Hvad tid ligger i jeres 3½ årige? og hvordan gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. juli 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg har en søn der blev tre i januar og nu har vi i et stykke tid haft en stor kamp med ham hver gang han skal sove...

Han står op mellem 6:45 og 7:15 og går/cykler selv ned til sin børnehave 500 m fra vores hus og hjem igen når vi henter ham ved 16-tiden.... Vi spiser aftensmad ca 18 og når klokken bliver 19:45-20:00 får han ren ble på inden vi læser en bog og synger et par sange (eller læser to bøger)

De første 14 dage - 3 uger efter vi, i samarbejde med børnehaven, tog hans middagslur fra ham faldt han i søvn i løbet af 10-20 minutter, men nu hyler og skriger han og ter sig tosset indtil kl. 21:30, nogle gange endda helt til 22:30-23:00.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

h_bernie

hmm lyder lidt som min knægt på 3. Det var dog en periode og han er stoppet igen. Står op ca. samme tid som din og kommer i seng kl.19.30. Han har aldrig haft et stort søvnbehov. Vi tog middagsluren i vuggestuen da han var 2½ år og han er faktisk ikke mega træt når vi putter ham. Han får læst en bog og så kan han selv få lov til at ligge og læse lidt inden han skal sove. Han falder tit i søvn med en bog. Vi har heldigvis ikke putteproblemer mere. (det har vi ellers haft siden han var helt baby og indtil vi tog middagsluren og fik en alm. børneseng).

Held og lykke! Håber I finder en løsning. Vi havde virkelig også prøvet alt forinden.

Anmeld

31. juli 2011

mortilflere

Overtræt er jeg sikker på

Kl 19 sover alle her der ik går i 3 klasse

Anmeld

31. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Malle skriver:

Jeg har en søn der blev tre i januar og nu har vi i et stykke tid haft en stor kamp med ham hver gang han skal sove...

Han står op mellem 6:45 og 7:15 og går/cykler selv ned til sin børnehave 500 m fra vores hus og hjem igen når vi henter ham ved 16-tiden.... Vi spiser aftensmad ca 18 og når klokken bliver 19:45-20:00 får han ren ble på inden vi læser en bog og synger et par sange (eller læser to bøger)

De første 14 dage - 3 uger efter vi, i samarbejde med børnehaven, tog hans middagslur fra ham faldt han i søvn i løbet af 10-20 minutter, men nu hyler og skriger han og ter sig tosset indtil kl. 21:30, nogle gange endda helt til 22:30-23:00.

Har også en dejlig dreng på 3 1/2 år. Han er også vågen hver morgen mellem 6 og 6.30.

Hele dagen er han i fuld gang med ALT! Vi spiser melllem kl 17 og 17.30. Kl 18.30 kommer han i bad, og bliver gjort klar til nat.

Kl ca 19.30 går vi ind og læser en historie på hans værelse og så ligger jeg gerne i hans seng og småsnakker 5-10 min. Her plejer han så bare en falde i søvn......oftest sover han før klokken 20.

Vi kæmper ikke med ham, men han kan godt selv finde på at sige at han ikke vil i seng lige nu... og så siger jeg bare at det skal han, og så er den ged barberet.

Hvis han har en dag hvor han kæmper meget i mod, betyder det gerne at han render ud af sengen, hvor jeg så må følge ham tilbage flere gange, men han ender altid med at sove inden kl 20.

Jeg tror egenlig også at du skal prøve at putte ham lidt tidligere. Også hold en lav stemning på værelset.....en hygge-pusse-nusse-stemning, hvor han bliver lidt slap og begyndene søvnig. Oftest tager det mellem 20-40 min før børn der er blevet puttet er klar til at sove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.