Hej...tøser 
Min dreng er 13 mdr. og han NÆGTER at sove i sin barnevogn om dagen....eller i det hele taget bare om dagen (har prøvet at putte ham inde, forstår han ikke!) Er der andre der har samme problem??
Dagplejen kan for det meste godt få ham til at sove... Men herhjemme NEJ!
Hvad gør man?
Min datter nægter også at sove i barnevogn fuldstændigt. Og også klapvogn for den sags skyld. Til gengæld sover hun fint på sit værelse, så jeg putter hende bare derinde med vinduet på klem så hun alligevel ligger i frisk luft. På en måde kan jeg godt forstå hende, for hvis jeg skulle vælge mellem at ligge i frostvejer om vinteren og hede om sommeren i en sort barnevogn ELLER ligge i et dejligt trygt værelse i sin egen seng hvor der var plads nok og jeg ikke var spændt fast af en stram sele, så valgte jeg også værelset 
Men omkring 5 mdr havde hun en periode hvor hun nægtede at sove nogen steder overhovedet om dagen. Det lærte jeg hende så ved at putte hende og hygge og give hende sutten osv og så gå. Når hun så græd gik jeg ind til hende og gav hende sutten igen og kyssede hende og gik. Og sådan blev jeg ved. Det tog et kvarter til en halv time den første dag før hun sov og kortere og kortere tid derefter. I dag putter jeg hende som regl bare og så sover hun. Men det virker kun når jeg putter hende i værelset. Hvis jeg putter hende i barnevognen kan det blive ved i det uendelige uden at hun sover.
Anmeld