Hvordan vasker i tøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

Lone Jakobsen

hvis du har problemer med pletterne kan du prøve at gnide pletterne med alm. opvaskemiddel først. det plejer at tage de fleste pletter her.

jeg vasker alm. tøj ved 30 grader, men fx. cowboy bukser kan godt klare 60 grader hvis de er meget beskidte af fx. græs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Nettemor

He he jeg deler lige så meget op som dig  

glad for at høre jeg ikke er den eneste. følte mig en smule neurotisk ellers

Anmeld

31. juli 2011

Nea85

Jeg ville ikke være nervøs over at vaske tøjet på 40 grader i stedet for 30.
Hvis du er bange for, at farverne på tøjet smitter af på hinanden, kan jeg klart anbefale "Colour & dirt collector"-klude fra Dr. Beckmann (de fås i SuperBrugsen). De optager al overskydende farve og snavs fra vandet

Anmeld

31. juli 2011

AnneBJ

Her vasker vi 

Hvidt/lyst tøj på 40

Sort/kulørt tøj på 40

Stofbleer, undertøj, strømper, håndklæder, sengetøj og tøj med meget gylp/tis (og lignende) på 60, delt i mørkt og lyst.

Hver måned, eller hveranden, vasker jeg et lagen eller noget på 90/95 grader, for maskinens skyld.

Jeg bruger vaskepulver beregnet til hvidt til lyst tøj, og vaskepulver til mørkt til det mørke/farvede tøj. Kun Vanish til pletbehandling.

Anmeld

1. august 2011

Tona

Hej piger!

Min datters tøj er meget farverigt og med alderen bliver hun også mere og mere snavset, når hun leger.

Hvis jeg vasker tøjet på 30 grader bliver det sjældent ordentlig rent, men kan man godt vaske alle de farver sammen på 40 grader?

Hvordan gør i?

Amandas tøj er tit voldsomt beskidt fordi hun har kraftig reflux jo nu får skemad og dermed er det jo nærmere bræk end gylp det der kommer op, så jeg gør mit for at få det rent

Jeg vasker følgende vaske:

Finvask: alt det som ikke må vaskes på mere end 30 grader i en vask self. hvid og kulørt for sig og BH'er som skal skånevaskes i en vask for sig også fordelt efter farve. 

Kulørt: alt overhovedet af tøj med farve i en pærevælling på 40 grader

Kogevask: stofbleer, håndklæder, sengetøj og klude

Hvid vask: alt hvidt på 40 grader

Jeg har en flaske opvaskemiddel stående ved siden af vasketøjet og når jeg så lægger noget til vask gennemgår jeg det for pletter og kommer opvaskemiddel på dem og så bare ned til vask med det. Hvis man gør det konsekvent med alt vasketøjet er det meget få pletter der ikke forsvinder selv ved 30 eller 40 grader. Men det skal helst være gennemsigtigt vaskemiddel

Nyt tøj vasker jeg for sig ved 30 grader lynvask, så det er kommet af med overskudsfarven inden det kommer ned til pærevællingen af kulørt tøj i den vask

Min veninde har lært mig et smart trick som jeg er rigtig glad for: jeg har kurve med det antal vaske jeg vasker stående på badeværelset og så er det mærket med "kulørt", "hvid" osv. Så bliver tøjet lagt til vask sorteret og det er nemt at starte en vask uden at skulle sortere først

Anmeld

1. august 2011

Mille83

Anonym skriver:

Tak for alle svarene! Nu har hun fx flere småfolk helstegte og der står der kun 30 grader i - må man godt vaske dem på 40 alligevel?

Det har jeg gjort, ved 40 grader, der er intet sket ved farverne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.