Hej
Jeg vil høre, om der er nogen af jer, der har fået foretaget et keglesnit, hvor du har været gravid?
Jeg har næsten lige opdaget, at jeg er gravid og har fået at vide, at jeg har svære celleforandringer, så derfor skal jeg have lavet et keglesnit. Lægen mener, at sygehuset kan gøre det, selvom jeg er gravid. Jeg er selvfølgelig bekymret for, om din graviditet bliver afbrudt, hvis jeg får lavet keglesnittet. Men på den anden side tør jeg heller ikke vente med at få det lavet til efter fødslen, hvis så celleforandringerne har udviklet sig til noget værre.
Mvh. Jane
Det undrer mig, at din læge har sagt sådan. Jeg har i hvert fald fået det modsatte at vide, at man ikke skal lave keglesnit, når man er gravid.
Jeg fik indkaldelse til undersøgelse da jeg blev gravid, og fik at vide, at jeg blot skulle ignorere brevet, da systemet selv ville finde ud af, at jeg er gravid. Derfor får jeg en indkaldelse igen 8 uger efter jeg har født.
En personlig mening er, at jeg under alle omstændigheder ville vente til efter fødsel, da keglesnittet kan resultutere i for tidlig fødsel! Og det ville jeg i hvert fald ikke være interesseret i
Men føl efter med dig selv og hør om de forskellige risici. Hvis det er svære celleforandringer kan det være det er det mest fornuftige? Det er svært for mig at vurdere.

Anmeld