Ost og rødvinsaften for gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. august 2011

LilleMie

Jeg får i weekenden besøg af en god veninde, der lige som jeg er gravid  I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at handle til en aften fyldt med lækre oste og druer, da det er noget vi begge savner.

Planen er, at jeg køber 4-5 forskellige pasteuriserede oste hos ostemanden, lækker økonologisk druesaft hos helsekosten og noget rigtig lækkert groft brød + kiks hos bageren. Og så selvfølgelig vinduer, peberfrugt, syltetøj og andre små snacks som tilbehør. Mangler jeg noget?

Jeg har fundet ud af, at man kan købe alkoholfri rødvin (0,05%), nogen der kender til det (smagen) og ved om det er sikkert for gravide at drikke det? Da det kunne være lidt sjovt, hvis vi kunne få et glas eller to til osten. Har et link til en her: http://slagelsevinkompagni.dk/alkoholfri_vin/ebony_vale_cabernet_sauvignon_alkoholfri_roedvin_m/skruelaag_da.html

Inspiration til at gøre det hele lidt mere lækkert modtages gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

komodo

Det ville jeg ikke have nogen betænkligheder ved, hav en rigtig god veninde aften

Anmeld

2. august 2011

Sabina

LilleMie skriver:

Jeg får i weekenden besøg af en god veninde, der lige som jeg er gravid  I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at handle til en aften fyldt med lækre oste og druer, da det er noget vi begge savner.

Planen er, at jeg køber 4-5 forskellige pasteuriserede oste hos ostemanden, lækker økonologisk druesaft hos helsekosten og noget rigtig lækkert groft brød + kiks hos bageren. Og så selvfølgelig vinduer, peberfrugt, syltetøj og andre små snacks som tilbehør. Mangler jeg noget?

Jeg har fundet ud af, at man kan købe alkoholfri rødvin (0,05%), nogen der kender til det (smagen) og ved om det er sikkert for gravide at drikke det? Da det kunne være lidt sjovt, hvis vi kunne få et glas eller to til osten. Har et link til en her: http://slagelsevinkompagni.dk/alkoholfri_vin/ebony_vale_cabernet_sauvignon_alkoholfri_roedvin_m/skruelaag_da.html

Ejj, hvor lyder det bare lækkert  - Jeg tror nu ikke at det skader, mht. vinen  Og ville ikke mene at i mangler noget. Der er da intet bedre end ostebord, og en god vin.  Men kender desværre ikke til vinens smag ..

Anmeld

2. august 2011

Bshizzle

Hvor lyder det bare som en hyggelig aften ..
Plads til én mere.. ? .. haha..

Ang rødvin.. så kan jeg ikke se noget skadeligt i det.
Jeg har selv et lille lager af alkohol fri vine liggende da de har en god en i Tyskland.
Den rødvin jeg har liggende hedder 'Scbloss Bossenburd / Carls-Jung' og den smager da OK.. dog lidt syrlig og en slags blandet smag af halv syrelige vindruer og saftevand ligende

Ha en hyggelig aften..

Anmeld

2. august 2011

Muffin_girl

LilleMie skriver:

Hej hej..

Jeg kender vinen er udd. tjener og har solgt den til mange.. Smagen er okay Men ikke ligesom rigtig rødvin.. Men jeg syntes den smager udemærket.. Men ved ikke om man må drikke det som fravid..

Men lyder ellers som en dejlig pige aften 

Anmeld

2. august 2011

oerbaek

vinen kan ikke skade noget desværre vil jeg sige at den slet ikke smager af rødvin, jeg kan i hvertfald slet ikke lide den.. havde købt en flaske fordi vi skulle til fest og jeg også gerne ville nyde et glas vin med de andre, men føj det var ingen nydelse... ked af at sige det

Men ellers lyder det som en super hyggelig aften

Anmeld

2. august 2011

moars

LilleMie skriver:

ihh det lyder hyggeligt.

Jeg smagte noget alkohol fri vin da jeg var gravid...kan ikke huske hvad den hed. Men det smagte som en fyldig saft og uden garvesyre...så det var mere end ok.

Kanon ide til hygge gravid veninde aften!

Anmeld

2. august 2011

LilleMie

Mange tak for alle jeres svar indtil videre, jeg glæder mig også rigtig meget .

Tror jeg vil prøve at købe en flaske så (måske ved en vinhandler, så jeg kan få lidt rådgivning om smagen) og ellers må vi jo bare give resten til vasken, hvis den ikke er god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.