Hej
Som nogen af jer måske ved via mine tidligere indlæg havde jeg jo lidt murren i maven og tegnblødning lørdag morgen.
Formiddagen gik med indkøb af småting. Da vi kom hjem synes jeg at presse veerne havde taget lidt til i styrke, så vi ringede til fødegangen, og skal komme ind til tjek, pga min første fødsel gik så stærkt.
Farmor kommer og passer Emilie og vi kører til kolding.
Bliver undersøgt og får at vide at jeg er 2-3 cm åben, så bliver bedt om om tage lidt rundt i kolding og komme igen til tjek halvanden time senere for at se hvilken vej det går.
manden og mig går rundt i kolding og kommer tilbage til undersøgelse halvanden time senere.
Her er det så en anden jordmor du undersøger mig, og desværre er der ikke sket nogen forandring. Mine "veer" havde taget lidt til i styrke, men hun mente at det bare var modningsveer og der godt kunne gå dage endnu. De har hverken kraftige eller lange nok endnu. Hun mente endda at jeg godt kunne have gået i et par uger og have været åben. Var bestemt ikke i fødsel. Så blev sendt hjem, jeg var græde færdig pga smerterne og usikkerheden pga den første hurtige fødsel.
Vi tager hjem og jeg får mere ondt. Da vi kommer hjem sætter jeg mig i sofaen for at fortælle farmor de trælse nyheder. Vi når at være hjemme i 15 min, så går vandet. Veerne tager meget til i styrke og min svigermor ringer til fødegangen, jeg får en jordmor i tlf som guider mig igennem veerne. 5 min efter kan jeg høre ambulancen.
jeg kommer ind i ambulancen også går det stærkt de kører med fuld udrykning afsted til kolding. jeg er nu inde i en vestorm med kun 30-60 sek mellem hver ve. pludselig kommer presse trangen og falck manden ser lidt nervøs ud. han siger hovedet er på vej ud og gør stop til falck manden som kører.
han og min mand kommer ind i ambulancen og jeg føder freja. hun bliver svøbt og vi kører atter med blå blink til kolding.
på sygesuset føder jeg moderkagen og freja bliver undersøgt.
mit vand gik kl 16.40 og 16.49 blev der ringet til falck kl. 16.54 ankommer de, kl 16.57 kører vi mod kolding og kl 17.12 er freja født.
lige lidt billeder