Masser af guldkorn fra især Bastian.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.905 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. august 2011

mariamiss6

Jeg har jo to raske drenge her hjemme, og der sker nogle gange de sjoveste ting omkring os, og der kommer nogle meget sjove kommentarer i ny og næ....

Begge mine børn er meget pyntesyge, og især Bastian er særligt glad for "pigefarver", som for eksempel hans yndlingsfarve, som er lyserød

Bastian er 4 år ved alle disse udsagn

Vi sidder og Spiser aftensmad, og Bastian har bedt om brun sovs. Jeg har lavet en af stegvæden, som så er svagt orange. Bastian beder om at få den brun, så jeg kommer kulør i, og Bastian er tilfreds.
Senere konstaterer Bastian, at mor altså ikke rigtigt kunne lave brun sovs, ligesom Olde kan det.
B: "Måske når du bliver ældre mor, så kan du."

Jo tak skat, det må vi da håbe hehe... skal lige siges at sovsen faktisk ikke var helt tilfredsstillende den dag

Bastian ser jeg nålebinder, og siger så:
B: "Mor vil du strikke en trøje til mig?"
M: "Det kan jeg ikke Bastian, for jeg har ikke lært at strikke endnu."
B: "så spørger jeg lige olde"
Bastian løber ind og afbryder oldes bad, for det her er jo vigtigt!
B: "Olde! Vil du strikke en trøje til mig?"
O: "Ja det vil jeg gerne"
B: "Okay, men så skal den altså også være rød ikke også!"

Bastian har en gang set mor tage et par hovedpinepiller. Den gang spurgte han:
B: Er du syg mor?
M: Ja, det er jeg (hovedpine)
B: Hvor henne?
M: I hovedet skat.

Så fra nu af, når jeg tager piller, spørger Bastian altid om jeg er syg i hovedet
Lidt ekstra komisk er det jo, at jeg faktisk på daværende tidspunkt lige er startet på lykkepiller

Vi kommer ind i børnehaven, og møder Thea, som står og flagrer med en kjole.
Bastian: Jeg har ikke nogen kjole.
Mor: Det er jo fordi du er en dreng, og det er jo piger der går med kjole.
Bastian: Moar,du har jo GLEMT at købe en kjole til mig.
Mor: Har jeg det? Det var ikke så godt.
Bastian: JA! Så imorgen, så tager vi i Sillebroen, bare os to, og køber en kjole til mig...

Bastian: Mor har du en baby inde i ryggen?
Mor: nej skat, babyer ligger inde i maven, men mor har ikke nogen baby, jeg er bare lidt tyk.Men ved du hvem der  har en baby inde i maven?
Bastian: ?
Mor: Det har Ditte, og det er en lille dreng, så han kommer snart ud.
Bastian: JA! og så går maven i stykker!

Olde har lagt Felix op at sove, og efter et kvarter kommer han ned, og konkluderer
Felix: "SÅ! Nu har jeg sovet godt"

Bastians nye tigge-is-taktik:
Bastian: moar, skal vi to lige spise en is?

Bastian: Mor må jeg få en is hjemme hos olde?
Mor: det skal du da spørge olde om.
Bastian: for hun siger jo da bare jeg skal spørge dig mor.

Da Bastian var omkring 1 år, og kunne en masse lyde, og brugte dem flittigt, men ikke havde noget egentligt sprog med ord, fandt han tit på en lyd, som han så for underholdningens skyld gentog for sig selv en milliard gange i træk, og helst hele dagen lang....

Det kom der dette ud af.....

Den første lettere belastende lyd var 'Goble' som han så sagde ca. sådan her "goblegoblegoblegoblegoblegoble - hiv luft ind - goblegoblegoblegoblegoble (gentag ind til ordlyden ændrer sig til blegorblegorblegorblegor)
Og den lyd affødte så at jeg KONSTANT havde et billede for mit indre blik, af vand stopprppet med vandmænd :-S (Goble er vandmand på engelsk)

Den næste lyd barnet fandt på (jeg pointerer på det kraftigste at det er noget han selv har fundet på, IKKE noget han har hørt) var 'fisse'.....
Jeps, du læste rigtigt, 'fisse' simpelthen...
Det affødte en episode i brugsen, hvor den uansvarlige mor liiiige er gået 10 skridt væk fra vognen for at se på en vare, og barnet underholder sig selv, siddende i vognen midt på en befærdet gang i superbrugsen, ved som sædvanlig at gentage denne nye sjove lyd tusindvis af gange for sig selv....
Så forbi vognen går en ældre dame, som siger smilende hej til den søde lille smilende dreng i vognen, og drengen svarer: "fissefissefissefissefissefissefisse".....

Wooooops! Vi skal vidst hjem nu skat!!! Den uansvarlige mor stormer ud mod kassen, og ud af butikken, og har ikke barnet med ud at handle det næste halve år, plus det løse  

Felix kan ikke rigtig forstå hvorfor mor har en tegning på foden, som ikke går af i vask...
Det er så fordi jeg lige har fået lavet en tatovering, og ungerne kan ikke helt forstå det der med tatoveringer.
De er overbevist om at nogen har tegnet på mor, og de kigger spændt hver gang den bliver vasket, og undres hver gang over at den ikke går væk.
Felix har så konstateret, åbenbart, at det er HELT i orden at tegne på mors fødder. Hvilket en tidlig morgen drev ham til at forsøge at gøre kunsten efter, oven på min nye tatovering, med en blå kuglepen
Så jeg vågnede op med en tatovering, der var forsøgt fyldt ud med blåt
Det gik til gengæld heldigvis meget nemt af i vask, og ungerne kiggede igen igen forundrede til, mens det blå gik væk, men ikke hjertet på foden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Zafir

De er nu skønne de to.

Anmeld

1. august 2011

lisesp83

Haha skøn læsning.

Tror nu også jeg var blevet rød i hovedet, hvis mit barn sagde fissefissefissefisse, mens vi handlede.  

Gode guldkorn  

Anmeld

1. august 2011

*Sofie*

Haha, skønne unger! Tak for en god griner

Anmeld

1. august 2011

Rosa

Hvor herlig læsning 

Anmeld

1. august 2011

Lullaby*

Haha hvor er de nogen raske drenge. Skøn læsning, og tak for dagens grin

Anmeld

1. august 2011

Holbæktrunten

1. august 2011

mariamiss6

Tak fordi i lige kiggede med tøser

Jeg er igang med at lave en del af en af mine vægge, til sådan en guldkorn væg.... Så jeg har klippet hjerter ud i rødt og grønt karton, og skriver så et guldkorn på hvert hjerte. 

Derefter skal de så lamineres, og sættes op, så det både er pynt, og lidt hyggelæsning med minder i

Anmeld

1. august 2011

MetteS81

Hahaaaa, hvor var det underholdende!!!

Anmeld

1. august 2011

mariamiss6

MetteS81 skriver:

Hahaaaa, hvor var det underholdende!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.