Motionsboksning under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Anonym trådstarter

Jeg har op til min graviditet gået til motionsboksning, og vil høre om der er nogle af jer som ved om jeg kan fortsætte med det?Jeg er ikke direkte i kontakt med en modstander, slår kun på sandsække og laver en masse mave og rygøvelser. Og så løber eller cykler jeg til opvarmningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Muttitil1+1

Anonym skriver:

Jeg har op til min graviditet gået til motionsboksning, og vil høre om der er nogle af jer som ved om jeg kan fortsætte med det?Jeg er ikke direkte i kontakt med en modstander, slår kun på sandsække og laver en masse mave og rygøvelser. Og så løber eller cykler jeg til opvarmningen.

Det er meget forskelligt alt efter hvem du spørger. Nogen ville sige at alle former for kampsport skulle undgås under graviditeten, men det vigtigste er at du lytter til din krops signaler, trapper ned i tempo og ikke laver øvelser, hvor der er alt for stor risiko for at falde/miste balance osv.

For man må jo godt dyrke motion, og du må hellere end gerne lave ryg og maveøvelser - og konditionstræning er altid godt - så fortsæt du bare, så længe du ikke "slår hjernen fra"
Det havde jeg gjort.

Anmeld

1. august 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Det må du godt, så længe du har en helt alm. graviditet, og du ikke er i kontakt med modstanderen, og du ikke skal holde redskaber for andre som bokser. F.eks. boksepude osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.