Eksperthjælp: dårlig mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. juli 2011

Lena Bæk-Madsen

"dårlig mave"

Hej Lena.
Jeg har en søn på 1 år. Han har nu i næsten 3 uger haft dårlig mave. Der er blevet sendt prøver ind som vi venter svar på men hans blodprøve var negativ for Tarmbakterier og ingen af os som passer ham har været syge. Så de tror ikke det smitter.
Flere har dog nævnt at det kan være mælkeallergi.
Jeg har flere gange, også før dette startede overvejet at blive "mælkefri". Men hvordan kommer man i gang og sikre sig at han får alt det næring og kalk han har behov for?
Til aften nu får han en natflaske når jeg ikke er hjemme og når jeg er hjemme er det næsten udelukkende amning om aftenen stadigvæk. Så tænker St denne kan erstattes med vand/kamillete. Hvad for typer mælk må vi bruge? Soyamælk? Rismælk? Havremælk? Og møh ad med smørret osv?
Jeg synes bare det er svært at komme igang og har brug for hjælp til at starte.
Hvad må jeg spise når jeg stadig ammer ham? Så er alle mælkeprodukter jo også no go for mig.
På forhånd tak for hjælpen!

Lenas svar

Kære frk. træt

Tak for dit spørgsmål. Kan godt forstå du er i tvivl..

Det kunne sagtens være mælken og den nemmeste måde at finde ud af det på er at helt undlade det i 4 uger. Hvis det hjælper vil jeg fortsætte med at udlade det i nogle måneder og så langsomt begynde med fløde og rigtig smør.

Som hjælp kan du give ham tygge kalk tabletter, masser af grønne grøntsager og så kan du bruge rismælk eller lave din egen mandel/sesamfrø mælk. Udblød dem natten over og blend dem næste dag med noget rent vand :-)

Samtidig vil jeg give noget probiotica panda 7 til at stabiliserer tarmfloraen. 1 tsk. opløses i et glas stuetempereret vand, røres rundt og skal stå min 15 min inden det røres rundt igen og drikkes ( eller blandes med noget andet drik) inden sengetid.

Håber det vil give lidt ro på ;-)

De bedste hilsner

lena Bæk-Madsen

total-sundhed 

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.