Hvorfor er det sådan???.. Tsk!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

Zafir

Nååår man nu har gæster... Og hygger sig... Og tænker: Arrrh... fuck det, jeg kan godt flotte mig og gå senere i seng. Så tænker man: kl. 2 er fint, så sover Frigg normalt til kl.7 også vågen i 2 timer også sover man formiddags lur med hende og alt i alt, bliver det en hel nattesøvn... (så troede MOR lige at hun havde regnet den ud!!!)...

MEN - Så når man så ovenikøbet lige har trukket den til halv tre og har børstet tænder og ligger sig i sin seng vedsiden af Friggsebassen. - Så vågner hun. Så syntes hun verden er en fest... og ligner ABSOLUT ikke en der vil sove nu...

GODT så. Jeg tænker: Ahh.. hvis hun nu er sulten (Hvorfor skulle hun være sulten midt om natten?... ) Men altså, jeg står så OP igen og giver hende lidt mad og tænker, testen for om hun er træt, er at sætte hende ned på gulvet for at lege... Så plejer hun at pive, hvis hun i virkeligheden er træt...
SÅ sidder bavianbarnet og LEGER!!! Og pludrer og siger, sæføli JAJAJA...  (også laver lige en KÆMPE prut i bleen, - som hun ALDRIG gør om natten... )

GODT SÅ... Så sidder jeg så og STENER og håber på at hun så snart bliver træt og vil SOVE igen.. mmm... Suk.

VI ender med at komme i seng kl. 4!!! - også tænker jeg: Gad vide om hun så sover de dersens halvanden time mere til morgen, når hun nu har fået mad midt på natten og sådan???..

MEN TADAAAAAA: KL 712: God MORGEN mor!!!! (suk)...

Så nu sidder jeg her og tager mig sammen til at give os morgenmad og glææææder mig til jeg skal sove formiddagslur med Frigg (heldigvis er storesøster jo på ferie, så jeg skal ikke have dårlig samvittighed overfor hende )

Har jeres også sådan en indbygget: Jeg ved når mor er kommet sent i seng knap???... Suk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

SussieThyssen

Godmorgen sveske!

Jamen det går ALDRIG som man tror..hehe!
Når man bryder rytmen, så mærker troldungen det med det samme, og der er ingen pardon. Jeg tror simpelthen de er timet til det

Det der har jeg også prøvet mange gange.
jeg har altid holdt strengt på ikke at bryde ungernes rytme, for bare een gang så kører den.
Kan huske for mange år siden, havde vi besøg af noget familie fra jylland. De skulle med toget ret sent om aftenen, så vi skulle køre dem på stationen.
"Tager du ikke med til stationen, det kunne være så hyggeligt?" Spørger min tante så.
" Naaah, siger jeg så, den lille sover jo, og jeg synes det er synd at hive hende op."
Men..jeg lod mig overtale.
Så kl halv 11 tog jeg trolden op, og hun sad jo der med store øjne og syntes at det var da en fest.
Vi kørte tanterne til toget, kom hjem, og troldungen var mægtigt i hopla. Hun synes bestemt der skulle leges, og så skulle man jo også lige have natmad, så den var først henad 1 inden der endelig var ro i lejren.
Men...i en hel uge, vågnede tøsen kl halv 11 på slaget og ville op og gentage succesen, for ihhh hvor havde det været morsomt. 
Og så lå hun ellers der og jodlede, og var smæk fornærmet, fordi mor ikke ville tage hende med ud og køre og lege.

Som Tummelumsen i Livsens ondskab siger:
"Det kan falde svært tilbage på en selv, mor Karen"

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. juli 2011

mortilnoahogmelina

Jep Jep , hvis jeg går meget senere i seng end normalt så er Noah os vågen enten hele tiden i løbet af natten eller os så står han da bare op kl 6 i stedet for kl 8 .

Så jeg Har droppet det der med at gå sent i seng med mindre vi er til store fester eller sådan . For Det tager simpelthen mig flere dage at komme oven på igen .

Super trist det skal være sådan , men jeg Har selv valgt det med da jeg valgte at få et barn og det bliver nok bedre jo ældre han bliver .

Men håber i får en lang dejlig formiddags lur snart

Rigtig god dag

KNus

Anmeld

29. juli 2011

Zafir

SussieThyssen skriver:

Godmorgen sveske!

