....synes også det er lidt sært at han ik ringer og beder om en scanning! NFscanningen skal jo ligge indenfor en vis periode og netop derfor SKAL du da have en scanning.

Mht hjemmefødslen, så er det bestemt ik noget han skal blande sig i...tal istedet med jordmoderen om det når du skal se hende.. 

Jeg ville skifte læge...han lyder ik alt for kompetent må man sige

Anmeld

6. august 2011

Soleil

jeg forstod heller ikke hvorfor han ikke ville sende mig afsted, netop fordi det er så vigtig at man er inden for de rigtige uger til en NF scanning...

Det var heldigvis ikke min egen læge, han er nemlig på ferie. Han kommer selvfølgelig først tilbage om 3 uger igen

Men tror også jeg betaler mig fra det, det at gå i det uvisse er ikke særlig rart!

Hvad hjemme fødslen angår, så er det helt sikkert det jeg vil. Han kan ikke få mig til at ændre mening, men er selvfølgelig stadig usikker eftersom han sagde de ting han gjorde...

Tusind tak for jeres søde ord, det er SÅ rart at få lidt opbakning fra andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.