hvornår er man i aktiv fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.585 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. august 2011

lille83

hej piger.

lige et spørgsmål. har hørt mange siger de er i aktiv fødsel når de er 4 cm åben, men hvornår ved man man er det? tænker lidt jeg havde en lynfødsel men ved ikke hvornår den var aktiv.. mit førløb var sådan her:

intet tegn dagen op til, ingen plukveer eller noget.. tiderne er ca..

23.45: fik den første ve.

00.45 stadig veer, men slet ikke regelmæssige

02.15 begynder at bløde.

02.20 får den første presseve

02.40 presser hul på vandet

03.15 (ankommer til fødegang)

03.44 føder min søn.

det skal lige siges at jeg på intet tidpunkt fik regelmæssige veer.

er bare nysgerrig da jeg venter nr 2 til dec, så piger hjælp mig lige med mit lidt underlige spørgsmål..

lille83.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Muffinmus

når du er +3 cm åben

Så derfor var jeg i følge de kloge hoveder aldrig i fødsel med min søn trods veer i 45 timer og AKS til sidst:-) Ret flot gjort af migAAner det ikke med dig når du bare føder så hurtigt

Anmeld

4. august 2011

tazz

Jeg fik at vide at det var 4 cm.

Men det er jo ligemeget, det er bare en guideline for hvornår JM beholder dig på fødegangen. Det er igen en vurdering, de beholdt mig da jeg var 1 cm. åben fordi jeg åbnede mig hurtigt

Anmeld

4. august 2011

Muffinmus

jeg fik bare af vide det var +3 cm...men ja, det er jo lige gyldigt da de jo ikke ligefrem måler det med lineal

Jeg blev til sidst ikke sendt hje selv om jeg ikke var åben fordi det havde været alt for mange timer....men ja, de fleste bliver sendt hjem hvis de ikke er nok i gang jo.

Anmeld

5. august 2011

lille83

ok, mange tak for svar

Anmeld

5. august 2011

2babygirls

når du er +3 cm åben

Så derfor var jeg i følge de kloge hoveder aldrig i fødsel med min søn trods veer i 45 timer og AKS til sidst:-) Ret flot gjort af migAAner det ikke med dig når du bare føder så hurtigt

Jeg var 3 cm åben da jeg ankom på sygehus og fik at vide at jeg var i aktiv fødsel og skulle blive på sygehuset.

Brugte heldigvis kun 39 timer på at få presset hende ud

Anmeld

5. august 2011

1012lmp

Altså kender ikke reglerne men jeg vilel sige når man har veer... altså jeg var 4 cm åben i 6 dage men ingen veer eller noget andet.. så synes nu ikke det kan kaldes at være i fødsel..!

Anmeld

5. august 2011

th

lille83 skriver:

hej piger.

lige et spørgsmål. har hørt mange siger de er i aktiv fødsel når de er 4 cm åben, men hvornår ved man man er det? tænker lidt jeg havde en lynfødsel men ved ikke hvornår den var aktiv.. mit førløb var sådan her:

intet tegn dagen op til, ingen plukveer eller noget.. tiderne er ca..

23.45: fik den første ve.

00.45 stadig veer, men slet ikke regelmæssige

02.15 begynder at bløde.

02.20 får den første presseve

02.40 presser hul på vandet

03.15 (ankommer til fødegang)

03.44 føder min søn.

det skal lige siges at jeg på intet tidpunkt fik regelmæssige veer.

er bare nysgerrig da jeg venter nr 2 til dec, så piger hjælp mig lige med mit lidt underlige spørgsmål..

lille83.

fik 4 cm at vide, var kun 3 cm åben, men de beholdte mig, meget godt min søn er født ca. 1½-2 timer efter.

var førstegangs fødende og min veer blev heller ikke realmæssig.

fik at vide at nå vi skal have nummer 2 skal jeg bare ringe til fødegangen og sige at nu kommer vi fordi der gik så hurtig med nummer 1.

Anmeld

5. august 2011

lille83

th skriver:

fik 4 cm at vide, var kun 3 cm åben, men de beholdte mig, meget godt min søn er født ca. 1½-2 timer efter.

var førstegangs fødende og min veer blev heller ikke realmæssig.

fik at vide at nå vi skal have nummer 2 skal jeg bare ringe til fødegangen og sige at nu kommer vi fordi der gik så hurtig med nummer 1.

det var også hurtigt. tror også bare vi kører med det samme.

Anmeld

6. august 2011

th

lille83 skriver:

det var også hurtigt. tror også bare vi kører med det samme.

lydee som en god ide.

må heller lige huske dig, så jeg kan følge med og se om det så også gik hurtig. selv om det ikke er lige nu du har termin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.