Hej piger!
Min datters tøj er meget farverigt og med alderen bliver hun også mere og mere snavset, når hun leger.
Hvis jeg vasker tøjet på 30 grader bliver det sjældent ordentlig rent, men kan man godt vaske alle de farver sammen på 40 grader?
Hvordan gør i?
Amandas tøj er tit voldsomt beskidt fordi hun har kraftig reflux jo nu får skemad og dermed er det jo nærmere bræk end gylp det der kommer op, så jeg gør mit for at få det rent 
Jeg vasker følgende vaske:
Finvask: alt det som ikke må vaskes på mere end 30 grader i en vask self. hvid og kulørt for sig og BH'er som skal skånevaskes i en vask for sig også fordelt efter farve.
Kulørt: alt overhovedet af tøj med farve i en pærevælling på 40 grader
Kogevask: stofbleer, håndklæder, sengetøj og klude
Hvid vask: alt hvidt på 40 grader
Jeg har en flaske opvaskemiddel stående ved siden af vasketøjet og når jeg så lægger noget til vask gennemgår jeg det for pletter og kommer opvaskemiddel på dem og så bare ned til vask med det. Hvis man gør det konsekvent med alt vasketøjet er det meget få pletter der ikke forsvinder selv ved 30 eller 40 grader. Men det skal helst være gennemsigtigt vaskemiddel 
Nyt tøj vasker jeg for sig ved 30 grader lynvask, så det er kommet af med overskudsfarven inden det kommer ned til pærevællingen af kulørt tøj i den vask 
Min veninde har lært mig et smart trick som jeg er rigtig glad for: jeg har kurve med det antal vaske jeg vasker stående på badeværelset og så er det mærket med "kulørt", "hvid" osv. Så bliver tøjet lagt til vask sorteret og det er nemt at starte en vask uden at skulle sortere først 
Anmeld