Jeg har lige lidt forskelligt, som jeg håber I kan hjælpe mig med! 
Vores datter på 6,5 mdr er igang med grød og mos og det går også fint...hun smager på lidt forskelligt men der er dage hvor hun nærmest ik gider, og dage hvor hun fylder i sig! Så det er ikke helt stabilt endnu
"Problemet" er at hun har fået 2 tænder som skal børstes hver dag, og derudover vist også har reddet sig en smule trøske...hun er ihvertfald hvid i mundvigene
Trøsken prøver vi at komme af med ved at bruge danskvand på en skumvaskeklud, og så gnide den let i hendes mund...og tænderne børster vi med en lille babytandbørste 2 gange dagligt. MEN...hun blir MEGET gal og ked når hun skal have ordnet disse ting! Og jeg er lidt bange for at al den "negative" fokus på hendes mund vil påvirke hendes nysgerrighed i forbindelse med grøden/mosen og at hun så ik vil nyde at få mad...vi er jo stadig på opstarten af maden, idet hun ikke spiser helt stabilt endnu.
Tror I det kan påvirke noget mht maden? Eller er det bare os der bekymrer os for for tidligt??
Nogen der har tips til hvordan man "lærer" sit barn at det er sjovt at få børstet tænder? Eller at det er noget naturligt man bare skal gøre dagligt...?
Og hvad med trøsken, er der et trick vi kan bruge så hun ik skal ligge/sidde og vride sig når vi prøver at rense hendes mund?
Håber nogen kan hjælpe...
Anmeld