Eksperthjælp: 2 uger, ondt i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.119 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. august 2011

Lisbeth Jess

"2 uger, ondt i maven"

Hej Lisbeth!

Min søn på 14 dage lider ufattelig meget af ondt i maven. Eller det formoder vi det er. Han trækker benene ind til kroppen og presser samt skriger. Det hjælper når han enten får skidt eller får pruttet lidt, så går ud fra det er luft i maven.

Det er ikke konstant, men kommer nok en 5-8 gange i løbet af en dag. Vi "cykler", massere, ruller mave og jeg ved ikke hvad... Det virker kortvarigt, men han bliver ved med at få ondt senere.

Han bøvser ikke. Jeg prøver ihærdigt at få ham til det, men det er kun lykkedes 1 eller 2 gange i alt! Har du nogle gode råd til at få ham til at bøvse?

Jeg har idag tyet til sukkervand, og det virker som om det beroligere ham. Men det er jo ikke holdbart i længden.

Er det normalt at han har ondt i maven så tit? Nogle dage er bedre end andre, men han klager hver dag.

Har også læst mig til at kamillete skulle hjælpe. Må han få det? Er der andet vi kan gøre?

Det gør jo ondt i ens moderhjerte at se han har så ondt

Håber på hurtigt svar! På forhånd mange tak for svar!

Hilsen den nybagte mor

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med din lille søn. Deter klart du bliver ulykkelig når han græder og du ikke rigtig synes du kan hjælpe ham.

Deter helt normalt at de små i starten har urolig mave. tarmene skal til at arbejde med fast føde og luften , som de sluger, ved spisning skal helst komme ud via en bøvs.

Jeg formoder du ammer, hvis ja skal du tænke på om han tager ordenligt fast om brystvorten så der ikke kommer for meget luft ind. læg ham evt lidt højere, eller skift stilling så benene er inde under din arm. Hvis han får MME, skal du sikre dig at hullet i sutten ikke er for stort, det skal kun dryppe ud, så han får lov at arbejde for sin mælk.

En god måde at få luften ud af maven er at hænge ham op på skulderen, med hovedet liggende forover opg hans maver mod skulderen. det trykker godt og fast og hjælper ham til at bøvse.

Samme stilling er god når han græder og krummer sig sammen, den giver lindring at hænge der , hos far eller mor.En anden stilling er at lægge ham på din /fars underarm, med hovedet frem, så blive rhele maven trykket af armen, og luften kan komme ud.

Kan du ikke få ham til at bøvse, så hav ham enten i en slynge eller bæresele, så han falder til ro. inden han bliver lagt.

Han kan ikke være for meget i jeres favn.

Håber du kan bruge lidt af dette, ellers skriv igen. held og Lykke med ham

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.