Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Talbutikken

Der må være nogen af alle jer super mødre der har et godt råd, til hvordan man kommer røde og irriteret hudfolder til livs.. Har prøvet med puder, det hjælper da også men de kommer igen og igen... Det er hudfolderne nede under hagen der er snakke om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

SaNiNa

Penthanol creme får på apoteket.

Er rigtig godt mod røde numser, slidsår, sår, rifter ja så hvorfor så ikke under hagen også.

Nicklas var blevet lidt rød i kinderne i lørdages selvom han var smurt pænt godt ind i solcreme. Smurte ham så med penthanol creme og fint så det ud da han vågnede søndag morgen.

Anmeld

1. august 2011

Talbutikken

Sanne og Nicklas skriver:

Penthanol creme får på apoteket.

Er rigtig godt mod røde numser, slidsår, sår, rifter ja så hvorfor så ikke under hagen også.

Nicklas var blevet lidt rød i kinderne i lørdages selvom han var smurt pænt godt ind i solcreme. Smurte ham så med penthanol creme og fint så det ud da han vågnede søndag morgen.

Tak for svar... Tror faktisk vi har sådan en i huset.. Så den kommer lige på listen og prøve midler

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

Altså jeg har brugt kartoffelmel med stor effekt

Anmeld

1. august 2011

L.J.L

Talbutikken skriver:

Der må være nogen af alle jer super mødre der har et godt råd, til hvordan man kommer røde og irriteret hudfolder til livs.. Har prøvet med puder, det hjælper da også men de kommer igen og igen... Det er hudfolderne nede under hagen der er snakke om.

Herhjemme sørgede vi bare for altid at holde ham ren og tør i hudfolderne. Jeg vaskede ham altid grundigt og tørrede ham for til sidst at bruge det der hvide numsepulver stads. Hvis der gik hul brugte jeg E-vitamin salve, det virkede med det samme

Anmeld

1. august 2011

Talbutikken

L.J.L skriver:

Herhjemme sørgede vi bare for altid at holde ham ren og tør i hudfolderne. Jeg vaskede ham altid grundigt og tørrede ham for til sidst at bruge det der hvide numsepulver stads. Hvis der gik hul brugte jeg E-vitamin salve, det virkede med det samme

Tak for svar

Alt tyder på at jeg gør alt det rigtigte.. Må nok vente på at hendes deller ikke er så markande

Anmeld

1. august 2011

Talbutikken

1012lmp skriver:

Altså jeg har brugt kartoffelmel med stor effekt

tak for svar

Anmeld

1. august 2011

Tona

Hvad med zinksalve...det virker da til numsen

Anmeld

1. august 2011

Holbæktrunten

Talbutikken skriver:

Hudfolderne bliver røde og irriterede pga fugt - det er desuden det perfekte grosted for svamp og bakterier, uanset hvor på kroppen det drejer sig om.

Det handler om at holde folderne rene og tørre - selv er jeg modstander af at komme diverse cremer og pulvere på, da det faktisk kan forværre problemet... Også zinksalve, selvom indlægssedlen siger noget andet.

Hvis jeg var dig, ville jeg satse på at holde området rent og tørt. Riv evt et gammelt lagen eller en stofklud i strimler og læg i folden - disse skal naturligvis have været i en kogevask først og skiftes relativt hyppigt, så området fortsat er tørt 

Anmeld

1. august 2011

SukkerDronning

Hopper med på zinksalven den er genial til lige precis dette! Ellers lansinoh i lilla tube fra apoteket den virker på ALT! Den er lidt dyr (150kr) men et must når man er mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.