Larve i haven!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.862 visninger
16 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Barbamama

Vi fandt en ret besynderlig lave i vores have. Nu har jeg fundet ud af hvad det er for en larve og hvordan den kommer til at se ud når den er færdig. Den er vildt flot som sommerfugl!!!!

Larven:

Sommerfuglen:

Foto/billede af Dueurtsværmer (Deilephila elpenor)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Barbamama

Den hedder Dueurtsværmer!

Anmeld

3. august 2011

AnneBJ

Wow! Den er godt nok flot, og speciel!

Anmeld

3. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Wow! Den er godt nok flot, og speciel!

Ja jeg har aldrig set en før. Der står også at man sjældent ser den selvom den egentlig er ret almindelig. Den er fuldvoksen larve omkring august og så graver den sig ned og kommer op som sommerfugl i maj. Så flyver den i juni. Vildt!!! Så der er et helt år til at den bliver til en sommerfugl. Det er sjovt at tænke på den graver sig ned i vores have et sted!

Anmeld

3. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Ja jeg har aldrig set en før. Der står også at man sjældent ser den selvom den egentlig er ret almindelig. Den er fuldvoksen larve omkring august og så graver den sig ned og kommer op som sommerfugl i maj. Så flyver den i juni. Vildt!!! Så der er et helt år til at den bliver til en sommerfugl. Det er sjovt at tænke på den graver sig ned i vores have et sted!

Ej hvor sjovt hvis I ser den næste år så! Jeg har heller aldrig set dem før! Virkelig flotte farver!

Anmeld

3. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Ej hvor sjovt hvis I ser den næste år så! Jeg har heller aldrig set dem før! Virkelig flotte farver!

Ja jeg håber vi når at se den. Og får taget en masse billeder! Men hvad, til den tid har vi da glemt alt om den!

Anmeld

3. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Ja jeg håber vi når at se den. Og får taget en masse billeder! Men hvad, til den tid har vi da glemt alt om den!

Anmeld

3. august 2011

Barbamama

AnneBJ skriver:

Men vi har da to sommerfuglebuske så vi har noget at lokke den med!

Anmeld

3. august 2011

AnneBJ

michella80 skriver:

Men vi har da to sommerfuglebuske så vi har noget at lokke den med!

De er så flotte! Jørn kan ikke tåle dem (eller også synes han bare de er grimme?!), så vi har lige foræret 3 til svigerne!

Anmeld

3. august 2011

<3

WOW Freaky! Dem har jeg godt nok aldrig set før! Godt opdaget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.