Kagen til Thias' 1-års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.082 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Ansemusen

Jeg kom desværre i tidsnød, så den blev ikke heeelt som jeg havde planlagt - puslespilsbrikkerne skulle have været i 2-3 forskellige blå farver. Så det må I lige forestille jer *griner*

Den bestod af købelagkagebunde (hvilket sjovt nok var rigtigt lækkert - dem man selv laver bliver ofte mere bastante og suger ikke så meget fugt fra fyldet, gæsterne var helt vilde) lagt sammen med en syrlig skovbærcreme og hvid chokolademousse med revet appelsinskal. Kombinationen var helt fantastisk, så det er ikke sidste gang den kombination kommer på bordet  Jeg samlede kagen i en ringform.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

Tina&Laura

Ansemusen skriver:

Jeg kom desværre i tidsnød, så den blev ikke heeelt som jeg havde planlagt - puslespilsbrikkerne skulle have været i 2-3 forskellige blå farver. Så det må I lige forestille jer *griner*

Den bestod af købelagkagebunde (hvilket sjovt nok var rigtigt lækkert - dem man selv laver bliver ofte mere bastante og suger ikke så meget fugt fra fyldet, gæsterne var helt vilde) lagt sammen med en syrlig skovbærcreme og hvid chokolademousse med revet appelsinskal. Kombinationen var helt fantastisk, så det er ikke sidste gang den kombination kommer på bordet  Jeg samlede kagen i en ringform.

Nøøj den er flot !  ..

Anmeld

30. juli 2011

BabyMagnus

Wow den er flot. Smart at du forer kagen med bunde i siderne også. Slipper man så for at smøre op med smørcreme eller skal man det alligevel?

Anmeld

30. juli 2011

Ansemusen

BabyMagnus skriver:

Wow den er flot. Smart at du forer kagen med bunde i siderne også. Slipper man så for at smøre op med smørcreme eller skal man det alligevel?

Tak tak  Man skal stadig smørre op med smørcreme, men når man samler den på denne måde, skal der bare mindre smørcreme til, fordi fyldet er lukket helt inde. Fyldet har det med at ryge lidt med ud, når man smørrer op synes jeg.
Og når lagkagebunde jo er så lette og luftige, ville det blive noget sjask er jeg ret sikker på.

Bare husk at siderne skal være yderst. For hvis du sætter siderne på den nederste bund, kan de andre bunde ikke komme ned i. Meget logisk, men let lige at glemme i kampens hede, og det er vildt irriterende at skulle samle siderne om igen, når de ende er tilpasset

Anmeld

30. juli 2011

Dansker i England

wow en flot kage

Anmeld

30. juli 2011

maryjane

Ej altså, alle de detaljer WOW!. Flot!

Anmeld

5. august 2011

iris-mor

er vild med den!! Den er super flot og gode farver

Anmeld

5. august 2011

marloutti

Hvor er den fiiin.... Elsker bare de puslebrikker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.