Hvordan ville i lige gøre? (amning og alkohol) ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.437 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. februar 2008

Louise83

Hejsa:)

Ja sagen er jo den at jeg ammer min pige to gange i døgnet lige nu, men til påske kommer veninderne hjem fra alle deres studier osv., så derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig at komme med ud og drikke lidt og gå i byen...
Så er det jo at jeg ved, at når man har drukket alkohol skal mælken kasseres dagen efter, når alkoholen er ude af kroppen... Men jeg kan ikke rigtig malke ud med hånden, hvordan gør man så lige???
Ellers må jeg jo bare lade være med at drikke, I know, men det kunne ellers være hyggeligt, det er jo ved at være 1½ år siden sidst, hi hi... :D

Hilsen Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2008

stinna87

hej hej!

første gang jeg skulle på druk, ammede jeg også stadigvæk. Og kunne heller ikke rigtig malke ud med hånden. Men jeg gjorde det alligevel, og så gjorde jeg det bare over et par gange i løbet af formiddagen, så var det lige til at holde ud...

mvh. kristina

Anmeld

28. februar 2008

Githa

Du kan evt. leje en malkemaskine på apotektet eller i Babysam... er jeg ret sikker på ihvertfald.

Anmeld

28. februar 2008

Pia.

Ingen gode råd her fra andet end jeg ville da bestemt tage med og hygge med venninderne, men jeg ville IKKE drikke når jeg ammede - jeg ville aldrig turde da man da aldrig kan vide sig sikker medhensyn til hvornår alkoholen er ude af kroppen...

Ingen alkohol til mig når jeg er gravid eller ammer - men så får den da bare hele armen når jeg ikke gør *GGG*

Rigtig god tur håber der er andre der kan hjælpe dig som har mere viden på det område...

Knus
Pia.

Anmeld

28. februar 2008

MorCamilla

Hejsa..

jeg har aldrig rigtig ammet, så gode råd er der få af her fra.. Men vil lige skrive at på vores "lokale" sygehus kan man leje en maskine til at malke ud, sådan en smart en der skal i stikkontakten og så bare sættes til brysterne... :)
Håber du får en god tur med veninderne...:D

Knus fra Camilla.

Anmeld

28. februar 2008

Nu har jeg jo lige været hele malkemaskine helvedet igennem da jeg kæmpede med at holde gang i amningen.... I Kolding kan man ikke låne en pumpe på sygehuset, men du kan leje en i babysam, kære børn eller ved falck - falck er dyrest, men her kan du få tilskud hvis du er medlem af danmark. Men er det ikke lidt voldsomt at gå ud og leje pumpe fordi du skal ud en enkelt aften.
Som Pia skriver tør jeg heller ikke drikke overhovedet. Men synes da du skal rådføre dig med din sundhedsplejerske - hun må da vide hvornår det igen er "sikkert" at amme efter et par glas rødvin (eller hvad det nu bliver til!!).

Anmeld

28. februar 2008

Hov, læste lige dit spørgsmål igennem igen... tror jeg misforstod det. Problemet er ikke, at Isabella ikke kan blive ammet dagen efter vel?? (det troede jeg lige da jeg svarede først) ...nu hvor jeg læser det anden gang er problemet, at du ikke kan få tømt brystet dagen efter når du ikke kan malke med hånden, ik?!! For hvis det var det første kunne hun jo bare få erstatning!!
Hvis det kun er et døgn mælken ikke kan bruges kan du så ikke bare hoppe under bruseren, tænde for det varme vand og så massere brystet rigtig godt og evt se om du så ikke kan få lidt ud - så længe der ikke er vilde knuder og risiko for betændelse går det nok tror du ik!?

Anmeld

28. februar 2008

Tinc

MAn behøver ikke en dyr malkemaskine for at malke ud. JEg købte i sin tid en lille bryst pumpe på apoteket, det ligner sådan en gammeldags båthorn, og er ret effektivt jeg tror måske jeg gav max. 50,-for det. Det kræver dog lidt øvelse, så det er nok en god ide at prøve nogle gange inden.
Jeg kunne snilt malke 100 - 200 ml ud på under 1 min.

Og selvfølgelig har man da lyst til en ordentlig hygge tur med tøserne:)

pøj pøj med det

Tine - Carl 260403, Villma 020806

Anmeld

28. februar 2008

Nan

I gamle dage (vores bedsteforældre) drak man snaps og ammede barnet for at få det til at falde til ro når det havde kolik osv.

Så hvis du synes godt om dine forældres generation - go for it - og hvis ikke så lad være :) De er forsøgshamstere.

Anmeld

28. februar 2008

Honningblomst

Lade være med at drikke...det ville jeg gøre og gjorde jeg også da jeg ammede. Synes simpelthen det var alt for besværligt at malke ud og var også bange for at ødelægge amningen af det...så her var der nu alkohol i laaaang tid.*S*
Knus Eva...som tit tager til fester uden at drikke, synes det er lige så sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.