Hurtig hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. august 2011

Anonym trådstarter

Min veninde er i uge 28+0.

Babys vægt er 34% under gennemsnittet..! Der kommer ikke nok gennemstrømning i navlestrengen. 

Hvordan kan det være? Hvad kan hun gøre? Nogen der har oplevet at få et levendefødt barn ud af det?

Blev fødslen forløst ved kejsersnit kort efter beskeden om navlestrengen eller hvordan og hvorledes?

Help..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2011

Isabella_mor

jeg ved ikke hvad hun kan gøre imod det,

Men jeg ved at hvis hun ryger er det en dårlig idé at fortsætte med det, da det kun gør det værre...

siger hendes jm ikke noget, og heller ikke hendes læge... ??

Anmeld

4. august 2011

aya-zia

Anonym skriver:

Babys vægt er 34% under gennemsnittet..! Der kommer ikke nok gennemstrømning i navlestrengen. 

Hvordan kan det være? Hvad kan hun gøre? Nogen der har oplevet at få et levendefødt barn ud af det?

Blev fødslen forløst ved kejsersnit kort efter beskeden om navlestrengen eller hvordan og hvorledes?

Help..!

altså sådan var det med min den yngste...

jeg fik bare en masse ekstra scanninger hvor de holde øje med hende..

og så længe hun voksede sådan "nok" til at det ik var farligt, gjorte de ingen ting... hun kom til verden 11 dage før termin 48cm og 2665

Anmeld

4. august 2011

norenberg

da jeg var indlagt på neonatal med min søn, hørte jeg om lignende problemer hvor barnet så blev forløst ved kejsersnit for at barnet ikke skulle tabe sig yderligere....og dem jeg hørte om overlevede børnene....men det kommer jo helt an på barnets vægt og tilstand...men børn helt nede fra 600 gram kan godt overleve og enkelte der vejer mindre end det...men nå de er så små er det meget kritisk....fik min søn 27+4 med en vægt på 1200 gram og han have en kritisk start men klarede det...

Anmeld

4. august 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Help..!

Så vidt jeg ved, så hænger det bl.a. sammen med antallet af hovedblodårer i navlestrengen. Normalt er det 3 af dem, men i nogle tilfælde er der kun 2, og det gør så, at barnet ikke får næring nok.

Som en anden skriver, så holder man øje med barnets udvikling, vægt m.m. og griber ind, hvis det ikke ser så godt ud.
Al mulig held og lykke til din veninde og hendes bebs.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.