Jamen det går ALDRIG som man tror..hehe!
Når man bryder rytmen, så mærker troldungen det med det samme, og der er ingen pardon. Jeg tror simpelthen de er timet til det

Det der har jeg også prøvet mange gange.
jeg har altid holdt strengt på ikke at bryde ungernes rytme, for bare een gang så kører den.
Kan huske for mange år siden, havde vi besøg af noget familie fra jylland. De skulle med toget ret sent om aftenen, så vi skulle køre dem på stationen.
"Tager du ikke med til stationen, det kunne være så hyggeligt?" Spørger min tante så.
" Naaah, siger jeg så, den lille sover jo, og jeg synes det er synd at hive hende op."
Men..jeg lod mig overtale.
Så kl halv 11 tog jeg trolden op, og hun sad jo der med store øjne og syntes at det var da en fest.
Vi kørte tanterne til toget, kom hjem, og troldungen var mægtigt i hopla. Hun synes bestemt der skulle leges, og så skulle man jo også lige have natmad, så den var først henad 1 inden der endelig var ro i lejren.
Men...i en hel uge, vågnede tøsen kl halv 11 på slaget og ville op og gentage succesen, for ihhh hvor havde det været morsomt. 
Og så lå hun ellers der og jodlede, og var smæk fornærmet, fordi mor ikke ville tage hende med ud og køre og lege.

Som Tummelumsen i Livsens ondskab siger:
"Det kan falde svært tilbage på en selv, mor Karen"

Kærligst
Sussie

Mmm... Altså nu er min baby jo ikke sådan helt 100% en rytmebaby for tiden. - Det er jo sæson og med alle de markeder osv vi har været på, så er hun faktisk ret god til at tilpasse sig.

-Men det var jo ikek HENDE der kom sent i seng. Det var MIG. Hun sov jo på det tidspunkt hun ville. Ca normal sengetid. Suk...

Håber snart hun er træt nok til formiddagslur

Anmeld

29. juli 2011

Zafir

Pernille08 skriver:

Jep Jep , hvis jeg går meget senere i seng end normalt så er Noah os vågen enten hele tiden i løbet af natten eller os så står han da bare op kl 6 i stedet for kl 8 .

Så jeg Har droppet det der med at gå sent i seng med mindre vi er til store fester eller sådan . For Det tager simpelthen mig flere dage at komme oven på igen .

Super trist det skal være sådan , men jeg Har selv valgt det med da jeg valgte at få et barn og det bliver nok bedre jo ældre han bliver .

Men håber i får en lang dejlig formiddags lur snart

Rigtig god dag

KNus

Går du så ikke i seng med Noah igen, når han skal sove lur? hehe...

(og tak - tæller ned til formiddagsluren )

Anmeld

29. juli 2011

mortilnoahogmelina

Zafir skriver:

Går du så ikke i seng med Noah igen, når han skal sove lur? hehe...

(og tak - tæller ned til formiddagsluren )

Jo det kan du tro jeg gør
Desværre så sover han ikke mere end 1 time af gangen om dagen .
OG det er jo ikke så længe når nu man selv kunne sove 3

Hehe forstår jeg skam godt .

Anmeld

29. juli 2011

Zafir

Pernille08 skriver:

Jo det kan du tro jeg gør
Desværre så sover han ikke mere end 1 time af gangen om dagen .
OG det er jo ikke så længe når nu man selv kunne sove 3

Hehe forstår jeg skam godt .

Æv ja en time, det er sku ikke meget...

Her (7-9-13 og det der), så sover Frigg normalt 3 timer til formiddag Så jeg HÅBER

Anmeld

29. juli 2011

mortilnoahogmelina

Zafir skriver:

Æv ja en time, det er sku ikke meget...

Her (7-9-13 og det der), så sover Frigg normalt 3 timer til formiddag Så jeg HÅBER

Nej det er ikke særlig meget .
Nøjs det var godt nok en super dejlig lang lur .
Når nu hun sover så længe giver du hende så mad lign inden du ligger hende ?

Anmeld

29. juli 2011

SussieThyssen

Zafir skriver:

Mmm... Altså nu er min baby jo ikke sådan helt 100% en rytmebaby for tiden. - Det er jo sæson og med alle de markeder osv vi har været på, så er hun faktisk ret god til at tilpasse sig.

-Men det var jo ikek HENDE der kom sent i seng. Det var MIG. Hun sov jo på det tidspunkt hun ville. Ca normal sengetid. Suk...

Håber snart hun er træt nok til formiddagslur

Nej..men børn er jo som regel så fintmærkende at hendes rytme er også en del af din rytme..og ved at du ikke gør som du plejer i hendes nærhed, så mærker hun det

Men ja...håber for dig at I får en god formiddagslur.

Anmeld

29. juli 2011

Zafir

Pernille08 skriver:

Nej det er ikke særlig meget .
Nøjs det var godt nok en super dejlig lang lur .
Når nu hun sover så længe giver du hende så mad lign inden du ligger hende ?

Altså vi spiser jo morgenmad nu, så hun burde være mæt og velfodret/velhydreret også får hun lige en babs også... Så det er nok derfor hun sover godt til formiddag...

Men hun plejer nu ogås at sove godt om natten... Bare ikke når mor kommer sent i seng :-S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.