Hvornår bløder man for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Carina1977

Jeg har nu blødt i 17 dage. Det skal lige siges at den første uge kun var svage pletblødninger uden betydning. Derefter blev det lidt kraftigere, hvor der også var noget der endte i bindet. Men igår og idag har det fosset ud af mig. Jeg undskylder på forhånd beskrivelsen

Men det kommer ud i klumper...nogen gange nogen ret store nogen af slagsen. Når jeg går på toilet er hele toilettet rødt af blod. Igår nåede jeg op på at bruge 4 natbind, og idag er jeg igang med mit 5. bind, siden jeg stod op ved 11-tiden....og dagen er jo ikke slut endnu. Nogen gange bliver et bind fyldt på 10 min til en ½ time, andre gange kan der gå 1½ time, før der skal skiftes bind. Jeg har blødt igennem flere gange idag, fordi det hele bare kan komme så pludseligt.

Forinden alt det her, havde min mens udeblevet i 2 måneder, og det er måske derfor mine blødninger er blevet så voldsomme.

Men hvornår kan man sige at man bløder for meget?

Jeg har for mange år siden prøvet at bløde 3-4 uger i træk, og min blodprocent endte med at blive meget lavt pga. det. Dengang var det så også værre end nu....der kom der klumper ud på størrelse med en knytnæve   Jeg håber ikke det kommer til at blive lige så voldsomt denne her gang.

Jeg skal på besøg hos min kusine på mandag og skal være der i 3 dage, så jeg håber virkelig det er faldet til ro til den tid. Det her er i hvert fald noget møg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

mortilflere

rING TIL LÆGE VAGTEN OG FÅ PILLER TIL AT STOPPE DET  det bruger jeg hver x det lort kommer

Anmeld

29. juli 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

rING TIL LÆGE VAGTEN OG FÅ PILLER TIL AT STOPPE DET  det bruger jeg hver x det lort kommer

Har du flere gange oplevet så voldsomme blødninger? Men er det voldsomt nok til at jeg kan få de piller ved vagtlægen? Synes bare jeg så tit oplever de siger: ring til din læge på mandag

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

Carina1977 skriver:

Har du flere gange oplevet så voldsomme blødninger? Men er det voldsomt nok til at jeg kan få de piller ved vagtlægen? Synes bare jeg så tit oplever de siger: ring til din læge på mandag

Så bruger du handicap kortet (som det hedder her i hytten ) siger at det sg ik er smart for din sygdom hvis du kommer ned med lav blod % en gang til da der jo går længe til osv , smør fedt på

Jeg havde fået fjernet undervognen for 6 år siden hvis det ikke var fordi jeg så ik må løfte Alberte , jeg har ca 22 løft af hende om dagen så det går ik jeg ik må i 6 uger...

Julie bløder på samme måde og for oxo piller for det jeg har altid blødt som en vandhane nu har jeg været i overgangs alderen i 6 år på mandag og nu bløder jeg ik hver mdr  , men når jeg gør er jeg nødtil at gå med 2-3 nat bind fra tena selv om jeg æder 9 piller om dagen for at stoppe det , når jeg skal i bad må jeg tage tøjet af i brugseren  

Anmeld

29. juli 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

Så bruger du handicap kortet (som det hedder her i hytten ) siger at det sg ik er smart for din sygdom hvis du kommer ned med lav blod % en gang til da der jo går længe til osv , smør fedt på

Jeg havde fået fjernet undervognen for 6 år siden hvis det ikke var fordi jeg så ik må løfte Alberte , jeg har ca 22 løft af hende om dagen så det går ik jeg ik må i 6 uger...

Julie bløder på samme måde og for oxo piller for det jeg har altid blødt som en vandhane nu har jeg været i overgangs alderen i 6 år på mandag og nu bløder jeg ik hver mdr  , men når jeg gør er jeg nødtil at gå med 2-3 nat bind fra tena selv om jeg æder 9 piller om dagen for at stoppe det , når jeg skal i bad må jeg tage tøjet af i brugseren  

Mit plejer normalt ikke at være sådan. Altså generelt har jeg kraftige blødninger de 2 af dagene under mens, men plejer at kunne nøjes med 3 natbind i døgnet, når det er værst. Det er heldigvis kun 2. gang jeg har prøvet det her.

Ja jeg ville jo ikke engang lyve overfor vagtlægen, hvis jeg sagde det du foreslog. For hvis min krop er stresset eller at jeg fejler et eller andet i kroppen, så påvirker det min sygdom i større eller mindre grad. Sidst jeg blødte så kraftigt, var min blodprocent helt nede på 4,5-5....i hvert fald der omkring, og der havde jeg det virkelig skidt.

Nogen gange ville jeg også bare ønske, at jeg kunne få bort-opereret hele undervognen...specielt når det skaber sig sådan her. Men så igen...hvis jeg kan få balance i det igen, så er det jo til at leve med.

Det lyder godt nok voldsomt med Julie...det er sgu synd. Hvad med p-piller? hjælper det ikke hende?

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

Carina1977 skriver:

Mit plejer normalt ikke at være sådan. Altså generelt har jeg kraftige blødninger de 2 af dagene under mens, men plejer at kunne nøjes med 3 natbind i døgnet, når det er værst. Det er heldigvis kun 2. gang jeg har prøvet det her.

Ja jeg ville jo ikke engang lyve overfor vagtlægen, hvis jeg sagde det du foreslog. For hvis min krop er stresset eller at jeg fejler et eller andet i kroppen, så påvirker det min sygdom i større eller mindre grad. Sidst jeg blødte så kraftigt, var min blodprocent helt nede på 4,5-5....i hvert fald der omkring, og der havde jeg det virkelig skidt.

Nogen gange ville jeg også bare ønske, at jeg kunne få bort-opereret hele undervognen...specielt når det skaber sig sådan her. Men så igen...hvis jeg kan få balance i det igen, så er det jo til at leve med.

Det lyder godt nok voldsomt med Julie...det er sgu synd. Hvad med p-piller? hjælper det ikke hende?

Netop , derofr syntes jeg du skal ringe 

P-piller er ik nok til hende , hun for piller hver dag året rundt ..

Anmeld

29. juli 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

Netop , derofr syntes jeg du skal ringe 

P-piller er ik nok til hende , hun for piller hver dag året rundt ..

Øv det er sgu noget bøvl med hende  Hvad så når hun vil have børn engang, så må hun vel ikke tage de piller mens hun forsøger?

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

Carina1977 skriver:

Øv det er sgu noget bøvl med hende  Hvad så når hun vil have børn engang, så må hun vel ikke tage de piller mens hun forsøger?

Nej , men det er et stort problem nu for hende da hun jo rider stævner i hvidt tøj hun kunne ikke gå i skole med det = meget fravær

Anmeld

29. juli 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

Nej , men det er et stort problem nu for hende da hun jo rider stævner i hvidt tøj hun kunne ikke gå i skole med det = meget fravær

Åhh det kan jeg godt se er et kæmpe problem. Hvorfor skal de bukser også absolut være hvide...hmm

Dengang jeg gik i skole/studerede, havde jeg også meget fravær i forbindelse med mens. Men det var mest pga. meget voldsomme smerter.

Anmeld

29. juli 2011

mortilflere

Carina1977 skriver:

Åhh det kan jeg godt se er et kæmpe problem. Hvorfor skal de bukser også absolut være hvide...hmm

Dengang jeg gik i skole/studerede, havde jeg også meget fravær i forbindelse med mens. Men det var mest pga. meget voldsomme smerter.

Det skal stævnetøj være

Jeg løb mit væk , det savner jeg at kunne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.