er jeg en dårlig mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Maja88

VIPpigen skriver:

Øhh... Tak

Altså Lilje kan stadig øge min produktion, og det er så selvom hun får de faste måltider... Jeg overproducerede da hun kom til verden, og gjorde jeg også da hun ikke tog ordentligt på...

Vi var indlagt på neo, så jeg startede ud med pumpe, og efter kun 2 dage malkede jeg mere ud end hun havde brug for til et måltid.

Jeg siger ikke hun ikke skal kæmpe for det. Men jeg siger hendes sp er forker på den med at det er enten eller med amning. Du kan altså sagtens amme selvom barnet bliver suppleret med flaske...

nårh jaja kunne jeg sagtens..

men ønsker er 100%amning UDEN flaske..

derfor har hun sagt sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

VIPpigen

Maja88 skriver:

kunne sagtens vælge at supplere og give grød..

men er ikke det jeg ønsker.. jeg VIL amme.. ikke andet..

men ender det sikkert med

Så er det heller ikke forkert at kæmpe.

Et andet eks. Jeg kæmpede fra midt december til midt februar med svamp og revner på det ene bryst, jeg var bare stædig, så selvom jeg til sidst sad og tudede gav jeg ikke op når hun skulle ammes. Jeg brugte ammebrik for det ikke skulle gøre ondt, men hun fik for meget luft med ned, og skreg helt vildt. Så bed det i mig indtil jeg fik den rigtige behandling og brandsårsplaster (tak for denne opfindelse)

Så kæmp, og gør alt hvad der kan gøres for det

Og nej, det gør dig ikke til en dårlig mor.

En dårlig mor er i mine øjne en der banker sit barn, lader misbrug stå på, eller andet voldsomt, det er ikke ondt det du gør

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

raca skriver:

250 g nutana ren (en slags plantemagarine)
250 g pistacienødder (usaltede)
250 g mandler
250 g sesamfrø
250 g durumhvede
250 g kokosmel

jeg ved ikke om grød er løsningen til for lille vægt øgning da grød gram for gram indholder fætre kalorie en MME.. plus hendes mave ikke er geart til at fordøje så fast føde endnu.. så du resikere hun sover tungre end før og dermed spiser endnu mindre mælk ved dig end før...

og FLASKERNE skal i første omgang væk hvis du skal suplere så gør det med kop...

her er ammevejlederne..

de kan give den aller bedste vejlidning.. da de er uddannet i ammevejlidningg har tid til at lytte... dette kan intet internet forum klare.. ligegyldigt hvor mange erfaringer de sidder inde med.. vi kan højest forvire dig

skal man spise HELE den portion på en gang??? det er jo MEGET

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

VIPpigen skriver:

Så er det heller ikke forkert at kæmpe.

Et andet eks. Jeg kæmpede fra midt december til midt februar med svamp og revner på det ene bryst, jeg var bare stædig, så selvom jeg til sidst sad og tudede gav jeg ikke op når hun skulle ammes. Jeg brugte ammebrik for det ikke skulle gøre ondt, men hun fik for meget luft med ned, og skreg helt vildt. Så bed det i mig indtil jeg fik den rigtige behandling og brandsårsplaster (tak for denne opfindelse)

Så kæmp, og gør alt hvad der kan gøres for det

Og nej, det gør dig ikke til en dårlig mor.

En dårlig mor er i mine øjne en der banker sit barn, lader misbrug stå på, eller andet voldsomt, det er ikke ondt det du gør

ja men synes ski jeg har kæmpet meget...

menn er jo mere om jeg er en dårlig mor..

for jeg synes jo ikke hun skal tabe sig.. men det er rent egoistisk at jeg vil..

men der er jo kun knap 1 måned til hun er 6 måneder

Anmeld

28. juli 2011

raca

Maja88 skriver:

skal man spise HELE den portion på en gang??? det er jo MEGET

hov nej.. ikke hele potionen.. mener det er 3 skefulde nogle gange om dagen...

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

raca skriver:

hov nej.. ikke hele potionen.. mener det er 3 skefulde nogle gange om dagen...

nårh troede lige.. selvom det lyder herre klamt er det da værd at prøve...

tusinde tak for alle svar.. flere ønskes gerne.. men skal i seng nu..

har en lille tøs som skal ammes jo

Anmeld

28. juli 2011

chael

Maja88 skriver:

ja.. nu spørger jeg selv.. så skal nok tage ordene til mig..

men her er historien..

fødte den 3 marts jordens dejligste pige på 3350g og 50cm... havde ingen mælk til hende i starten og hun ville ikke tage ved.. så endte med suttebrikker,malkemaskine og MME.. men endelig efter en 5 dage havde jeg endelig mælk nok.. ja havde helt overflod og  prinsessen tog glædeligt en 250-300g på om ugen.men så suttede hun næsten den ene vorte af, selvom vi brugte brikker.

