Puha skriver fordi jeg har behov for at komme af med alle de hormoner der presser på!
Det bliver desværre nok lidt langt, så beklager på forhånd!
Var til jmd d. 20/7 hvor min jmd. der hele tiden har sagt at min datter virkede stor (plus både mig og min søster var store 4450 og 4800 g) og da hun har været opmærksom på dette, sender hun mig til en vægt og vand scanning for at finde ud af hvordan det stod til derinde!
Jeg var ret nervøs specielt fordi for meget fostervand kan være et dårligt tegn, men på den anden side en god nervøsitet. da min jmd. siden uge 20 ca. har snakket om at vi de sidste par uger skulle holde godt øje med vægten da jeg er lille og hun derfor syntes vi skulle snakke om evt. igangsættelse uge 38 eller senest på termin.
Jeg var så til scanning da jeg er 36+1 og min datter bliver skudt til 3345 g en dejligt basse og jeg har ca. 2,2 L fostervand, så lægen sagde jeg skulle snakke med min jmd og igangsættelse..
Jeg tog så til jmd. i onsdags 37+2, og havde virkeligt gået og glædt mig til det, og var rigtig spænd! kommer så ind til en vikar, der tydeligvis er imod igangsættelse, jeg spøger så ind til hvad næste skridt er, da min jmd. som er på ferie har skrevet alle disse aftaler om scanninger og evt. igangsættelse i min journal. men vikaren stejler fuldstændig og vil slet ikke tale om det, og mener det er noget jeg må tage op med min jmd. når hun er tilbage altså når jeg er 39+2!!
Dernæst snakker vi om at jeg siden uge 18 har lidt af meget halsbrænd som har udviklet sig til mavesyre i spiserøret som gør jeg kaster op når jeg prøver at sove, hvilket giver mig 4-6 timers søvn om natten (hvilket jo ikke lige er optimalt) hun mener så at akupunktur er løsningen og siger jeg skal ringe ind på fødegangen næste dag og aftale nærmere.
Derefter vil hun mærke maven, hvilket ender i at hun hverken kan finde hoved eller hjertelyden, så hun må hente en kollega (nogle meget ubehagelige minutter for mig og min mand) men kollegaen finde heldigvis begge dele med det samme!
Jeg ringer så til fødegangen igår for at finde ud af noget med det her akupunktur. men jmd. på fødegangen er helt uforstående og undskylder meget og beder om navn på vikar jmd. da det er nede på jordmoder centeret jeg skulle have det og slet ikke på fødegangen..! var helt knust bagefter, for føler virkeligt at hende vikar jmd. slet ikke har hjulpet mig men gjort mig ekstrem utryk og kastet mig rundt i systemet... og ja min egen jmd. er desværre først tilbage fra ferie når jeg er 39+2 så aner ikke hvad jeg skal gøre..
Puha undskyld for smørren men er virkelig fustreret 
Anmeld