bange for 1. lægeundersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.961 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. juli 2011

tut85

Hej alle herinde

Er gravid med første barn og skal have bestilt tid til 1. lægeundersøgelse. MEN er bare mega nervøs/bange for det.

Har aldrig fået lavet en gynækologisk undersøgelse og har det ikke godt med at skulle ligge "nøgen" over for fremmede.

Andre der har haft det på samme måde? hva gjorde I?

Der er kun mandlige læger på klinikken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

S.Maria

HejJeg er heller ikke vild med at skulle være nøgen overfor mine læger som også er mænd. Jeg plejer bare at tænke at de har gjort det mange gange før og har lavet mange gyn. undersøgelser.Nu ved jeg ikke hvordan dine læger undersøger en, men det er hurtig overstået og er slet ikke så slemt :-)

Anmeld

31. juli 2011

A-Lilje

tut85 skriver:

Hej alle herinde

Er gravid med første barn og skal have bestilt tid til 1. lægeundersøgelse. MEN er bare mega nervøs/bange for det.

Har aldrig fået lavet en gynækologisk undersøgelse og har det ikke godt med at skulle ligge "nøgen" over for fremmede.

Gennem hele min graviditet blev jeg aldrig undersøgt gynækologisk. Den første gang jeg måtte smide bukserne var da jeg kom på fødegangen, og det var jo ligesom uundgåeligt.

Så det er slet ikke sikkert, at du skal have lavet en gynækologisk undersøgelse

Anmeld

31. juli 2011

Frøken J.

tut85 skriver:

Hej alle herinde

Det er slet ikke sikkert du skal undersøges forneden. De er en stor del af læger gået væk fra efterhånden. Jeg er 31+0 i dag og er endnu ikke blevet kigget for neden

Om ikke andet så tænk, at det er det mest naturlige i hele verden, og at lægen helt sikkert har så mange ulækre sager for neden, at et helt normalt underliv ingen sag er

Anmeld

31. juli 2011

Mira0911

tut85 skriver:

Hej alle herinde

Jeg hader også GU, men det høre med hvis det er nødvendigt at blive tjekket... 

I min første graviditet til første lægebesøg, skulle jeg have lavet en GU... 

Her anden gang fik jeg det ikke lavet, da GU vidst er sparet væk ved de fleste læger... 

Når jeg har fået den lavet, har jeg altid sagt til lægen, jeg bryder mig ikke om det, og har altid været nervøs/bange når det var.. 

Hvis du skal have lavet en GU, så til lægen hvordan du har det, og så tager I den derfra... 

Anmeld

31. juli 2011

D-Micka

Det er slet ikke så slemt Jeg var også ret nervøs... Og VUPTI så var det overstået..

Men, du kan faktisk godt sige at det ikke er noget du har lyst til .. Du skal bare sige det når du bestiller tid, så de ikke sætter af til det ..

Jeg synes nu det var meget rart at vide alt er som det skal være

Anmeld

31. juli 2011

Fenja09

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men synes da det er helt vildt at du aldrig har været til en gynæokologisk undersøgelse

Nå, men bortset fra det, så er der nu intet at være bange for, tværtimod. Synes du skal tænke at det er rart at få af vide at alt er som det skal være og at det hele ser fint ud.

Derudover har jeg altid mandlige læger og det er et helt bevidst valg - de kvindelige jeg har haft har jeg bestemt ikke brudt mig om når de skulle lave GU. Jeg mange flere positive oplevelser med de mandlige.

Det er heller ikke sikkert du får en GU hertil første lægebesøg, men synes da at du burde få det eftersom du aldrig er blevet tjekket.

/Fenja

Anmeld

31. juli 2011

Clisolka

A-Lilje skriver:

Gennem hele min graviditet blev jeg aldrig undersøgt gynækologisk. Den første gang jeg måtte smide bukserne var da jeg kom på fødegangen, og det var jo ligesom uundgåeligt.

Så det er slet ikke sikkert, at du skal have lavet en gynækologisk undersøgelse

Det kan jeg være med på 

Til TS: 

Jeg har aldrig været vild med de gynækologiske undersøgelser, så min søster satte en skræk i livet for mig, at jeg bare kunne vente til jeg blev gravid! 

Men jeg er ikke blevet undersøgt nogle gange nedenbords imens jeg var gravid - før jeg lå på fødegangen og havde veer 

Anmeld

31. juli 2011

Dansker I Holland

tut85 skriver:

Hej alle herinde

Hejsa jeg fik da ikke gyn undersøgelse da jeg var til første læge undersøgelse? Lyder da underligt. Men det er ikke så slemt som det lyder. Tager et par min og så er det overstået. Og NEJ det gør ikke ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.