Har ikke været den helt store aktive skriver herinde, men har fulgt meget med i alle indlæg så syntes da også jeg vil fortælle om min hurtige fødsels af mit andet barn en pige Lærke.
Lørdag den 23/7, 3 før termin vågner jeg som altid kl 7.30. Har været vågen nogle om natten og tænkt mon det bliver idag, da flere havde sagt til mig hun kommer den 23/7( far har fødselsdag den 23/1 dvs 6 til) Alexander(storebror) og jeg har begge den 15.
Nå men kl 7.30 står jeg op for at gøre klar til at gå til bager, gør jeg altid om lørdagen, men i badet får lidt ubehag i lænden og føler mig ikke rigtig frisk, går op og vækker min kæreste og spørg om han ikke kan gå til bagerne da jeg ikk føler mig så frisk, der går lidt så gør han det. Vi får morgenmad og formiddagen igennem får jeg mere og mere ubehag i lænden dog overhoved ikke noget der giver smerter, føler mig bare lidt influenza agtig og træt. Alexander skal på campningtur med mormor og morfar så vi får pakket hans ting. kl 12 siger jeg til min kæreste at jeg syntes vi skal få alexander aflevert og så vil jeg prøve at hvile mig for at se om det er optræk til noget eller om det er noget som vil gå i sig selv igen. De køre afsted og jeg ligger mig på sengen. kl 13.30 syntes jeg det tage lidt til og føles nu ubehaligt så jeg ringer efter min kæreste igen og siger at han godt må komme hjem han komme lidt over 14 og får lige frokost, jeg beder ham tage tid på mit ubehag det er ingen rytme i det, komme og går med meget forskellig intivaller, jeg føler det overhovde ikke stærkt nok til at tro på at fødegangen vil se mig, men vi bliver dog enige om at ringe for at høre om jeg kan blive tjekket, da Alexander kom på 2 1/2 time.
De vil heldigvis godt se mig og jeg siger at vi kommer inden for 30 min. Vi tage afted og vi har ikke kørt ret langt før det hele rigtigt begynder får de vildeste veer i bilen og det hele er meget ubehaligt, ved 15 tiden ankommer til silkeborg sygehus, lige som jeg står ud af bilen, kommer der lige en skylde og vi skynder os op, de beder os vente da de lige har vagt skifte og vi går lidt til siden, men så får jeg presseveer og råber højt at de er nød til at hjælpe mig, de komme alle farende og får mig på en stue, så går det stærkt jeg skal op på føde leget og jordmoren undersøget mig, den er godt nok fuld åben og klar til at presse.
Der bliver tilkaldt en ass fra barsel gangen som er meget forvirret da hun ikke er blevet infomeret om en fødsels endnu, og der bliver gjort k-vitamin klar. Så ligger jeg og presser og presser og vupsi 34 min efter ankomst til syghuset kommer lille Lærke til verden. Puha sikke en omgang på godt en time har jeg haft veer og født en prinsessse....
Vildt, var forberedt på at det nok ville gå stærkt igen dog ikke så stærkt......
Nå men i får også lige et par billeder af vores lille prinsesse som har det dejligste mørke hår. Faktisk har hun næsten samme mål som sin storebror lidt sjovt, lærke 3516g (alexander 3548g) og begge 51 cm. Født helholdvis 3 dage før termin og 3 dage efter termin på den 23 ligesom far og den 15 ligesom mor, det er da mærkeligt hva?