Hvad er nem mad hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.977 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

linemus

Jeg søger ideer til nem aftensmad. Hvad der kan være nem mad til en lille familie, er ikke altid nemt og hurtigt til en familie på 6, for der skal immervæk større mængder til, og snittes/skrælles/skæres en del flere grøntsager fx. Og det tager tid, som jeg ikke har nok af i forvejen

Håber på masser af ideer

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

mariamiss6

Høns i asparges lavet af frosne fileter i kæmpeposer

Hjemmelavet pizza.... 

Tortellini - de kan købes både tørre og friske (pastaerne altså)

spaghetti og kødsovs.....

Frikadeller i læssevis

Diverse tilbudsstege.

Ris og alt der kan steges hurtigt eller passe sig selv i ovnen...

Lakseportioner fåes også jævnligt i større pakninger til "små" penge.

Lasagne.

Anmeld

29. juli 2011

ekzunz

Herhjemme er Kylling i Karry en nem ret. Til det, køber jeg frosne kyllinge fileter (1 kg. i Netto til ca. 50-60 kr) som jeg koger og skærer i stykker - og så bare 1 kg. ris til, og så selvfølgelig nogle grøntsager i og evt kokosmælk.  Så er der mad inden for 1/2 time efter vi er gået igang.

Lasagne er også ret let at lave, men tager selvfølgelig længere tid. Det gør dog ikke så meget da det jo passer sig selv i ovnene de sidste 40-45 min, og alt andet er vasket op og ryddet væk i mellemtiden.

Vi spiser også ofte kartofler fra ovnen. Jeg vasker dem, skærer dem i halve og giver dem olie, salt og rosmarin eller hvad jeg nu lige synes. Og så måske 1 kalkunbryst i ovnen samtidig (men det er kun hvis der er en eller flere af de store drenge der ikke er hjemme - ellers skal vi have 2 og så bliver det jo dyrt...)

Hjemmelavede burgere er blevet nemmere og hurtigere efter vi har fået vores kæmpe gasgrill, for nu kan vi stege bøfferne på en gang i stedet for at skulle stege bøffer i timevis...(overdrivelse fremmer...) vi laver bøffer af ca. 2-3 kg. kød afhængigt af hvor mange der er hjemme (á 100 gram hver).

Og pasta med kødsauce er også nemt (men bestemt ikke billigt!) og pasta med spinat og laks.

Anmeld

29. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Suppe. 

Anmeld

29. juli 2011

Mor Christa

Skidne æg i sennepssovs. SUPER nemt og meget hurtigt.. Så bare med rugbrød og stegt flæsk eller noget til.
Pasta & kødsovs.
Kyllingeunder- og overlår med rodfrugter og olie i ovnen i fad..
Kyllingebryst med ris og bernaisesovs.
Æggekage med grøntsager i
Brændende kærlighed

Anmeld

29. juli 2011

Alba

Kyllingefillet svøbt i bacon med ris (evt. sovs eller salat)

Div. pastaretter: Carbonarra, Lasagne, kødsovs osv.

Hjemmelavet burger

Kylling, karry & ris ell. Kylling, sur/sød sovs & ris

Laks med rodfrugter i ovnen (kartof, gulerod, rodbede, jordskok, pastinak og hvidløg. skal skrælles men ellers passer det sig selv i ovnen)

Brændende kærlighed (kan jo bruge pulver-kartoffelmos)

Hotdogs

Anmeld

29. juli 2011

Isabella_mor

vi laver en risret som man kan klave en kæmpe portion af..

man tager oksekød og steger det. krydre det med en masse krydderier som man nu godt kan lide. og karry... 

kommer løg i. peberfrugt og gulerødder. ærter og majs. og så kommer man 3-4 dl ris  (helst basmatiris) i og 7-8 dl vand og koger det (ikke mega koge, men stille og rolig simrer) i 10 minutters tid..

så er der risret. det smager smadder godt.. og er ikke usundt heller...  det er ca en portion til 4 personer, så den skal du bare doble op eller find den mængde ris du plejer at koge når i får en anden ret med ris.

En anden ret som også er lækker..

DU SKAL BRUGE

1 pakke pasta skruer ell. penne.

3 porre

et bundt forårslog

1 pose/pakke spinat/babyspinat

hvidløg (alt efter smag og behag)

1 creme freische (staves?)

5-6 spsk chili sauce (fra kraft). (ikke nødvendig men giver en god smag)

et par gode håndfulde revet ost, hvis i vil have det sundt så brug en mager ost..

kyllingebrystfileter. ca 1 hel styk pr person.

1-2 pak bacon i skiver..

du deler først kyllingebrystfileterne i to så de bliver halveret på langs og derefter marinere kyllingen i hvidløg og chilisauce derefter steger du kyllingen 

kog pastaen som normalt, imens kan du skylle og snitte porre og forårsløg til ringe.. altså skiver der ca er 5 mm tykke(porre) og lidt mindre (forårslog) og skyller spinaten, er det store blade, skær dem lidt mindre,

når pastaen er kogt færdig sier du vandet fra, derefter røre du pastaen sammen med ½ creme freische, hvidløg, chili sauce, porre, forårsløg og ost i en stor skål, kommer det over i et stort ildfast fad, kommer kyllingen på og lægger skiverne med bacon oven på.. efter ca ½ time på 200 grader eller til baconen er sprød. kommer an på hvilken ovn du bruger. og så er der serveret

det er en smadder god ret og let at lave og man bliver mæt af den... du kan også bruge fuldkornspasta..  

Buon Appetit

Anmeld

29. juli 2011

Ciss

Det nemmeste er, når jeg har forsøgt at være flittig i weekenden og har lavet noget på forhånd, som er frosset ned.

Ellers regner jeg hjemmelavet pizza som enkelt, fordi jeg får så meget hjælp fra ungerne, at det går hurtigt at lave - meget populært, men vi kan jo ikke have det hver dag.

Nogen gange laver vi en gigantgryde lapskovs/gryderet/kald-det-hvad-du-vil med rodfrugter/kød/porre/paprika/kødrester/pølserester osv i. Det tager tid at lave, men de to middage vi kan lægge i fryseren, er jo nemme når de skal bruges.

Middage af typen alt-i-et-fad-i-ovnen-med-lidt-vand-og-krydderurter. Det tager et øjeblik at få det samlet, men så har man til gengæld "fritid" frem til maden er klar til at spises.

Nogen gange laver vi ret og slet toast - med groft brød og lidt grøntsager i i tillæg til f eks skinke og ost er det ikke så ilde - men ikke noget jeg vil anbefale hver dag.

Jeg ved ikke om det er til hjælp. Synes ofte det vanskeligste man gør om dagen er, at finde på noget til middagen som går nemt og hurtigt at få lavet....

Anmeld

29. juli 2011

SjeBets

nem mad for os ( mig) er ting jeg kan smide i ovnen eller ting som kan stå selv i lang tid, 

Lasange er et hit

ellers grille, fordi så tager manden over

risretter, ofte når jeg laver kødboller til boller i karry laver jeg ekstra mange så jeg lige kan snuppe en pose de aftner vi er tidspresset så er det jo super nemt at lave

Æggekage

erhmn ... ja der er så meget ... kan bare ikke lige huske det

Vi er også 6 

Anmeld

29. juli 2011

SaNiNa

Her fryser vi gerne rester ned så er det dejlig let og hurtig lige at tø op og så der mad.

Når vi bager pizza bager vi altid en ekstra for at komme på frost og så tager det ikke mange minutter i ovnen hvis vi en dag ikke har fået taget kød op eller er kommet sent hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.