Kun 10 procent går over termin? Passer det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.539 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. august 2011

170811

jeg læste lige et sted at kun 10 procent føder over terminen. Kan det virkelig passe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Magsen

No way :p

det er jeg sku reeeet så sikker på, ikke passer :b 

Anmeld

2. august 2011

NinaNymannMadsen

det kan være svært at sige. da 10 % er mange hvis man skal tage ud fra hvor mange kvinder der findes.

jeg personligt gik ikk over tid med den første og håber heller ikk jeg gør med hende der ligger i maven nu.

Anmeld

2. august 2011

170811

ja det er rigtig nok at det er mange kvinder på landsplan. Men... Det er jo kun hver 10.? Jeg synes da jeg hører oftere om folk der har født efter termin end før.

Anmeld

2. august 2011

NinaNymannMadsen

170811 skriver:

ja det er rigtig nok at det er mange kvinder på landsplan. Men... Det er jo kun hver 10.? Jeg synes da jeg hører oftere om folk der har født efter termin end før.

tja har også hørt om rigtig mange der gik over tid. det er svært at sige jo om det passer eller ej. men hvis det er en forsker der har lavet en undersøgelse må det jo være rigtig nok.

ved du hvor gammel den statestik er. det kan jo ha ændret sig også

Anmeld

2. august 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Synes også altid jeg hører om folk der går over termin, men jeg har også hørt, at der er mange der rent faktisk føder til termin, men som tror de går over fordi beregningen er forkert.

Jeg fødte selv dagen efter min termin og det ved jeg helt sikkert da jeg er fertilitetsbehandlet

Anmeld

2. august 2011

Frk.S

Jeg synes også det lyder af meget få, i forhold til hvor mange man ellers hører om der går over tid.

Hvor har du læst det henne??

Jeg blev dog ret overrasket over en afsteming herinde med førstegangsfødende - der var det faktisk 50 % ca. der havde født før termin eller lige på terminsdagen. Og jeg synes ellers tit man hører, at som førstegangsfødende går man tit over termin.

Anmeld

2. august 2011

170811

Årh kan selvf ikke finde det nu. Men det var på en side om graviditet, der stod ikke noget om en desideret undersøgelse af feks forskere. Så ved heller ikke om der er hold i det

Måske ligger man mere mærke til dem der går over, fordi man virkelig ikke selv ønsker at gå over tid? For mener min jm sagde til mig at det faktisk kun var lidt under 5 procent af alle førstegangsfødende der går til 42. Men det er også rigeligt lang tid at vente Kan slet ikke forestille mig at skulle gå 4 uger fra nu, istedet for 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.