Dag 4! Kom frisk Anne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. august 2011

Barbamama

Ja igen i dag kan jeg være stolt. Det er gået ud over ostehapsene igen.

Jeg har ikke spist noget på arbejdet. Og jeg fandt noget chokolade. Det var ondt!!! Nøj hvor havde jeg lyst til det. På vej hjem fra arbejde var jeg simpelthen så sulten og jeg gik en tur ind i 7-eleven for at finde nogle nødder eller noget. Men så tænkte jeg at jeg hellere måtte lade være for jeg skal heller ikke bare finde noget andet lort at erstatte sukkeret med. De nødder jeg fandt var alle vildt saltede osv, så det var ikke specielt sundt! Jeg lod derfor alt være og GIK fra butikken.

Jeg synes dog jeg har helt vildt meget fokus på alt det slik. Før havde jeg det hele tiden i hovedet at når NU jeg kom ind til banegården skulle jeg have.....den ene eller anden slags hyggeguf til at spise i bus eller tog. Men NU tænker jeg bare på at jeg har lyst til det men at jeg ikke må spise det. Jeg håber sgu der kommer en dag hvor jeg ikke tænker på det SÅ meget!

Noget sjovt er der dog kommet ud af det! Det har virkelig pinet mig at der lå kage i køleskabet og chips i skabet, men det problem er snart væk for når nu JEG ikke går og propper mig med det (hvilket jeg plejer) har Casper spist det. Og han er lidt mopset over at jeg ikke har taget noget af det for "så æder jeg jo hele lortet" siger han  Men jeg VED at vi stadig har is nede i fryseren. Det ville sgu være nemmere hvis vi INTET havde!

Nå men nok ævl herfra. Hvordan gik din dag???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

AnneBJ

Du seje kvinde!!!!

Jeg har også været dygtig! Jeg har været i storcentret med Felix, fra 11-16.30. Startede ud med besøg hos lægen, så det har været en lang dag hjemmefra! For ikke at falde i hos bageren i Bilka, havde jeg smurt to boller og havde med til frokost, samt en cola  så jeg ikke skulle bruge 17-20 kroner på det!

Bollerne blev spist, og intet andet, dog fik jeg senere på dagen en sandwich på en cafe. Den har næppe været så sund som hvis jeg havde lavet den selv, men sundere end KAGE...! Jeg sad der på cafeen, med en sandwich og isvand med citron, læste et ugeblad og nød min barsel med en sovende Felix i vognen!! That's life!

Nåh, og så jeg har jeg været til sådan noget sommerspil, på amfiscenen i Kolding! Jeg blev enig med mig selv om, at det svarer til biograf, og at jeg måtte vælge én ting, at indtage! Is, slik, hotdog - whatever! Men KUN 1 ting. Jeg valgte en Marsbar, og spiste kun halvdelen, for jeg havde ikke lyst til mere - så det SMED JEG UD!!!

Så ja, trods sukkerindtag, er jeg faktisk også stolt i dag!! 

Anmeld

5. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Du seje kvinde!!!!

Jeg har også været dygtig! Jeg har været i storcentret med Felix, fra 11-16.30. Startede ud med besøg hos lægen, så det har været en lang dag hjemmefra! For ikke at falde i hos bageren i Bilka, havde jeg smurt to boller og havde med til frokost, samt en cola  så jeg ikke skulle bruge 17-20 kroner på det!

Bollerne blev spist, og intet andet, dog fik jeg senere på dagen en sandwich på en cafe. Den har næppe været så sund som hvis jeg havde lavet den selv, men sundere end KAGE...! Jeg sad der på cafeen, med en sandwich og isvand med citron, læste et ugeblad og nød min barsel med en sovende Felix i vognen!! That's life!

Nåh, og så jeg har jeg været til sådan noget sommerspil, på amfiscenen i Kolding! Jeg blev enig med mig selv om, at det svarer til biograf, og at jeg måtte vælge én ting, at indtage! Is, slik, hotdog - whatever! Men KUN 1 ting. Jeg valgte en Marsbar, og spiste kun halvdelen, for jeg havde ikke lyst til mere - så det SMED JEG UD!!!

Hold da kæft hvor har du været god!!!! Du er da super sej!!!! Det var en god ide at tage noget med hjemmefra så man ikke bliver fristet!!!

Jeg har klappet mig selv enormt meget på skulderen i dag. Mine kollegaer købte 3 poser slik som så blev sat på kontoret. De spiste og tilbød mig flere gange men jeg tog ikke et eneste stykke!!! Jeg var sgu stolt. Slik er det jeg har allersværest ved at holde mig fra.

I dag har jeg haft en sindssyg hovedpine! Jeg tænker det er abstinenser!

Anmeld

5. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Du seje kvinde!!!!

Og så fik jeg hentet is i fryseren til manden og Carla. Jeg tog ikke selv en og det var ikke slemt at se dem spise den!

Anmeld

5. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Og så fik jeg hentet is i fryseren til manden og Carla. Jeg tog ikke selv en og det var ikke slemt at se dem spise den!

Cool! Jeg tror da også du har sukkerabstinenser, hvordan går det med hovedet nu?

Vi har haft gæster i dag, og fik nye danske kartofler, 4% rødvinssauce, grønne bønner med feta og bacon, små oksemedaljoner og marineret svinemørbrad.

Til dessert fik vi en lille pind-is hver, og så havde jeg købt melon, vindruer, ferskner, lidt chips og lidt slik. Jeg spiste en is, og ellers mest frugt. En håndfuld chips, og en håndfuld slik ca., og det var det. Det synes jeg faktisk er ok, og jeg har nydt hver eneste mundfuld!

