Graviditet og vægt - hvad vejer når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. august 2011

Wimmie

Faldt over denne side: http://www.hosp.dk/hhfoedeafdelingen.nsf/ResponseDokumenter/D7391CD4834EBECCC1256C5C003EEAEB Hvor man faktisk kan finde rigtig mange gode oplysninger omkring graviditet. Bl.a. har flere herinde efterspurgt oplysninger omkring hvad der vejer i kroppen når man er gravid.

Her er et ekse,pel på en typisk graviditet; det er naturligvis cirka-tal, men det er nu meget interessant at se, så man kan få en idé om hvorfor det er helt normalt at tage på når man er gravid og ca. hvor meget man kan forvente at smide efter fødslen uden slankekur

Barnet ca. 3.500 gram
Livmoderen ca. 1.000 gram
Fostervandet ca. 800 gram
Brysterne vokser med ca. 500 gram
Den øgede blodmængde ca. 1.500 gram
Moderkagen ca. 700 gram
Væske i kroppen ca. 2.000 gram
Fedtdepoter ca. 3.000 gram
Ialt, i dette tilfælde ca. 13 kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

Fenja09

Hvis jeg taber 13 kg efter jeg har født, så har jeg tabt 20 kg i alt

/Fenja

Anmeld

3. august 2011

Wimmie

Fenja09 skriver:

Hvis jeg taber 13 kg efter jeg har født, så har jeg tabt 20 kg i alt

/Fenja

Er det godt eller skidt?

På nuværende tidspunkt skal jeg nok ikke smide 20 kg, men når jeg er i uge 40, kunne jeg nok godt trænge til at komme af med ca. 20-22 kg tror jeg

Anmeld

3. august 2011

Fenja09

Wimmie skriver:

Er det godt eller skidt?

På nuværende tidspunkt skal jeg nok ikke smide 20 kg, men når jeg er i uge 40, kunne jeg nok godt trænge til at komme af med ca. 20-22 kg tror jeg

Jeg vejede omkring 10 kg for meget da jeg blev gravid, så vil da have tabt mig en hel del, hvis jeg følger skemaet over  

Er lige præcis 36+0 idag og har tabt mig 7 kg indtil videre. Har så fået en del vand i kroppen - det er kommet snigende, så vægten svinger med ca 1 kg. 

Det har været en udmærket slankekur for mig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.