Agar agar pulver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.445 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

ZamanogDania

Nu prøver jeg igen. For noget tid siden spurgte jeg hvordan det agar agar pulve fungere, men der var ikke rigtig nogen svar jeg kunne bruge.
Hvordan bruger man dem? Den skal bruges i mousse så den stivner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

roenlund

Jeg har ingen anelse om hvordan det bruges i mousse, jeg har kun prøvet at lave bakterie forsøg med det... men der blander man det jo ikke med noget...

Håber der er nogen der kan hjælpe dig...

Anmeld

29. juli 2011

ZamanogDania

roenlund skriver:

Jeg har ingen anelse om hvordan det bruges i mousse, jeg har kun prøvet at lave bakterie forsøg med det... men der blander man det jo ikke med noget...

Håber der er nogen der kan hjælpe dig...

Det håber jeg også skal lave min egen fødselsdagskage på søndag så vil lige prøve den agar agar pulver som jeg har købt.

Anmeld

29. juli 2011

roenlund

nu har jeg googlet lidt og jeg tror bare at du skal koge det op i væske og så lade det køle til stuetemp og så blande det i.... men hvor meget du skal bruge det aner jeg ikke...

Anmeld

29. juli 2011

ZamanogDania

roenlund skriver:

nu har jeg googlet lidt og jeg tror bare at du skal koge det op i væske og så lade det køle til stuetemp og så blande det i.... men hvor meget du skal bruge det aner jeg ikke...

Så jeg kan bare tage lidt væske fra jordbær som skal koges lidt. Så skulle det være nok. Eller bare putte det ind i jordbær mens den er varm også blande det med fløde når det er stue temp?

Anmeld

29. juli 2011

roenlund

ZamanogDania skriver:

Så jeg kan bare tage lidt væske fra jordbær som skal koges lidt. Så skulle det være nok. Eller bare putte det ind i jordbær mens den er varm også blande det med fløde når det er stue temp?

jeg fandt dette på en dansk hjemmeside...

Fint pulveriseret agar udrøres i kold væske – ca. 1 dl til 4 strøgne tsk. agar. Det kan være vand, mælk eller saft alt efter fromagens art. Agar koges 4-5 min., og den afkøles kun lidt, inden den blandes i fromagen. (Pas på, at al agaren skrabes ud). Agar stivner meget hurtigt, og det skal gå stærkt med at blande flødeskum og hvider i. Begge dele må være piskede, før man blander agaren. Fromagen hældes i skå1 med det sam­me og omrøres mindst muligt. Røres der for meget, skiller den og bliver ikke rigtig stiv. Fromage med agar skal spises samme dag, den tilberedes.

Men det jeg kan læsemig til på de engelske sider er at der er forskel på om det er pulver eller flager.... hvilken mousse skal du lave???

Anmeld

29. juli 2011

ZamanogDania

roenlund skriver:

jeg fandt dette på en dansk hjemmeside...

Fint pulveriseret agar udrøres i kold væske – ca. 1 dl til 4 strøgne tsk. agar. Det kan være vand, mælk eller saft alt efter fromagens art. Agar koges 4-5 min., og den afkøles kun lidt, inden den blandes i fromagen. (Pas på, at al agaren skrabes ud). Agar stivner meget hurtigt, og det skal gå stærkt med at blande flødeskum og hvider i. Begge dele må være piskede, før man blander agaren. Fromagen hældes i skå1 med det sam­me og omrøres mindst muligt. Røres der for meget, skiller den og bliver ikke rigtig stiv. Fromage med agar skal spises samme dag, den tilberedes.

Men det jeg kan læsemig til på de engelske sider er at der er forskel på om det er pulver eller flager.... hvilken mousse skal du lave???

Jeg skal lave jordbærmousse.
Tror du ikke man kan bare blande det i den varme jordbær? Eller skal det koges?

Anmeld

29. juli 2011

roenlund

ZamanogDania skriver:

Jeg skal lave jordbærmousse.
Tror du ikke man kan bare blande det i den varme jordbær? Eller skal det koges?

Jeg tror det skal koges, alle de steder jeg har kigget står der koges i 2 min...

Jeg ville koge bærene og så tage noget væske fra og så koge agar agaren i det og så blande det...

Anmeld

29. juli 2011

ZamanogDania

roenlund skriver:

Jeg tror det skal koges, alle de steder jeg har kigget står der koges i 2 min...

Jeg ville koge bærene og så tage noget væske fra og så koge agar agaren i det og så blande det...

Det må jeg prøve. Nu må vi se hvordan det går. Håber det går gost ellers bliver jeg stresset

Anmeld

29. juli 2011

roenlund

ZamanogDania skriver:

Det må jeg prøve. Nu må vi se hvordan det går. Håber det går gost ellers bliver jeg stresset

det kan ikke betale sig så går der bare endnu mere kludder i tingene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.