MEN jeg kæmpede for at komme af med de ammebrikker og få amningen til at køre optimalt.. og jeg vandt...

men lige pludselig en dag vendte det... her da hun blev 4 måneder...

hun tog ikke nok på og lige pludselig kunne jeg ikke følge med... tænkte der nok bare var et appetit spring, men nej... nu har hun ski tabt sig.. og hun har aldrig været jordens største baby...men nu er hun faldet på kurven, ja hun er snart ude af den...

men JEG VIL AMME(er slet ikke klar til at slippe det, efter min kamp).. så nu er jeg gået i gang med at prøve at øge produktionen.. jeg pumper igen efter hvert måltid og prøver at få hende til at tage ved oftere.(ja skal endda forstyrre hendes nattesøvn på 12 timer for at fodre hende). har droppet den ene flaske hun fik om dagen.. men kan i alt kun pumpe 30ml ud... jeg kunne før efter amning snildt pumpe 100+ ud.....

så er spørgsmålet nu...

er jeg en dårlig og egoistisk mor,,, fordi jeg ikke bare dropper amningen og giver hende flaske..

eller er det ok at kæmpe for hende.. skal lige siges jeg har været i samråd med SP..

hun er i dag:

6000g og 63cm

Jeg ville ikke fortsætte for min egen skyld, og SLET IKKE når barnet TABER sig!!!

Så syntes jeg faktisk det går hen og bliver til egoisme!!

Et barn på den alder skal ikke tabe sig. Og ja, jeg ville ikke kæmpe for det, ikke på den bekostning!! Ikke på vilkår!!

*Camilla 31+1

Anmeld

28. juli 2011

VIPpigen

Maja88 skriver:

ja men synes ski jeg har kæmpet meget...

menn er jo mere om jeg er en dårlig mor..

for jeg synes jo ikke hun skal tabe sig.. men det er rent egoistisk at jeg vil..

men der er jo kun knap 1 måned til hun er 6 måneder

Siger de ikke (altså de kloge?? Jeg ved ikke hvor kloge de er i princippet??) at børn skal starte på grød inden de fylder 6 måneder, ellers bliver de mere kræsne, og får sværre ved at udvikle sine smagssanser (aner ikke om det er rigtigt, mener bare jeg har læst det some where, og der var nogen i min MG der nævnte det for LÆNGE SIDEN)

Selvfølgelig skal hun ikke tabe sig for meget, men det gjorde Lilje altså også her. Hun blev vejet i februar til 5 kg, der var hun 3 måneder, og da hun blev vejet 1½ måned senere (midt marts) vejede hun 4,8. Det var derfor vi startede grød og flaske... 

Anmeld

28. juli 2011

Maja88

VIPpigen skriver:

Siger de ikke (altså de kloge?? Jeg ved ikke hvor kloge de er i princippet??) at børn skal starte på grød inden de fylder 6 måneder, ellers bliver de mere kræsne, og får sværre ved at udvikle sine smagssanser (aner ikke om det er rigtigt, mener bare jeg har læst det some where, og der var nogen i min MG der nævnte det for LÆNGE SIDEN)

Selvfølgelig skal hun ikke tabe sig for meget, men det gjorde Lilje altså også her. Hun blev vejet i februar til 5 kg, der var hun 3 måneder, og da hun blev vejet 1½ måned senere (midt marts) vejede hun 4,8. Det var derfor vi startede grød og flaske... 

ja altså hun har "kun" tabt sig 100g på en uge.. men hun har heller ikke taget det på hun skal så.. men hun har nogle gode lår.. så SP sagde hun ikke var bekymret.. for hun var jo ikke afmagret

Anmeld

28. juli 2011

Muhmi

Maja88 skriver:

ja.. nu spørger jeg selv.. så skal nok tage ordene til mig..

men her er historien..

fødte den 3 marts jordens dejligste pige på 3350g og 50cm... havde ingen mælk til hende i starten og hun ville ikke tage ved.. så endte med suttebrikker,malkemaskine og MME.. men endelig efter en 5 dage havde jeg endelig mælk nok.. ja havde helt overflod og  prinsessen tog glædeligt en 250-300g på om ugen.men så suttede hun næsten den ene vorte af, selvom vi brugte brikker.

MEN jeg kæmpede for at komme af med de ammebrikker og få amningen til at køre optimalt.. og jeg vandt...

men lige pludselig en dag vendte det... her da hun blev 4 måneder...

hun tog ikke nok på og lige pludselig kunne jeg ikke følge med... tænkte der nok bare var et appetit spring, men nej... nu har hun ski tabt sig.. og hun har aldrig været jordens største baby...men nu er hun faldet på kurven, ja hun er snart ude af den...

men JEG VIL AMME(er slet ikke klar til at slippe det, efter min kamp).. så nu er jeg gået i gang med at prøve at øge produktionen.. jeg pumper igen efter hvert måltid og prøver at få hende til at tage ved oftere.(ja skal endda forstyrre hendes nattesøvn på 12 timer for at fodre hende). har droppet den ene flaske hun fik om dagen.. men kan i alt kun pumpe 30ml ud... jeg kunne før efter amning snildt pumpe 100+ ud.....

så er spørgsmålet nu...

er jeg en dårlig og egoistisk mor,,, fordi jeg ikke bare dropper amningen og giver hende flaske..

eller er det ok at kæmpe for hende.. skal lige siges jeg har været i samråd med SP..

hun er i dag:

6000g og 63cm

Et ord: Pikasol

Det virker virkelig, det gør mælken fed og lækker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.