Men vil det sige at det er sværest for dig på arbejde? Det lyder som sådan en rigtig kage-klub der hvor du er Jeg synes det er lidt svært på barsel, for det er nemt bare at sætte sig ned, og dykke i en pose slik når Felix han sover... 

Anmeld

6. august 2011

AnneBJ

ÆÆJJJ! Jeg er stået op med sådan en "øv-følelse" dag! Selvom jeg nød de ting jeg spiste i går, og traft et bevidst valg (næsten) hver gang jeg puttede noget i munden, så føler jeg idag, at alt er spildt! At jeg ligeså godt kan stoppe og bare lade stå til, for jeg kommer ALDRIG af med de 15 kg.

Jeg ved godt det er fjollet, men min logik er åbenbart sat ud af spil lige nu... ØV!

Anmeld

7. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

ÆÆJJJ! Jeg er stået op med sådan en "øv-følelse" dag! Selvom jeg nød de ting jeg spiste i går, og traft et bevidst valg (næsten) hver gang jeg puttede noget i munden, så føler jeg idag, at alt er spildt! At jeg ligeså godt kan stoppe og bare lade stå til, for jeg kommer ALDRIG af med de 15 kg.

Jeg ved godt det er fjollet, men min logik er åbenbart sat ud af spil lige nu... ØV!

Ja ØV følelsen kommer hurtigt. Vi var til havefest i går og jeg rørte hverken chips eller skumfiduser. I dag skulle vi så til min mors fødselsdag og jeg spiste to pandekager og to kanelsnegle, men jeg måtte gerne!!! Nu håber jeg bare ikke det bliver svært at holde mig fra det igen. Men altså Anne. Det er jo ikke spildt! Alt det du IKKE har spist kan jo ikke skade dig. Jeg har prøvet at opgøre hvad jeg egentlig har undgået i løbet af en uge! Det er ikke småting:

- Flødeboller!

- 4-5 stykker chokoladekage

- Mørk pladechokolade

- En masse vingummier

- En vaffelis

- Skumfiduser og chips

Og så undede jeg mig selv de ting i dag, men TÆNK lige hvis jeg havde gjort som jeg plejer og sagt ja til det hele!!! Og sådan er det også med dig Anne. Selvfølgelig kan afholdenhed fra slik ikke gøre det alene hvis du gerne vil tabe dig, men det er da et kæmpe skridt på vejen. Og ved at blive ved med at fastholde at det er din plan i stedet for TOTALT at give op når du har spist noget du "ikke måtte" så tænk: JA, jeg har spist noget usundt. Det smagte skidegodt og det var måske ikke så godt! Men så var det godt jeg ikke spiste ALT det andet jeg gerne ville have haft i løbet af ugen også!!! Og så klapper du dig selv på skulderen. For det ER svært!!! Vi holder sammen!!!!

Anmeld

7. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Cool! Jeg tror da også du har sukkerabstinenser, hvordan går det med hovedet nu?

Vi har haft gæster i dag, og fik nye danske kartofler, 4% rødvinssauce, grønne bønner med feta og bacon, små oksemedaljoner og marineret svinemørbrad.

Til dessert fik vi en lille pind-is hver, og så havde jeg købt melon, vindruer, ferskner, lidt chips og lidt slik. Jeg spiste en is, og ellers mest frugt. En håndfuld chips, og en håndfuld slik ca., og det var det. Det synes jeg faktisk er ok, og jeg har nydt hver eneste mundfuld!

Men vil det sige at det er sværest for dig på arbejde? Det lyder som sådan en rigtig kage-klub der hvor du er Jeg synes det er lidt svært på barsel, for det er nemt bare at sætte sig ned, og dykke i en pose slik når Felix han sover... 

Og skide godt du køber en masse frugt. Det er oftest også mere lækkert at spise end alt det andet. Hvis der er melon guffer jeg hellere det end slik!

Anmeld

7. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Ja ØV følelsen kommer hurtigt. Vi var til havefest i går og jeg rørte hverken chips eller skumfiduser. I dag skulle vi så til min mors fødselsdag og jeg spiste to pandekager og to kanelsnegle, men jeg måtte gerne!!! Nu håber jeg bare ikke det bliver svært at holde mig fra det igen. Men altså Anne. Det er jo ikke spildt! Alt det du IKKE har spist kan jo ikke skade dig. Jeg har prøvet at opgøre hvad jeg egentlig har undgået i løbet af en uge! Det er ikke småting:

- Flødeboller!

- 4-5 stykker chokoladekage

- Mørk pladechokolade

- En masse vingummier

- En vaffelis

- Skumfiduser og chips

Og så undede jeg mig selv de ting i dag, men TÆNK lige hvis jeg havde gjort som jeg plejer og sagt ja til det hele!!! Og sådan er det også med dig Anne. Selvfølgelig kan afholdenhed fra slik ikke gøre det alene hvis du gerne vil tabe dig, men det er da et kæmpe skridt på vejen. Og ved at blive ved med at fastholde at det er din plan i stedet for TOTALT at give op når du har spist noget du "ikke måtte" så tænk: JA, jeg har spist noget usundt. Det smagte skidegodt og det var måske ikke så godt! Men så var det godt jeg ikke spiste ALT det andet jeg gerne ville have haft i løbet af ugen også!!! Og så klapper du dig selv på skulderen. For det ER svært!!! Vi holder sammen!!!!

TAK!! Du har helt ret!!

Anmeld

7. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

TAK!! Du har helt ret!!

Ja sgu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.