Eksperthjælp: pco og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. juli 2011

Lena Bæk-Madsen

"pco og gravid"

Hej Lena...

jeg er en Ung kvinde med Pco, der længe har arbejdet med et vægt tab... Jeg er 178 høj, og har vejet 119.9 kg. er nu nede på 93,5 kg.

vi har prøvet i 7 md. at blive gravide ved egen hjælp... og jeg har i går testet MEGET svagt posetivt, så er ikke sikker på jeg er gravid. er super glad og spændt på at teste igen... Men der meldte sig hurtigt et stort spørgsmål...

Det er gået så godt med mit vægt tab... har spist pco venligt, og brug madlog.dk og har været super glad for den store forskel jeg og andre har kunne se og mærke...

men "må" jeg fortsætte vægt tab hvis jeg er gravid?? tænker at det jo ikke er sikkert baby får det den skal havde hvis jeg fortsat følger mit madlog mål og (i øjeblikket) kun spiser 1419 kcal. om dagen???

kan jeg fortsat bruge madlog til at holde styr på at jeg så ikke begynder at overspise "bare fordi" jeg er gravid?? og hvor mange kcal. skal jeg i såfald spise for at det er sundt for både mig og baby??

og sidst men ikke mindst... har du nogle gode råd, til hvordan jeg kan undgå at få for mange ekstre killo på hvis jeg er blevet gravid?? er jo lige nået så langt så vil jo helst ikke smide det hele ud af vinduet...

Hilsen Kay

Lenas svar

Kære Kay

Tak for dit spørgsmål.

Puha det var en stor mundfuld. Du skal fortsat leve sundt når du bliver gravid. Dit barn skal nok få det han/hun har brug for, så så længe du ikke er underernæret vil jeg ikke være så bange ;-)

jeg går ikke så meget op i kalorieregnskab men mere om man spiser sundt og varieret ;-)

Igen hvis du lever sundt med amsser af grøntsager, fisk, kød, krydderurter sunde fedtstoffer og skærer ned på ris, pasta, kartofler, frugt, slik, kager, brød mm så kommer du ikke til at tage ekstra på....

Husk også at motionerer med lange gåturer eller svømning.

Har du brug for en mere uddybende samtale eller regulær kostplan må du henvende dig i klinikken.

De bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.