Amning i forhold til ny graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.406 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. januar 2009

Thegirl

Hey Folkens

Er der nogen, der ved mere om fertilitet under amning, end jeg gør?

DEt er efterhånden velkendt at man ikke kan bruge amning som prævention, men til stadighed er det fakta at det er SVÆRE at blive gravid mens man ammer fuldt ud. Spørgsmålet herfra er så om hvor lidt man skal amme, før man kan blive gravid igen?

Og om det hænger sådan sammen at jo mindre man ammer jo støre risiko for graviditet -- eller om chancen for graviditet indtræffer lige meget idet man ikke længere ammer barnet fuldt ud?

Tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2009

A.

man kan blive gravid selvom man ammer..og det er lige meget om man ammer fuldt ud eller ej..det er det som jeg ved

Anmeld

1. januar 2009

Diana...

agnieszka skriver:

man kan blive gravid selvom man ammer..og det er lige meget om man ammer fuldt ud eller ej..det er det som jeg ved

det er os sådan det er.

Anmeld

1. januar 2009

Honningblomst

Hvis du har ægløsning kan du blive gravid..efter ægløsning kommer menstruation...dvs du ved jo ikke hvornår den første ægl. kommer...så længe du ikke har det, kan du selvfølgelig ikke blive gravid og ja, amning udsætter for mange mens. Med min den ældste gik der 9 mdr. efter fødsel før jeg fik mens og dermed også lige så lang tid før jeg ville kunne blive gravid...

Anmeld

2. januar 2009

Thegirl

Eva skriver:

Hvis du har ægløsning kan du blive gravid..efter ægløsning kommer menstruation...dvs du ved jo ikke hvornår den første ægl. kommer...så længe du ikke har det, kan du selvfølgelig ikke blive gravid og ja, amning udsætter for mange mens. Med min den ældste gik der 9 mdr. efter fødsel før jeg fik mens og dermed også lige så lang tid før jeg ville kunne blive gravid...

Okay, ammede du ham stadig da han var 9 måneder så?

Tak for svar

Anmeld

2. januar 2009

Anja

Det jeg tidligere har fået at vide er, at du sagtens kan amme mens du bliver/er gravid. Det er kan ske, hvis du ammer mens du er gravid er ,at mælken kan ændre smag og barnet derfor måske afviser amningen - og ja, så stopper man jo. Mælken skulle kunne ændre smag pga hormonforandringen i kroppen.

Da jeg ammede min søn prøvede vi at blive gravide igen, det lykkedes måneden efter jeg var stoppet med amning, og der var sammehæng ved jeg ikke.

Anmeld

2. januar 2009

Plysbjørnen

Thegirl skriver:

Tak for svar

altså jeg kender en som er blevet gravid inden 4 måneder på trods af at hun ammede fuldt ud, og en anden som blev gravid efter 6 måneder på trods af at hun ammede fuldt ud...

Så det er vist lige meget hvor lidt du ammer....

Betina

Anmeld

2. januar 2009

Honningblomst

Thegirl skriver:

Tak for svar

Ja, det gjorde jeg...men ikke fuldt ud, selvfølgelig...men først da jeg helt stoppede fik jeg mens og det samme de to andre gange..

Anmeld

27. januar 2009

DK

Hej

Jeg fik min mens 3 mdr efter jeg havde født, så jeg kunne godt have været blevet gravid, hvis vi ikke havde beskyttet os.

Min mens gjorde så desværre at mælken skiftede smag, for min datter nægtede at amme mere efter at mens´en kom!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.